1 jaar S60 : niet echt een succes !
Geplaatst: 18.03.2012 - 10:40
Ik rij nu een jaar met mijn "nieuwe" S60. 31.000 km, 6.2 l diesel/100 km.
En nu de lijst met problemen :
1. na 1 week : koelwater volledig uitgelopen : een flexibel was losgekomen, omdat er geen slangklem opzat : vergetelheid in de fabriek .
2. na 4 weken : bij bijvullen van ruitensproeivloeistof : liep er uit, dat de vulleiding niet goed zat op het reservoir : vergetelheid in de fabriek
3. heel veel lawaai ter hoogte van de voordeuren : is er een 5tal keer voor binnen geweest : alles afgeplakt wat kon afgeplakt worden. Maar geen verbetering ! probleem met kwaliteit assemblage ?
4. DSTC 2 x uitgevallen, maar verder geen probleem : probleem met een sensor ergens ??
5. bij terugkomst van een buitenlandse reis : platte band in de parking op de luchthaven : wonderwel werkte de reparatiekit goed. Wel 4 dagen moeten wachten op een nieuwe band, omdat klaarblijkelijk het een speciaal type was, niet in stock
6. 1 week na eerste groot onderhoudsbeurt : olielek. Ik geraakte nog tot in de garage : er was ergens een dichting gescheurd. Foutje van de garage ? Te toevallig dat dit net na de onderhoudsbeurt was.
7. foutmelding : "motorsysteem : service vereist (of iets dergelijks) : garage vindt geen probleem
8. 1 week later : zelfde foutmelding. Terug naar de garage : diagnose : teveel olie ? Hoe kan dit nu : teveel olie bijgevuld ? Foutje van de garage ? Maar kan ook wegens de regeneratie van de partikelfilter : er kan dan wat diesel in de olie terechtkomen? Raar verhaal.
Onnodig om te zeggen dat mijn vertrouwen in Volvo aan het dalen is.
Luc
En nu de lijst met problemen :
1. na 1 week : koelwater volledig uitgelopen : een flexibel was losgekomen, omdat er geen slangklem opzat : vergetelheid in de fabriek .
2. na 4 weken : bij bijvullen van ruitensproeivloeistof : liep er uit, dat de vulleiding niet goed zat op het reservoir : vergetelheid in de fabriek
3. heel veel lawaai ter hoogte van de voordeuren : is er een 5tal keer voor binnen geweest : alles afgeplakt wat kon afgeplakt worden. Maar geen verbetering ! probleem met kwaliteit assemblage ?
4. DSTC 2 x uitgevallen, maar verder geen probleem : probleem met een sensor ergens ??
5. bij terugkomst van een buitenlandse reis : platte band in de parking op de luchthaven : wonderwel werkte de reparatiekit goed. Wel 4 dagen moeten wachten op een nieuwe band, omdat klaarblijkelijk het een speciaal type was, niet in stock
6. 1 week na eerste groot onderhoudsbeurt : olielek. Ik geraakte nog tot in de garage : er was ergens een dichting gescheurd. Foutje van de garage ? Te toevallig dat dit net na de onderhoudsbeurt was.
7. foutmelding : "motorsysteem : service vereist (of iets dergelijks) : garage vindt geen probleem
8. 1 week later : zelfde foutmelding. Terug naar de garage : diagnose : teveel olie ? Hoe kan dit nu : teveel olie bijgevuld ? Foutje van de garage ? Maar kan ook wegens de regeneratie van de partikelfilter : er kan dan wat diesel in de olie terechtkomen? Raar verhaal.
Onnodig om te zeggen dat mijn vertrouwen in Volvo aan het dalen is.
Luc