Pagina 1 van 2

Portiervergrendeling rechtsachter defect.Opgelost met HOW TO

Geplaatst: 04.04.2012 - 21:11
door waver
De centrale portievergrendeling werkt niet meer op het linker achterportier.
Motortje zoemt nog wel maar het slot wordt niet meer bediend.
Het knopje op en neer doen helpt ook niets.

Heb de deurbekleding al los gehad toen het knopje nog werkte maar daar kon ik weinig bijzonders zien. (weet ook niet echt waar ik op moet letten. Heeft iemand een plaatje van hoe het er uit hoort te zien dan kan ik kijken of het bij mij nog klopt.

Is dit eenvoudig te vervangen? En zijn daar ook plaatjes van?

alvast bedankt

Bart
INMIDDELS OPGELOST

Onderaan staat een HOW TO

Geplaatst: 04.04.2012 - 21:20
door Oceanracer
Heb je het slot al even ingespoten met WD40 of iets dergelijks?

Geplaatst: 05.04.2012 - 16:57
door waver
Nee dat kan ik nog wel even doen. Maar ik zie geen mechaniek dat er voor zorgt dat de vergrendeling opengaat. En handmatig gaat het erg soepel

Geplaatst: 05.04.2012 - 20:35
door Oceanracer
Bij de V70N is het slot één geheel. Daar kun je niks mee, maar het moet wel allemaal schoon en goed gesmeerd zijn. Maar als je wel iets hoort bewegen, maar er niks gebeurt, zou je haast denken dat er iets los is geschoten. Met mijn huidige V70 heb ik wel al wat gezeur met mijn sloten gehad, met mijn classic nog niet, dus ik put dan ook niet uit ervaring in deze.

Geplaatst: 05.04.2012 - 21:42
door boons490
Wist je dat hierop de auto niet meer door de APK komt?

Geplaatst: 05.04.2012 - 21:47
door Oceanracer
Klopt, maar hoeveel monteurs lopen tijdens zo'n keuring alle portieren na?

Geplaatst: 06.04.2012 - 10:22
door waver
Zit net weer een nieuwe APK op. Heb dus een jaar om een oplossing te zoeken ;-)
Heeft iemand ideeën? Is er ook een goede v70 classic expert in de buurt van Groingen?

Geplaatst: 06.04.2012 - 13:52
door Oceanracer

Geplaatst: 06.04.2012 - 16:24
door waver
Ok thanx

Geplaatst: 12.04.2012 - 21:53
door waver
Gefixed.

Een How TO

Klusje samen met mijn schoonvader gedaan. Soms zijn een extra paar handen makkelijk.

* De bekleding van het achterportier kreeg ik er af door aan de bovenkant iets op te wippen.
* Wel eerst het plaatje rond de de deuropener er af halen en de torcs in het midden van het paneel losmaken. (zit onder een klepje in de deurgreep)
* De plaat kwam los en kon toen makkelijk verder losgetrokken worden.
* Stekkers losmaken en bekleding wegzetten
* Stekkers van het slot losmaken (twee stuks)
* Daarna kon ik bij het het slot. Op het goede palletje drukken en hij springt weer open
* Twee torcs losdraaien op de deur bij het slot en de torcs die de raamgeleider vasthoud losdraaien.
* Daarna draai je de deuropener los (zes torcsjes)
* Duw de raamgeleider naar achteren en je kunt het slot er uit halen. Beetje draaien en steken maar dan komt ie er makkelijk uit.
* Er zit aan het slot een soort zwarte doos. Daar zit het motortje en een paar tandwielen in.
Volgens mij hoort daar een soort klem om heen maar die zat er niet om. Het deksel was vastgelijmd met epoxy o.i.d. maar dat was uitgedroogd en losgegaan. Daardoor was het asje van 1 van de tandwielen losgekomen en functioneerde het mechaniek niet meer.
* De randen heb ik lijmvrij gemaakt en daarna alles weer in elkaar gezet. Het deksel sluit het asje in en daarom moet het deksel zo strak mogelijk gemonteerd worden. Ik heb het gelijmd en met ijzerdraad extra gezekerd.
* Alles weer teruggezet en alles werk weer als nieuw.


Erie bedankt

Geplaatst: 13.04.2012 - 07:26
door Oceanracer
Altijd leuk om het geheel zelf weer aan de gang te krijgen. :-)

Geplaatst: 13.04.2012 - 17:04
door waver
Dat maakt de V70 classic nou juist zo leuk.
Je kunt er nog zelf aan knutselen :P

Geplaatst: 13.04.2012 - 18:31
door Oceanracer
Nóg leuker is het dat er aan de classic lang niet zo veel kapot gaat, als aan de V70N.

Geplaatst: 13.04.2012 - 19:07
door Richard
Wat ook een goede is. Regelmatig even een beetje wd40 en siliconenspray in het portierslot spuiten. Niet tegelijk of vlak na elkaar natuurlijk. Maar dit helpt om de boel gangbaar te houden. Had van het winter het probleem dat 1 portier niet van het slot wilde en 3 anderen niet meer op de binnenverlichting reageerder. Ik heb toen we op wintersport waren elke dag even gespoten met wd40 of siliconenspray en ze werkten na een paar dagen weer allemaal naar behoren. En nu nog steeds, terwijl ik het nu nog maar 1 keer in de 2 weken even snel inspuit.

Geplaatst: 14.04.2012 - 00:54
door waver
Slot is goed gesmeerd. Lag aan het uitdrogen van de lijm denk ik.
Op naar de volgende klus. Airco weer aan de praat krijgen. Alles werkt maar hij loopt leeg.
en linker handel van de richtingaawijzer is niet lekker meer. Gaat niet zelf terug en er zit veel speling op.

Tips?

Geplaatst: 14.04.2012 - 08:13
door Oceanracer
Van de airco zal je verdamper wel lekken. Kost ca € 750,00 om te laten vervangen. Het is zelf te doen, maar je hele dahsboard moet eruit.

Handel van je RAW doet iets van € 75,00. Zal via de sloop zeker voordeliger kunnen.

Geplaatst: 16.04.2012 - 22:10
door waver
Richtingaanwijzer is gefixed. Er zat alleen maar een schroefje los. Hopelijk is de airc ook zo'n meevaller ;-)

Geplaatst: 16.04.2012 - 22:23
door Oceanracer
Er zit wel erg veel los aan je auto. Rammelt hij ook? :D

Geplaatst: 17.04.2012 - 19:35
door Richard
Airco is een bekend probleem. ik denk dat ik ook aan de beurt ben. Ik hoor hem suizen als ik de airco aan zet en ik voel niet echt koude lucht. En ik heb het idee of er onder de mat van de bestuurder vochtige plekken zitten. Maar dat kan ook komen van natte schoenen ofzo. Maar even in de gaten houden.

Ook dat nog

Geplaatst: 17.04.2012 - 20:22
door waver
Oceanracer schreef:Er zit wel erg veel los aan je auto. Rammelt hij ook? :D
Jazeker Oceanracer :P Hij Rammelt ook en heeft een piepje uit de kofferbak. Moet ik ook eens naar kijken. Maar ja als alles is opgelost is er ook niks meer te sleutelen en te fixen. Dat zou jammer zijn.