Pagina 1 van 1
Volvo V50 verlagen
Geplaatst: 11.04.2012 - 20:50
door lbe
Na een tijd lang volvo loos te zijn verwacht ik binnenkort mijn V50 (limited edition met als enige optie de 17" spider velgen) in ontvangst te kunnen nemen. Nu is het zo dat ik er over denk de auto te verlagen. Gewoon een setje veren meer niet. Ik kom op ebay setjes tegen van eibach en H&R, mijn inziens gerenomeerde merken (iemand ervaring met deze sets?). Ik vraag me echter af of dat ik nog ergens rekening mee moet houden? Ik bedoel is het gewoon de veerpoten verwijderen en er nieuwe veren tussen zetten, terugplaatsen en opnieuw de auto uit laten lijnen? of moet ik nog rekening houden met de electronica rondom de aandrijving?
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:14
door Fredhead
Ik heb een Intrax setje onder mijn V50 gehad, ben er altijd zeer goed over te spreken geweest en dat verlaagde de auto +/- 3 cm rondom.
Verhaaltje wat betreft wisselen is precies zoals je zelf zegt, zit geen elektronica tussen die in de weg zit
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:22
door lbe
Heb je toevallig nog een foto?
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:38
door Fredhead
Auto staat hier op 18 inch velgen
Geplaatst: 11.04.2012 - 21:42
door lbe
Dat ziet er prima uit.
Geplaatst: 11.04.2012 - 22:59
door Mickyman
Netjes hoor!
Geplaatst: 16.04.2012 - 23:11
door tom200
hallo iedereen, stilletjesaan begin ik ook te dromen van een verlaging van men S40 2006.
Maar twijfel nog over het volgende :
Kunnen de originele schokdempers dit aan? gaan ze erdoor sneller slijten?
Dien ik naar de garage te gaan om mijn abs sensor af te stellen of mijn remmen af te stellen indien hier een belastingsafhankelijke remdrukregelaar zit?
Dien ik de wagen opnieuw af te stellen?
Gaat het verlagen problemen geven met mijn garantie? Ik heb deze auto enkele maanden geleden gekocht en heb 1jaar volvo garantie gekregen.
Ik heb het merk Eibach op het oog. Goede keuze?
Alvast bedankt mensen.
Geplaatst: 17.04.2012 - 00:51
door Fredhead
Tot een verlaging van 4 cm kunnen de standaard schokbrekers het prima aan, daarna schieten ze wel tekort.
Ze zullen wel iets sneller slijten. Als je met de wagen opnieuw afstellen opnieuw uitlijnen bedoeld moet dit inderdaad gebeuren.
Verder hoef je de abs sensor niet anders in te laten stellen en de last afhankelijke remdrukregelaar weet zichzelf wel te regelen met de verlaging. De naam zegt het eigenlijk al een beetje.
Hoor zelf geen negatieve dingen over Eibach, dus zou niet weten waarom dat een verkeerde keuze zou zijn
Geplaatst: 17.04.2012 - 17:43
door tom200
ok, bedankt, alsnog, gaat het verlagen problemen geven met de garantie van mijn wagen?
Geplaatst: 17.04.2012 - 20:02
door sean850
gewoon even bij de garage vragen.
Geplaatst: 18.04.2012 - 07:29
door Paul
Ik vind persoonlijk dat mijne best naar achteren hangt, hebben jullie dat ook?
Geplaatst: 24.04.2012 - 13:39
door Rickkie
De mijne is verlaagd met Chiel Box veren (=Heico) van 3 cm..
Afgelopen zaterdag overigens nog opgemeten tov een Limited Edition.
Garantie vervalt niet.
Waar je overigens wel rekening mee moet houden is dat als je Xenon hebt, deze opnieuw moet worden gecalibreert bij de dealer, anders staat de afstelling te hoog en schijn je lekker bij iedereen in z'n spiegels als je erachter rijdt...
Geplaatst: 25.04.2012 - 00:48
door Mickyman
Rickkie schreef:De mijne is verlaagd met Chiel Box veren (=Heico) van 3 cm..
Afgelopen zaterdag overigens nog opgemeten tov een Limited Edition.
Garantie vervalt niet.
Waar je overigens wel rekening mee moet houden is dat als je Xenon hebt, deze opnieuw moet worden gecalibreert bij de dealer, anders staat de afstelling te hoog en schijn je lekker bij iedereen in z'n spiegels als je erachter rijdt...
nu geloof ik heel veel, maar dat verhaal van de xenon opnieuw calibreren snap ik echt!! niet, als je kont zakt stelt de xenon je lampen naar beneden, daarom is de verplichte hoogte verstelling aanwezig, bij verlagen zakt je hele auto (globaal) gelijk, dus zowel voor als achter, waarom zou je nu iemand verblinden dan? dus calibreren is bullsh&*
Geplaatst: 25.04.2012 - 10:17
door Rickkie
prima als jij dat vind, maar ook bij mijn vorige auto was dit nodig.
Geplaatst: 25.04.2012 - 18:13
door sean850
het is nooit verkeerd om ff langs de garage te gaan nadat je hebt verlaagd om even te kijken of het allemaal nog goed staat.
Geplaatst: 12.05.2012 - 20:18
door lbe
Heb inmiddels mijn nieuwe V50 binnen. Ga toch maar afzien van de verlaging, aangezien het een lease auto betreft. Helaas heb ik de verlagingsveren ook al binnen. Mocht er iemand interesse in hebben. Het is een set H&R veren mogen weg voor 160 euro
Geplaatst: 13.05.2012 - 09:02
door eric vermeer
Mickyman schreef:Rickkie schreef:De mijne is verlaagd met Chiel Box veren (=Heico) van 3 cm..
Afgelopen zaterdag overigens nog opgemeten tov een Limited Edition.
Garantie vervalt niet.
Waar je overigens wel rekening mee moet houden is dat als je Xenon hebt, deze opnieuw moet worden gecalibreert bij de dealer, anders staat de afstelling te hoog en schijn je lekker bij iedereen in z'n spiegels als je erachter rijdt...
nu geloof ik heel veel, maar dat verhaal van de xenon opnieuw calibreren snap ik echt!! niet, als je kont zakt stelt de xenon je lampen naar beneden, daarom is de verplichte hoogte verstelling aanwezig, bij verlagen zakt je hele auto (globaal) gelijk, dus zowel voor als achter, waarom zou je nu iemand verblinden dan? dus calibreren is bullsh&*
Calibreren is wel degelijk nodig de stand veranderd van je draagbaren waar de sensors op zitten
En ja het is voor zowel achter lager maar dan nog zal hij gekalibreerd dienen te worden
Geplaatst: 13.05.2012 - 13:12
door volledon
lbe schreef:Heb inmiddels mijn nieuwe V50 binnen. Ga toch maar afzien van de verlaging, aangezien het een lease auto betreft. Helaas heb ik de verlagingsveren ook al binnen. Mocht er iemand interesse in hebben. Het is een set H&R veren mogen weg voor 160 euro
bied 100 euries voor je veren
Geplaatst: 21.05.2012 - 22:09
door lbe
Is 100 euro niet een beetje weinig

voor 130 euro mogen ze weg. Let op ze zijn dus nieuw in doos en van een gerenommeerd merk geen lowtec rommel.