Pagina 1 van 1

Geely gaat fors investeren

Geplaatst: 05.04.2012 - 21:46
door Ben
Het Chinese autobedrijf Geely Group wil de komende jaren 11 miljard dollar (ongeveer 8,4 miljard euro) investeren in het Zweedse merk Volvo. Dat meldde het Duitse blad Wirtschaftswoche donderdag. Geely, dat Volvo in 2010 overnam van Ford, wil onder meer een nieuwe motorenfabriek bouwen, de afdeling onderzoek en ontwikkeling versterken en de technologie van Volvo verbeteren.

"Wij willen Volvo nieuw leven inblazen en het merk zijn vroegere kracht teruggeven", aldus topman Li Shufu van Geely in Wirtschaftswoche. Volvo zou in 2020 wereldwijd 800.000 auto's moeten gaan verkopen, bijna twee keer zo veel als vorig jaar. De afzet naar China zou al binnen twee jaar moeten stijgen tot 200.000, van 47.000 in 2011.

Gezamenlijk zouden Geely en Volvo bovendien nieuwe technologie ontwerpen voor kleinere elektrische auto's. Ook wil Geely in samenwerking met Volvo een nieuwe auto voor de Chinese markt ontwikkelen. Die zou voorzien zijn van de technologie en onderdelen van Volvo, maar onder een andere naam op de markt komen.

Bron: Wirtschaftswoche

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:07
door rvo033467
Klinkt goed, mooie plannen.

Geplaatst: 06.04.2012 - 16:43
door Volvoman
Heel goed! Hoe meer Volvo's op de weg hoe beter!!

Geplaatst: 06.04.2012 - 18:30
door BlackSapphire
Det låter bra

听起来不错。

Geplaatst: 06.04.2012 - 21:05
door Msuidgeest
Nou, graag niet te veel Volvo's. Enige exclusiviteit vind ik wel prettig anders reed ik wel in een "andere Europese auto".

Geplaatst: 08.04.2012 - 13:23
door Thom
"Wij willen Volvo nieuw leven inblazen en het merk zijn vroegere kracht teruggeven"
Wat er nu in de showroom staat is dus niet de moeite waard :roll: ?

Geplaatst: 08.04.2012 - 17:15
door codriver
Wie ophoud zich te verbeteren is al gestopt goed te zijn.

Geplaatst: 08.04.2012 - 19:33
door Volvoman
Stilstaan is achteruitgaan! Laat de nieuwe generatie maar komen. Hoever zijn ze met die nieuwe V70/S80 snuit? Nooit meer iets van gehoord...

Geplaatst: 08.04.2012 - 21:34
door ovlov058
Zie maar naar de peugeot 508.

Is dat voorruitgang? alles lijkt op elkaar.

Nu nog overal dezelfde stekker aan, om op te laden :P

Geplaatst: 08.04.2012 - 22:45
door den toerist
Thom schreef:
"Wij willen Volvo nieuw leven inblazen en het merk zijn vroegere kracht teruggeven"
Wat er nu in de showroom staat is dus niet de moeite waard :roll: ?
Dit is zeker de moeite waard... maar Volvo moet blijven vernieuwen en met spitsvondigheden op de markt komen, wil men aan 800.000 wagens per jaar geraken en tevens het hoofd boven water te houden.

Geplaatst: 09.04.2012 - 14:26
door dutchlimits
Msuidgeest schreef:Nou, graag niet te veel Volvo's. Enige exclusiviteit vind ik wel prettig anders reed ik wel in een "andere Europese auto".
Hier rijden anders genoeg volvo's

Geplaatst: 09.04.2012 - 14:28
door wtr_s60
Msuidgeest schreef:Nou, graag niet te veel Volvo's. Enige exclusiviteit vind ik wel prettig anders reed ik wel in een "andere Europese auto".
LOL, je kan hier de straten leggen met Volvo's...

Origineel zijn doe je enkel nog door met een exoot te rijden.

Geplaatst: 13.04.2012 - 21:05
door volvo708090
Als Volvo om bij te blijven en te overleven, zijn omzet een klein beetje in de richting van de andere premiumer merken moet opdrijven: heel graag. Liever dat dan uiteindelijk in een Fiat met Volvo badge te moeten rijden.

Geplaatst: 17.04.2012 - 16:22
door michel-C30
Volvo V40: new hatch will be oldest model by 2015

The new Volvo V40 hatchback hasn’t even gone on sale, yet it will be the ‘oldest’ model in the Swedish car maker’s range within three years.

Volvo, now under the stewardship of Chinese company Geely, is in the process of a major product overhaul that by 2015 will see the introduction of all-new models, a refresh of every other model, and the disappearance of the brand’s famous five-cylinder engines.

A belated replacement for the decade-old XC90 large SUV will go on sale in 2014, while insiders have told CarAdvice Volvo’s 4WD line-up will expand to three with an XC40 model, based on the platform of the V40 hatchback, sitting below the mid-size XC60 (pictured below).



The next three years will also see major facelifts for other Volvo models such as the S60 medium sedan and its V60 wagon twin, the C70 hardtop convertible and S80 large car.

The future of the C30 three-door hatch, on which the V40 is based, is uncertain, though the S40 and V50 compact sedan and wagon are expected to be phased out.

“Volvo is getting more autonomy and independence to develop its products under Geely than what I think most industry observers expected,” a source told CarAdvice.



Volvo’s future line-up will be based on vehicle foundations the company is calling Scaleable Platform Architecture (SPA) and will underpin various sized models. It was used under the company’s 2011 Concept Universe large sedan concept (pictured above).

Related models such as the S60 sedan, V60 wagon and XC60 mid-sized SUV would form one so-called platform “cluster”, with the V40 and XC40 forming another.

At the larger end of the scale, the next-generation S80 sedan can be expected to share its platform with the all-new XC90, the latter of which was previewed late last year in official Volvo design sketches (below).



Volvo is aiming to make SPA-based vehicles between 100 and 150kg lighter than the models they will replace.

Volvo’s entire line-up by 2015 will also be powered by four-cylinder petrol and diesel engines only, regardless of vehicle size.

The company is gradually discontinuing its distinctive five-cylinder turbo petrol engine (also used to good effect by former owner Ford in models such as the Focus RS), and its five-cylinder turbo diesels and six-cylinder petrol unit will follow suit, as it targets sweeping improvements in fuel efficiency throughout the range.

Performance is not being ignored, however, despite the downsizing, while the company acknowledges decent levels of torque will be necessary for bigger, heavier models such as the XC90.

“Our engineers believe they can achieve as much as 370hp (275kW) with our next-generation four-cylinders,” a company insider told CarAdvice. “That’s not a bad feat.”



For late 2012, though, the focus is on the new Volvo V40, the company’s first five-door hatchback since the 440 of the 1980s and a VW Golf-rivalling model that will be crucial to its volume aspirations.

It is expected to become Volvo’s biggest-selling model as it chases global sales of 800,000 by 2020, almost double the 450,000 vehicles it built in 2011.

The Volvo V40 will initially be limited to annual production of 90,000, though the company is exploring factory options in owner Geely’s home country of China.

Volvo has another ambitious target for 2020, with the aim of no-one being killed or seriously injured in one of its vehicles.

Volvo this week celebrated the 85th anniversary since the very first mass-produced Volvo – the OV4 – trundled off the assembly line in Gothenburg, Sweden

http://www.caradvice.com.au/168443/volv ... l-by-2015/

Geplaatst: 17.04.2012 - 16:35
door MichelR
Klopt aardig met wat we hoorde van Lex Kersemaker in Zweden. :-)

Geplaatst: 17.04.2012 - 17:24
door casper
Ik lees niets nieuws in het artikel van Caradvice.

Geplaatst: 17.04.2012 - 21:12
door uncle-olav
Dhr Kersemakers heeft nog wel een paar leuke opmerkingen gemaakt die niet in dat stukje staan... en als Geely er maar genoeg geld in blijft steken, dan kan hij hopelijk zijn zijn zin krijgen...
;)/jan