Pagina 1 van 1

Volvo Mobility Centre Rotterdam

Geplaatst: 11.04.2012 - 11:36
door ArthurPeters
Goedemorgen allemaal,

Ik zit ergens mee in mijn maag en vraag me af of dit zomaar mag..
Gistermiddag reed ik van Gouda naar Rotterdam en dacht ik ga even langs de dealer want mijn ruitenwissers waren op en een klein lampje van de approach verlichting was kapot welke ik zelf niet kon vervangen (had ik al geprobeerd).

Ik kom aan bij de dealer (Mobilty Centre de Jong Rotterdam) en vraag of ze mijn ruitenwissers kunnen vervangen (voor) en een klein lampje in koplamp.

Na even wachten komt de monteur terug en zegt de xenonlamp te hebben vervangen en de ruitenwissers, totale kosten € 183,99..
Mijn reactie hierop direct, maar mijn xenon is niet defect.. deze deed het zojuist gewoon en heb hier ook geen melding van gekregen op de boordcomputer.

Gevraagd of ik deze Xenon lamp mocht zien en deze heb ik mee naar huis gekregen (het kappotte lampje waar het mij om ging hadden ze niet vervangen).

De monteur zijn verhaal was dat hij naar boven (garage zit hier boven de showroon op de eerste etage) reed en de rechter xenon niet zag schijnen dus deze klakkeloos vervangen te hebben...

Nu stond ik dus opeens voor een onverwachte kostenpost terwijl ik dit niet had aangegeven en kon niks anders dan maar gewoon betalen..

Ik voel me nu best vern**kt en vraag me af of dit zomaar mag..

Hoor graag jullie reacties!

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:02
door Walter
Als jij geen toestemming hebt gegeven voor deze reparatie... Kan me voorstellen hoe je je voelt

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:13
door Gast
Ik zou hem gewoon vriendelijk doch dringend hebben verzocht om het oude lamp terug te plaatsen. Als ik zeker wist dat de xenon lamp goed was, dan had hij hem maar op eigen rekening en risico verwisseld.

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:20
door ArthurPeters
Ja, dat was ook mijn bedoeling maar deze konden ze niet terug plaatsten omdat hij niet meer zou werken na demontage (ze hadden hem ook met de handen aangeraakt..).

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:39
door Gast
dan crediteerden ze de kosten van de xenonlampvervanging maar. Ze hebben op eigen rekening en risico, zonder jouw toestemming en opdracht een goed werkende lamp vervangen.

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:47
door rsnhakan
Als de oude lamp niet terug geplaatst kan worden.. heb je ook te maken met kleurverschil tussen beide xenon lampen volgens mij.

Geplaatst: 11.04.2012 - 12:57
door Gast
inderdaad, daar zit je ook nog mee.
Ik blijf het raar vinden dat ze een lamp,welke nog goed is, zonder voorafgaand overleg en toestemming gaan vervangen.
Als het dan nog een lampje is van EUR 0,50 .......

Geplaatst: 11.04.2012 - 13:29
door Morgenstond
Belachelijk dat dit zo gegaan is, zeker gezien het kostenplaatje.

Geplaatst: 11.04.2012 - 13:39
door ArthurPeters
Ja, het zat me zeker niet lekker. Net zelf even de lamp terug gewisseld en tadaa... Deze werkt nog gewoon!!

Net gebeld en ga nu even daarheen om mijn geld terug te halen!

Goed opletten dus hier in Rotterdam

Re: Volvo Mobility Centre Rotterdam

Geplaatst: 11.04.2012 - 13:54
door V50 R
Delete

Geplaatst: 11.04.2012 - 14:44
door Walter
MODS BREAK
Pas op dat we niet vervallen in het afkraken van een dealer. Het blijft een eenzijdig verhaal en daar zijn de forumregels duidelijk over