Pagina 1 van 2
Wat verandert met MY2013? Een D3 of D4 met 20% bijtelling?
Geplaatst: 02.04.2012 - 22:24
door V50-2.0D
Traditioneel start bij Volvo in week 20 de produktie voor het nieuwe modeljaar (MY2013). Mijn nieuw geplande V60 T3 is afgekeurd vanuit werkgeverszijde, omdat de CO2 uitstoot hoger is (139 gr CO2) dan vanuit het bedrijf toegstaan is (toegestaan max. 135 gr CO2)...... jawel hoor, de rest klopte allemaal.
Nu zag ik dat de nieuwe V40 al vanaf het begin dieselmotoren heeft die in aanmerking komen voor de nieuwe 20% bijtellingsregeling (CO2 kleiner of gelijk aan 114 gr CO2 voor diesel). De nieuwe V40 heeft dan zelfs de mogelijkheid voor een D3 of een D4 die allebei in de 20% vallen.
Iemand enig idee of deze motoren ook in de V60 komen en dan nog voldoen aan de nieuwe CO2 regeling?
Of wanneer komt Volvo met evt nieuws hierover?
Geplaatst: 03.04.2012 - 07:56
door bart simpson
een V60 is zwaarder waardoor een uitstoot altijd wat hoger uitvalt, de V60 voldeed ook met geen enkele dieselmotor voor de 20% regeling
Geplaatst: 03.04.2012 - 10:13
door Quota
Komt die D5 er wel zonder bijtelling (de hybride variant)?
Geplaatst: 03.04.2012 - 11:43
door bart simpson
nee, je hebt altijd minimaal 7% bijtelling
Geplaatst: 04.04.2012 - 07:17
door selur
Kan een s60 t3 niet dan qua co2?
Geplaatst: 04.04.2012 - 09:36
door NielsPHEV
bart simpson schreef:nee, je hebt altijd minimaal 7% bijtelling
Dat klopt niet, minder dan 51 gram CO2/km is bijtellingsvrij V60 plugin zou 49 zijn dus bijtellingsvrij net als de ampera / volt
"Pas" vanaf 01-01-2014 geldt het 7 % tarief voor de kleiner dan 51 gram CO2 per km
Geplaatst: 04.04.2012 - 10:15
door bart simpson
je hebt met de huidige beschikbaarheid een V60 Hybrid niet voor 2014
(stuitende volksverlakkerij trouwens, deze gehanteerde CO2 rekenmethode)
Geplaatst: 04.04.2012 - 22:18
door V50-2.0D
Ja de S60 T3 past wel qua CO2, maar vanwege de familieuitbreiding binnenkort, zien we toch meer voordelen in de V60. We hebben ook even gekeken naar de nieuwe V40 die qua interieur niet veel anders is als de V60 schat ik, maar opnieuw in het bagageruim flink inlevert tov de V60.
Omdat het gewicht tussen de V40 (1398 kg voor D4) en de V60 (1501 kg) zo klein was, ben ik gewoon benieuwd of Volvo er ook in slaagt om voor de V60 iets aan te bieden in de 20% diesel categorie.
Temeer daar de huidige V60 T3 na 1 juli ook naar de 25% gaat en Volvo (nog) niks heeft in de 20%.
De nieuwe BMW 3 serie heeft daar inmiddels wel wat voor, dus ik gok maar dat er vroeg of laat toch iets komt vanuit Zweden. Heb geen zin om na 3 Volvo's naar een ander merk te veranderen.
Geplaatst: 04.04.2012 - 22:28
door NielsPHEV
bart simpson schreef:je hebt met de huidige beschikbaarheid een V60 Hybrid niet voor 2014
(stuitende volksverlakkerij trouwens, deze gehanteerde CO2 rekenmethode)
Kleine lettertjes zeker waar. Belangrijk is om niet te proberen politiek te onderbouwen met technische ratio, dat lukt nl niet !
Geplaatst: 05.04.2012 - 07:28
door bart simpson
V50-2.0D schreef:De nieuwe BMW 3 serie heeft daar inmiddels wel wat voor, dus ik gok maar dat er vroeg of laat toch iets komt vanuit Zweden. Heb geen zin om na 3 Volvo's naar een ander merk te veranderen.
na 1/7 a.s. neemt het aanbod 20% auto's bij BMW (ook) drastisch af, Volvo heeft met de V40 dan nog steeds een hele reeks tot aan de 177pk diesel en de 180pk benzine
Geplaatst: 05.04.2012 - 08:01
door bart simpson
1/7 gaat een relatief schone (B-label) D3 XC70 € 1.896,-- omhoog en een relatief vuile (F-label) XC70T6 met € 5.973,-- omlaag, en dan hebben we het nog steeds over "milieuwetgeving", een gotspe
Geplaatst: 05.04.2012 - 11:44
door Jers3n
Klopt (al is een XC70 T6 een G-label toch?) het verschillen in prijs in 2012 zijn inderdaad best apart, en kan me voorstellen dat dat lastig met verkoop..
Maar na 1 juli 2012 is een vergelijkbaar uitgeruste T6 natuurlijk nog altijd bijna 15000 euro duurder tov de D3. Daarnaast is de T6 per 1 jan 2012 ook aanzienlijk omhoog gegaan (€5500).
En die prijzen blijven maar heel kort zo, per 1 januari 2013 gaat de T6 weer € 8.112,- omhoog en de D3 € 788,- omlaag.
De jaren erna blijft de D3 (en de D5 ook trouwens) redelijk stabiel terwijl de prijs van de T6 door stijgt. (op basis van gegevens autoweek)
T6 in 2014 + ca. €5.000,- en in 2015 nog eens bijna € 4000,- erbij (kale T6 kinetic kost dan € 82.000)
De D3 in 2015 + € 106,- tov 1 juli 2012 (€ 50.678 ook kinetic)
En dan is het verschil T6-D3 bijna 32.000,- .....(T6 dan onverkoopbaar?)
Dus op de iets langere termijn lijkt het mij niet zo heel vreemd.... al moet ik nog zien dat het tot 2015 allemaal zo blijft. Goedkoper en logischer zal het in ieder geval wel niet worden....
Geplaatst: 05.04.2012 - 12:22
door bart simpson
T6 is wel AWD wat weer iets goedmaakt maar is in principe wel onverkoopbaar voor dat prijsverschil
Geplaatst: 05.04.2012 - 13:44
door Thom
In de VS gaan ze als warme broodjes en hoor je niemand over het verbruik. Heeft ook wel wat

Geplaatst: 05.04.2012 - 14:11
door bart simpson
zou je mij met € 0,70 per liter ook niet over horen
Geplaatst: 05.04.2012 - 14:32
door Walter
nou je moet ze daar eens horen over de brandstof prijzen... Alsof het zilver is wat ze halen... Wij tanken hier goud en diamanten tegelijk...
Geplaatst: 05.04.2012 - 15:16
door NielsPHEV
geen bpm, max zo'n 25 % inkomstenbelasting op salaris max. 15 % inkomsten belasting op investeringen een sales tax (soort BTW) van 5 - 10 %
maarja alles heeft zijn prijs...
Geplaatst: 05.04.2012 - 16:08
door bart simpson
en geen gezondheidszorg...
Geplaatst: 05.04.2012 - 16:26
door V480-S60
Mods break
Ho even. We gaan hier toch geen politiek bedrijven jongens. Daar hebben we andere fora voor.
Mods break off
Terugkomend op de vraag van TS.
Helaas is het dus (nog) niet gelukt om de door jou gewenste configuratie te krijgen.
Geplaatst: 05.04.2012 - 16:29
door Jers3n
bart simpson schreef:en geen gezondheidszorg...
Dat zou wat zijn, rijdt een ander zijn dikke V8 pick-up met 2 mph tegen de jouwe, is er geen arts om in de rechtszaal te verklaren dat je nooit meer kan werken en dus recht hebt op 100 miljoen schadevergoeding...
Artsen, verplegers en ziekenhuizen zijn er gelukkig wel... de collectieve verzekeringswet daarentegen...