Pagina 1 van 2

Iemand ervaring met tunen van V70 D3?

Geplaatst: 06.04.2012 - 13:55
door Pritchard
Ik heb nu een jaar mijn V70 D3, bevalt me goed, maar soms vind ik de motor een beetje onderpresteren. Voor ik hier het advies krijg van een D5 te kopen... Dat was om bepaalde redenen niet echt praktisch.

Nu vraag ik me af of er al mensen zijn die deze vrij nieuwe motor al getuned hebben... Ik hoor het graag...

Geplaatst: 06.04.2012 - 14:34
door V70/2.4D/2003
Voor ik hier het advies krijg van een D5 te kopen..
Ik zeg lekker helemaal niets. Had je toevallig de rubriek "Tuning" al eens doorzocht? Er staat in elk geval iets over geschreven over het tunen van een D3 in het topic van een gezamelijke tuningsdag bij Fasttech.

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:02
door V480-S60
En dan een andere vraag. Je bent belg. Daar is het toch überhaupt niet toegestaan?

De enige optie die ik je kan aanraden is inderdaad eens te kijken bij de tuningsdag bij Fasttech.
Voor zover mij bekend doet Polestar in ieder geval (nog) niets met de D3.

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:06
door NielsPHEV
De D3 in de V70 is maar heel beperkt te tunen. Dit heeft te maken met de turbo die eigelijk te klein is. Een D3 en D4 in de S40/V50 heeft een andere turbo en die gaat makkelijk naar 200 pk.

Er zit zelfs verschil tussen de MY 11 en MY 12. Een MY 11 kan fasttech tunen. Mijn MY2012 konden ze niet tunen als gevolg van een iets ander motormanagement. Rica heeft mijn wagen getuned maar de winst is relatief beperkt. zo'n 180 pk en 470 Nm (auto heeft verschillende runs gemaakt op de testbank). De wagen rijdt met de tuning wel wat levendiger maar op hogere snelheid maakt het geen verschil.

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:08
door V480-S60
Kijk, ik denk dat je daar je antwoord al hebt Pritchard. Het geld en de moeite waarschijnlijk dus niet echt waard.

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:09
door bart simpson
een D3 in Belgie is geen 2.0D......

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:15
door NielsPHEV
bart simpson schreef:een D3 in Belgie is geen 2.0D......
zeker weten in de V70 wel ! 2.0 5 cilinder

In de XC 60/70 AWD is het de geknepen 2,4 D.....

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:18
door bart simpson
ik vind alles goed zoals je weet

Geplaatst: 06.04.2012 - 15:43
door isomo
Heb net reclame folder van Volvo ontvangen ivm opendeur dagen komende week.

Als NIEUW wordt er vermld :

* S 60 : 136 pk (geen typfout met inversie van cijfers hoor!)
* XC 60 : Wordt geleverd in D4, evenwel geen specificaties van teruggevonden, over D 3 geen sprake meer. Wellicht wordt dit de 177 pk uitvoering?
* XC 90 : idem als XC 60

Belgische site van de invoerder vermeldt dit nog niet.
Wellicht al MY 2013 uitvoeringen.

Quid in Nederland?

Fijn W-E aan allen

Geplaatst: 06.04.2012 - 17:14
door Pritchard
Ik heb gezocht op het topic tuning hoor, maar over de D3 was het behoorlijk stil...

Geplaatst: 06.04.2012 - 17:42
door V70/2.4D/2003
Klopt, zie bovenstaande dan weet je waarom.

Geplaatst: 10.04.2012 - 08:19
door Pritchard
Inderdaad, spijtige zaak ;)

Geplaatst: 10.04.2012 - 10:30
door Fulaks
BSR tuned je D3 naar 188 PK en 476 Nm. Via PPC, dus steeds reversibel.

Is bij mij gebeurd bij de Volvo-dealer, weliswaar andere motor. Zeer tevreden, evenwel niet goedkoop.

Geplaatst: 10.04.2012 - 19:21
door NielsPHEV
de rica tuning is ook reversibel met de isoftloader (de ppc van rica). Zoals gezegd niet veel winst, auto hangt wel wat beter aan het gas.

Geplaatst: 12.04.2012 - 19:15
door mwattel
Mijn D3 is getuned door Rica, verder heb ik ook een sportluchtfilter van Heico gemonteerd. Tesamen goed voor een kleine 185pk - 450nm.

en ik kan je zeggen dat hij als de brandweer gaat. Tot 180km/h trekt de auto waanzinnig goed maar daarboven tot 220km/h is het niet veel meer in vergelijking tot mijn vorige 2.5T - 245pk, de trok vanaf 200km/h nog gewoon als een speer

Geplaatst: 13.04.2012 - 08:07
door Pritchard
@mwattel: jij hebt de D3 die in de XC70 ligt, is dat niet een 2,4?

Geplaatst: 13.04.2012 - 08:19
door mwattel
Nee, dit is de 2.0l 5-cylinder (was het maar een 2.4 !)

Geplaatst: 17.04.2012 - 10:29
door Pritchard
Het verschil van 50Nm is toch een behoorlijk verschil? Of zie ik het mis?

Geplaatst: 17.04.2012 - 10:31
door wtr_s60
Contacteer www.apecbelgium.be eens te Deinze, dat ligt daarbovenop nog 's dicht bij u.

Geplaatst: 17.04.2012 - 11:23
door NielsPHEV
mijn auto is gisteren voor een beurt geweest het viel inderdaad toch wel op dat de tuning weg was, snel teruggezet met de isofloader en de wagen voelt weer kwiek aan, zal inderdaad die 50 Nm zijn die je voelt. Overigens was de auto op de bank origineel precies op spec terwijl de bank van een collega 10 pk meer aangaf. Ik heb de indruk dat de Rica bank keurig zou moeten kloppen. Overigens was het erg warm toen mijn auto is getuned en heeft de wagen meerdere run's gemaakt alvorens de tuning klaar was, zou me niet verbazen als de auto met een iets lagere temperatuur wat meer vermogen zou hebben.