Pagina 1 van 1
Voordelen/nadelen hydraulische klepstoters
Geplaatst: 11.04.2012 - 00:23
door Turbo Will-I-Am
Aangezien ik sinds kort op LPG ben gaan rijden heb ik bewust gezocht naar een Volvo met hydraulische klepstoters, nu ben ik uitgekomen op de C70 2.3 T5 uit 1998.
Nu zijn erg legio blokken uit dit tijdperk, 2.3, 2.4, 2.5, met en zonder Turbo.
Met name de nieuwere blokken zijn vaak uitgevoerd zonder hydraulische klepstoters.
Waarvoor heeft Volvo daarvoor gekozen?
Dus de hamvraag: voordelen/nadelen hydraulische klepstoters??
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:01
door sju_art
Nadelen = minder zuinig
voordelen = 400.000+ km zonder verbrande kleppen geneuzel

.
Geplaatst: 11.04.2012 - 19:28
door RonS60
Voordeel voor de fabrikant: vaste stoters zijn veel goedkoper dan hydraulische.
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:09
door NielsPHEV
Ik heb altijd begrepen dat het "nadeel" van de hydraulische klepstoters is dat de emissies direct na de start duidelijk minder goed zijn omdat de klepspeling op dat moment nog niet optimaal is. Nadeel van nokvolgers met onderliggende stelsim is dat je de complete nokkenas moet demonteren om de kleppen te kunnen stellen. Vraag me niet waarom men niet meer werkt met stel sims tussen de nokkenas en nokvolger, dat stelt snel en eenvoudig....
Geplaatst: 11.04.2012 - 23:18
door Turbo Will-I-Am
Goede discussie!! Wie heeft er nog meer input??
Geplaatst: 12.04.2012 - 00:40
door MarioC70
NielsV70 schreef:Ik heb altijd begrepen dat het "nadeel" van de hydraulische klepstoters is dat de emissies direct na de start duidelijk minder goed zijn omdat de klepspeling op dat moment nog niet optimaal is. Nadeel van nokvolgers met onderliggende stelsim is dat je de complete nokkenas moet demonteren om de kleppen te kunnen stellen. Vraag me niet waarom men niet meer werkt met stel sims tussen de nokkenas en nokvolger, dat stelt snel en eenvoudig....
Het stellen met sims gaat bij volvo niet op bij de 5 cilinders,omdat je altijd het complete nokkenasdeksel moet verwijderen,dus het is niet even een kwestie van even stellen!
Geplaatst: 12.04.2012 - 17:32
door Meeus
heb me laten wijsmaken.. dat hydraulische klepstoters niet afgesteld moeten worden. Klopt dit????
Geplaatst: 12.04.2012 - 17:49
door NielsPHEV
Hydrolische klepstoters hoef je inderdaad niet te stellen
@mario ik heb juist gepoogd aan te geven dat het kleppenstellen met de 5 cil relatief lastig is in vergelijking tot bijvoorbeelde de oude 1.7 L motoren zoals die in de 440/460 gebruikt worden
Geplaatst: 12.04.2012 - 23:19
door MarioC70
NielsV70 schreef:Hydrolische klepstoters hoef je inderdaad niet te stellen
@mario ik heb juist gepoogd aan te geven dat het kleppenstellen met de 5 cil relatief lastig is in vergelijking tot bijvoorbeelde de oude 1.7 L motoren zoals die in de 440/460 gebruikt worden
Ik weet er alles van,ik doe dat namelijk wel is,kleppen stellen van een vijf cilinder,is een hoop werk en kost een beetje.