Pagina 1 van 1

Aanschaf 142/144 - aandachtspunten

Geplaatst: 29.03.2012 - 15:09
door mehrzahl
Ik ben van plan een 142/144 aan te schaffen om deze voor oldtimerrally's te gebruiken. Ik zoek dus naar exemplaren die wel hard zijn, maar eventueel minder mooi qua interieur of lak zijn. De motor en het onderstel zou ik dan tzt aanpassen voor een wat vlotter rijgedrag.

Ik heb begrepen dat de motor/bak nog het minst problematisch zijn. Rest dus het koetswerk: waar zitten de gevoeligste plekken die moeilijk te repareren zijn? En zijn er verdere aandachtspunten bij aanschaf?

Geplaatst: 29.03.2012 - 15:41
door Grijze144
Eigenlijk is al het plaatwerk goed te bereiken met slijptol, lasapparaat etc, op de holle ruimte onder de paravan (onder de voorruit) na. De achterste kriksteunen zijn meest gaar (hangen onder een holle ruimte), maar als je een luikje zaagt onder de achterbank kan je ze van bovenaf verstevigen. Ruitsponningen zijn ook wat lastiger door de krommingen. Maar het overgrote deel is een kwestie van wegslijpen, nieuwe plaat ertegenaan duwen en vastlassen.

Geplaatst: 29.03.2012 - 17:09
door B-lennium
Leuk project!

De wielbakken achter zijn vaak rot, dorpels voor en achter.
Bij de schokbreker bevestiging achter kan het plaatwerk slecht zijn
De kokerbalk achter het front heb ik ook al eens gezien.
De achterklep roest (bijna) altijd onder de rand.

Er is niets wat onmogenlijk is, maar als je er mee wilt gaan rally rijden zou ik vooral naar ophanging, en balken kijken.

De voorwiel ophanging moet perfect zijn, en zal ik ook doorlassen net zoals de hele auto :)

Hoe ver wil je gaan?

Succes!

Geplaatst: 29.03.2012 - 17:12
door B-lennium
Voor de achterassen zijn weinig sper differencielen te vinden, een overstap naar een toyota pickup as is de mod die ik nu aan het onderzoeken ben, is even breed om mee te beginnen :)