Pagina 1 van 4
HELP! V70 2.5D
Geplaatst: 30.03.2006 - 16:12
door frankv70
hallo,
Ik ben nu in bezit van een volvo 850 2.5i
Sta op het punt een volvo v70 2.5 D aan te schaffen.
Heb net een proefritje gemaakt en ontdekte dat het toch anders is een diesel!
Niet alleen maar negatief!!!
Ik voelde een trilling in de pedalen. Volgens de dealer en de verkoper hoort dat bij de diesel. geen probleem dus.
Maar waar moet ik nog meer op letten bij de aanschaf!
hij heeft 199.000 gelopen en moet nog 16.950 euro's kosten.
Zit perfect in de lak, elf leer en krijs nog 17"velgen met nieuwe banden.
HELP heb een laatste steuntje in de rug nodig !!!!! of een afrader.
Welke dingen moeten rond deze km's stand nog gebeuren?
Groet Frank
Geplaatst: 30.03.2006 - 16:42
door IkeV70
Tsja,
Je moet zeker even kijken of je niet een D5 (of evt 2.4D) kunt vinden. De D5 motor is een stuk moderner, krachtiger, soepeler, etc dan de oude 2.5D van Volkswagen/Audi. Of ze net zo betrouwbaar zijn moet zich volgens mij nog bewijzen.
Ik rij zelf dus V70-2.5D. Ik vind in het algemeen dat de diesel wel nadrukkelijk aanwezig is. Behoorlijke trilling bij stationair draaien. Dat voel je inderdaad terug in de pedalen, soms in het stuur, soms in de stoel (hangt een beetje van het humeur van de motor af)
Ik heb zeker geen spijt van mijn aanschaf, maar ik heb ook besloten voorlopig niet in een D5 te gaan rijden, doodsbang dat ik er ook een wil.
Ik vind trouwens dat de rest van de auto, de staat, aanwezige opties, etc, zeker even zwaar telt als de motor bij de keuze.
Geplaatst: 30.03.2006 - 16:49
door frankv70
Hallo,
Dank voor je reaktie.
Ja het is een behoorlijk verschil kwa rust in de auto!
Voor mij is ook zeer belangrijk dat hij motorisch betrouwbaar is. (alhoewel ik nog noooiiit bij mijn 850 problemen heb gehad!
Ik ga het toch doen denk ik . D5 ja misschien nog even doorsparen?
Dank je voor je reaktie.
Groetjes Frank
Geplaatst: 30.03.2006 - 19:20
door yrrah
Een D5 is zeker de moeite waard! Ik zou, zoals je zelf al oppert, nog even doorsparen.
Yrrah.
V70 D5
Geplaatst: 30.03.2006 - 19:29
door Henk
Ik zal ook voor de D5 gaan!!
maar die vraagprijs?
wat voor bj en eventuele opties zijn aanwezig?
moeilijk oordelen over de prijs als je geen verdere gegevens hebt?
ik spaar ook nog even door
Henk.
Geplaatst: 30.03.2006 - 19:42
door Ramon&Ramon
Een D5 is ook mooi,
Maar er is niets mis met een Audi 5 cylinder?
Hoe jong is deze??????????????
Geplaatst: 31.03.2006 - 11:58
door frankv70
Hij is uit 2001.
Half leer, volvo radio/CD en hij zit nog Voortreffelijk in de lak! echt mooi om te zien. Verder Nieuwe banden en 17"Alm. velgen.
3 maanden garantie en NAP.
Geplaatst: 31.03.2006 - 12:07
door Ramon&Ramon
mooie auto ...
weet je zeker dat het geen D5 is????
Kan net het kenteken niet lezen,jammer,anders kon ik hem even na trekken.

Geplaatst: 31.03.2006 - 12:17
door frankv70
Ja heb hem zelf ook al nagetrokken natuurlijk.
Kenteken is 54-GN-XD.
Ik heb al op de RDW site gekeken!
Heb jij nog andere manieren dan?
De TELEFOON
Geplaatst: 31.03.2006 - 12:19
door frankv70
Mag ik je ook vragen of je ervaring hebt met een volvo telefoon te laten inbouwen? Wat kost dat ongeveer?
Geplaatst: 31.03.2006 - 12:28
door IkeV70
Ik zie dat er een antenne op de zijruit geplakt zit. Zit de bijbehorende carkit er niet meer in?
Een carkit is praktischer dan de geintegreerde telefoon, zie de diverse topics hierover.
Geplaatst: 31.03.2006 - 12:42
door frankv70
Ja, nokia carkit zit er in.
Twijfelde hierover of dit wel zo handig was.
Ga wel even kijken bij de topics
Dank je!!
Geplaatst: 31.03.2006 - 13:05
door V480-S60
Het is volgens RDW toch absoluut de 2.5 D (dus AUDI motor)
Dat klopt ook wel met de datum van het kenteken (januari 2001) D5 is pas halverwege 2001 (MY2002) in de V70 gekomen.
Totaal geen verkeerde motor. Heeft echter "maar" 140pk.
Verder, als alles goed is gewoon doen, niet meer twijfelen.
Geplaatst: 31.03.2006 - 13:09
door IkeV70
Samenvatting:
Pluspunten geintegreerde telefoon:
- Stuurbediening
- Boordcomputerdisplay wordt ook gebruikt door telefoon
- Ziet er mooi uit
- Radiomute, is bij losse carkit is niet voor de hand liggend (maar als dat al werkt dan maakt dat dus niet uit)
Minpunten:
- Aparte telefoon, dus je hebt duo sim nodig (moet je bij in-/uitstappen steed je mobiel uit/aan zetten), of 2e sim en dan je mobiel doorschakelen.
- Geluid komt door aparte luidspreker in hoofdsteun, kwaliteit laat te wensen over
- Kwaliteit microfoon laat te wensen over
- Achteraf inbouwen = duur
Geplaatst: 31.03.2006 - 13:15
door Ramon&Ramon
YV1SW720211078349
Dit is het chassisnummer en hij is goed onderhouden bij Volvo zonder schade meldingen en gekke dingen
succes ermee...
Geplaatst: 31.03.2006 - 13:47
door frankv70
Dank je Ramon&Ramon
Dit geeft me nog een beter gevoel!!!!
Hoe heb je dat opgezocht?
Geplaatst: 31.03.2006 - 14:14
door susanenjean
Hoi
Ik heb gisteren een D5 uit duitsland gehaald
Moet maandag naar RDW
Het loont zich echt om naar het buitenland te kijken
Veel completer en weiniger kilometers gedraaid
Het scheelt Ca. €5000,-
Gr.
Jean
Geplaatst: 31.03.2006 - 14:15
door susanenjean
Hoi
Ik heb gisteren een D5 uit duitsland gehaald
Moet maandag naar RDW
Het loont zich echt om naar het buitenland te kijken
Veel completer en weiniger kilometers gedraaid
Het scheelt Ca. €5000,-
Gr.
Jean
Geplaatst: 31.03.2006 - 15:02
door Ramon&Ramon
Ik kan alles opzoeken,zelfs de maat van je schoenen.

Geplaatst: 05.04.2006 - 22:18
door Ik Rol
Hallo,
Weet niet of je hem al gekocht hebt, maar let even op een paar dingen voor de aankoop.
Zelf heb ik exact dezelfde V70 2.5D ook van januari 2001 met GN-kenteken + nog een paar andere letters en cijfers. Ook zilvergrijs.
Zwak punt van het Audi-blok is de oliekeerring aan de krukaszijde. Als tie gaat lekken is het een dure grap. Keerring kost paar tientjes maar onderkant, distributie, carterpan, alles moet los.
Heb het zelf gehad, dikke pech, volgens dealer komt dit regelmatig voor zo tegen de 2 ton.
Verder let op of airco wel is geserviced, is vaak sluitpost bij dealers, ondanks dat men zegt dat alles keurig onderhouden is.
Koelmedium verdampt met 10 a 20 % per jaar. Dus reken maar uit na 5 jaar....
Remschijven kunnen bij 2 ton ook op zijn.
Zelf heb ik de auto uit de lease gekocht, was perfekt onderhouden door dealer. Maar let altijd op, ook leasemaatschappijen letten op de kosten, zeker als het einde van de leaseperiode nadert!!
Verder puike auto, trekt als een beer, loopt lekker, je kunt er met gemak 1 op 17 mee draaien. Hangt natuulijk wel van de steunzool in je rechtervoet af.
Inmiddels heb ik hem 2 jaar en er bijna 80K bij opgezet.
Als je de velgen anders toch weggooit, ik vind ze wel gaaf.
Succes met de koop/ eerste kilometers.
Han