Pagina 1 van 2

T5 eerste paar honderd meter soms wat bokkig/horterig

Geplaatst: 18.03.2012 - 19:29
door crackedtooth
Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb het zelf nog niet kunnen constateren omdat de vrouw er meestal mee rijdt. Ze geeft aan dat de T5 (handbak, 101d gelopen) de eerste paar honderd meter tot de straat uit soms wat hortend en stotend loopt. Daarna niet meer.Ook onderweg niet.
Niet iedere keer.
Hij start snel en probleemloos.

Er zijn geen foutcodes. Ik ben zelf wel een paar keer ingestapt maar heb het zelf nog niet kunnen opwekken (zoals je altijd zult zien).

Waar zou je aan kunnen denken vooral omdat het zich niet structureel voordoet?

Is echt puur tijdens eerste stukje rijden geeft ze aan. Vooral met gasgeven, minimaal bij zelfde snelheid.

Geplaatst: 18.03.2012 - 19:45
door elianmars
Ligt het niet gewoon aan je vrouw? :D

Geplaatst: 18.03.2012 - 19:48
door crackedtooth
elianmars schreef:Ligt het niet gewoon aan je vrouw? :D
nee, die kan gewoon goed autorijden, kan ook goed met de V70R overweg en rijd ook al weer een aantal jaar aardig wat kilometers, alhoewel ikzelf wat agressiever rijd.

Dus neen ;o))

Geplaatst: 18.03.2012 - 19:51
door ...
...

Geplaatst: 18.03.2012 - 19:55
door crackedtooth
Bij genoemd probleem slaat auto nooit af en ze denkt niet dat hij hort bij stationair aan eind van de straat, we moeten bijna altijd aan eind van de straat afremmen/stoppen ivm invoegen en daar merkt ze geen bijzonderheden.

Is echt puur tijdens eerste stukje rijden geeft ze aan. Vooral met gasgeven, minimaal bij zelfde snelheid.

Geplaatst: 18.03.2012 - 21:09
door Jak
Kijk eerst de gasklep eens na. Als die vuil wordt kan het dat effect geven.
Schoon maken met remmen reiniger. In het slechtste geval (+150 a 200 dkm) vervangen als de koolstofbanen het gaan begeven
Controleer ook bougies, verdelerkap en kabels.

Grt Jak

Geplaatst: 19.03.2012 - 20:14
door crackedtooth
Jak: gewoon gemonteerd reinigen of?
(ben geen supersleuteraar)
hij heeft 101 duizend gelopen..

Geplaatst: 19.03.2012 - 21:17
door Gast
Ik dacht dat de nieuwere types (na 2002) geen problemen meer hadden met de gasklep (ETM).

Geplaatst: 19.03.2012 - 21:25
door crackedtooth
#alexV70 weet ik vrij zeker inderdaad geen common issue . acht de kans ook klein dat dat het is, stationair etc geen toerenverschil etc

Geplaatst: 19.03.2012 - 22:01
door V70 T5 assen
Ik had ook dat bokkige bij een koude motor , een goedkoop advies tank eens een ander merk benzine.
Ik tankte altijd ultimate 98 , nu esso 95 nu geen gebok meer..

Geplaatst: 19.03.2012 - 23:04
door Jak
crackedtooth schreef:Jak: gewoon gemonteerd reinigen of?
(ben geen supersleuteraar)
hij heeft 101 duizend gelopen..
Ja, t moet uit elkaar, maar viel bij de 850 reuze mee, als je even t handboek erbij pakt.. Wel grondig doen... bus remmenreiniger erbij, zo schoon. En je merkt het..
Bij een V70 nog geen ervaring...

grt Jak

Geplaatst: 20.03.2012 - 07:10
door crackedtooth
V70 T5 assen schreef:Ik had ook dat bokkige bij een koude motor , een goedkoop advies tank eens een ander merk benzine.
Ik tankte altijd ultimate 98 , nu esso 95 nu geen gebok meer..
hmm... tank toch liever 98... maar zal eens andere benzine proberen, nu vnl tango

(heb er van de week weer paar keer in gereden.. en natuurlijk probleemloos.. dus heb probleempje zelf nog steeds niet kunnen constateren)

Geplaatst: 20.03.2012 - 07:51
door EVV
Jak schreef:
crackedtooth schreef:Jak: gewoon gemonteerd reinigen of?
(ben geen supersleuteraar)
hij heeft 101 duizend gelopen..
Ja, t moet uit elkaar, maar viel bij de 850 reuze mee, als je even t handboek erbij pakt.. Wel grondig doen... bus remmenreiniger erbij, zo schoon. En je merkt het..
Bij een V70 nog geen ervaring...

grt Jak
Een 850 motor zit toch wat anders in elkaar dan een V70n T5, daar zit de gasklep onder het spruitstuk op een redelijk lastige plaats in plaats van gewoon naast het spruitstuk. Ik weet ook niet of een bus remmenreiniger er in leegspuiten zo'n goed idee is, er zit wel wat elektronica in dat gasklephuis.

Geplaatst: 20.03.2012 - 07:59
door crackedtooth
@evv maar is het waarschijnlijk wel dat? of ook andere mogelijke oorzaken?

Geplaatst: 20.03.2012 - 15:23
door Jak
EVV schreef:
Jak schreef:
crackedtooth schreef:Jak: gewoon gemonteerd reinigen of?
(ben geen supersleuteraar)
hij heeft 101 duizend gelopen..
Ja, t moet uit elkaar, maar viel bij de 850 reuze mee, als je even t handboek erbij pakt.. Wel grondig doen... bus remmenreiniger erbij, zo schoon. En je merkt het..
Bij een V70 nog geen ervaring...

grt Jak
Een 850 motor zit toch wat anders in elkaar dan een V70n T5, daar zit de gasklep onder het spruitstuk op een redelijk lastige plaats in plaats van gewoon naast het spruitstuk. Ik weet ook niet of een bus remmenreiniger er in leegspuiten zo'n goed idee is, er zit wel wat elektronica in dat gasklephuis.
Klopt, het huis moet eraf, en bij een turbo ook het inlaatspruitstuk. Ja ben je even mee zoet..
Grt Jak

Geplaatst: 20.03.2012 - 15:46
door crackedtooth
lijkt me niet meteen doen wanneer niet zeker is dat het de oplossng is

Geplaatst: 20.03.2012 - 16:02
door Jak
Tsja dat wordt afvink/uitsluit lijstje maken dan..

Geplaatst: 20.03.2012 - 23:43
door MarioC70
Temperatuursensor ok????
Als die stuk is of een verkeerde waarde aangeeft heb je dit probleem ook!
Misschien eerst is uit laten lezen op storingen!

Geplaatst: 21.03.2012 - 08:35
door crackedtooth
ik ga vandaag even langs voor uitlezen

Geplaatst: 21.03.2012 - 14:21
door crackedtooth
Uitgelezen.. geen issues.
Gasklep achten ze zeer onwaarschijnlijk.(hoofd werkplaats zelf even gekeken)
Advies niets doen , wanneer vaak/continu dan ander probleem en bij hun een keer koud starten.