Pagina 1 van 2
Verlagen V70 D5 MY08
Geplaatst: 23.03.2012 - 08:57
door dpdietvorst
Ik ben mij aan het oriënteren om mijn V70 te verlagen, ik vind hem optisch te hoog op de pootjes staan.
Nu zijn er verschillende kits in omloop, buiten verschillende merken, betreft het ook verschil in ondersteltype; met of zonder niveauregeling.
Nu heb ik 2 vragen;
1) hoe kom ik erachter of ik niveauregeling heb? (heb de auto nl niet nieuw gekocht)
2) wat zijn goede verlagingskits en welke mate van verlaging is aan te raden?
B.v.d.
Re: Verlagen V70 D5 MY08
Geplaatst: 23.03.2012 - 09:26
door diesel01
dpdietvorst schreef:Ik ben mij aan het oriënteren om mijn V70 te verlagen, ik vind hem optisch te hoog op de pootjes staan.
Nu zijn er verschillende kits in omloop, buiten verschillende merken, betreft het ook verschil in ondersteltype; met of zonder niveauregeling.
Nu heb ik 2 vragen;
1) hoe kom ik erachter of ik niveauregeling heb? (heb de auto nl niet nieuw gekocht)2) wat zijn goede verlagingskits en welke mate van verlaging is aan te raden?
B.v.d.
Je kunt aan bart simpson vragen of hij het chassisnr door de computer wil halen er komt dan een uitdraai van alles wat er OEM op de auto zit.
Geplaatst: 23.03.2012 - 14:02
door Thom
Als je de auto zwaar hebt beladen, staat hij dan enige tijd na het starten weer recht? Dan heb je niveauregeling.
Geplaatst: 23.03.2012 - 15:02
door edraket
Ik zou eens kijken of er een originele verlagingsset te krijgen is. Er zijn ook auto's die origineel wel netjes op de pootjes staan. Die hebben dan een verlaagd chassis. Ik vermoed dat het alleen veren betreft. Zo heb ik mijn auto ook verlaagd. Is nu een heel klein beetje hoger (hooguit 0,5-1cm) als een Eibach set oid, maar wel met behoud van comfort.
Geplaatst: 23.03.2012 - 19:40
door dpdietvorst
Dank allen. Ik heb niet zo zeer op het feit gelet of de auto bij het starten in zwaar beladen toestand rechter op de veren komt te staan. Ik vind wel dat hij niet snel doorzakt met belading, iets wat mijn vorige auto (SAAB 9-3 zonder niveauregeling) met dezelfde belading wél deed.
Er zijn dus geen specifieke kenmerken (knop in het dashboard, afwijkende veerpoot), die mij kunnen wijzen op aan- danwel afwezigheid niveauregeling?
Ik ga denk ik voor de 3 cm verlaging. Heb er 19" Heico's onder en als ik de Heico site check ziet die 3cm verlaging icm 19" er wel pendant uit. Het hoeft wat mij betreft echter geen Heico kit te zijn.
Geplaatst: 23.03.2012 - 23:56
door Thom
Knoppen voor demping zitten er alleen op als je een Four C chassis hebt. Maar dan zou, in theorie, de auto, evenals zonder niveauregeling, de auto moeten zakken met belading.
Geplaatst: 06.04.2012 - 09:51
door v70fan
ik heb zelf Heico Sportveren er onder laten zetten met een resultaat 3 cm lager.
Moet zeggen het staat fraaier en rijdt ook nog strakker.
Mijn beste accessoire tot nu toe.
Geplaatst: 06.04.2012 - 22:55
door dpdietvorst
Heb die set inmiddels besteld. Klinkt goed!
Geplaatst: 07.04.2012 - 13:35
door v70fan
Veel plezier ermee! Je zult er zeker blij mee zijn
Geplaatst: 12.04.2012 - 08:53
door CY325i
Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent aan de Heico sportveren en het plaatsen ervan?
Wil je aub een foto plaatsen na verlaging? En gaat de V70 na verlaging strakker de bocht om?
Geplaatst: 13.04.2012 - 23:06
door peter geurts
En al die obstakels stoeprand , drempel. gaten. en ga zo maar door. Ik zeg maar zo alles voor het oog :wav:
Geplaatst: 15.04.2012 - 17:23
door dpdietvorst
Set is nog niet binnen, dus kan er nog niet zoveel over zeggen.
Denk dat het qua grondspeling wel mee gaat vallen, met name de frontbumper heeft een dermate oplopende lijn, dat een drempeltje niet meteen pijn zal zijn, vermoed ik.
Geplaatst: 16.04.2012 - 18:11
door dpdietvorst
Volgende week maandag it is.
Geplaatst: 23.04.2012 - 21:19
door dpdietvorst
Vandaag de auto gebracht en 3cm lager weer opgehaald. Eerste rij indruk is positief. Steviger geveerd waardoor het 'deinen' (maar da's mijn mening) er uit is. Hij lijkt daardoor ook directer op het stuur te reageren, hierdoor 'krimpt' de auto voor mijn gevoel wat om me heen. Daarbij staat (uiterlijk) het ook nog eens niet slecht. Zal op een later moment voor en na foto's trachten te posten.
Geplaatst: 23.04.2012 - 22:32
door edraket
En hoe is het nu met het comfort? Mijn ervaring met de V70-2 is dat deze na verlaging er niet beter op wordt. Het gaat allemaal wel erg kraken en klapperen. Nu is de V70-3 wel beter op dat punt,maar kan me voorstellen dat het er ook niet opvooruit gaat.
Geplaatst: 24.04.2012 - 20:54
door dpdietvorst
Voor ieder betekent 'comfort' denk ik iets anders. Ik persoonlijk vind het wel prettig dat de vering danwel demping iets steviger is. Noem het sportief. Ik vond in de vorige setting dat de demping en vering op korte oneffenheden geen pas met elkaar hielden, wat zich met name in bochten uitte in 'dribbelen'. Dat heb ik vooralsnog nu in mindere mate gemerkt.
Zoals gemeld, de auto lijkt directer te reageren, dat vind ik wel comfortabel. Mijn vullingen trillen er, buiten het feit dat ik er geen enkele heb, niet uit. Kraken deed het beestje toch al, zal vermoedelijk de achterklep zijn, is een bekend euvel naar het schijnt.
Daarenboven staat mijn auto op 19", het effect met een kleinere velgmaat zal denk ik minder uitgesproken zijn.
Geplaatst: 24.04.2012 - 21:03
door edraket
Kraken is slechts een likje vet op de slotvanger. Bijna elke V70 >08 doet dat, maar is dus simpel te verhelpen.
Geplaatst: 24.04.2012 - 21:41
door dpdietvorst
**
Geplaatst: 24.04.2012 - 21:45
door dpdietvorst
**
Geplaatst: 24.04.2012 - 21:46
door dpdietvorst