Pagina 1 van 2

Volvo rijders merktrouw

Geplaatst: 12.04.2012 - 16:27
door Jers3n
In dit artikel over een rapport over merkentouw blijkt dat Volvo-rijders tot de meest merktrouwe rijders behoren.

Geplaatst: 12.04.2012 - 16:49
door Gast
hoe heet dat nog maar? - het intrappen van een open deur

Geplaatst: 12.04.2012 - 16:49
door rvo033467
Eens een Volvo altijd een Volvo.

Geplaatst: 12.04.2012 - 16:53
door Volvoman
Wat moet je anders??

Geplaatst: 12.04.2012 - 17:58
door wtr_s60
Ik behoor gelukkig niet tot die soort, draag geen oogkleppen, enz.. en wissel graag 's af.. genoeg leuke andere dingen op de markt nog. Maar Volvo heeft zeker mijn respect verdiend, met name de 5-cylinders en turbomodellen in 't algemeen (en dan hebben we 't over de genuine Volvo-designed blokken).

Geplaatst: 12.04.2012 - 18:21
door Volvolof
Tsja, ik rij nu 7 jaar Volvo, langer dan enig ander merk en het is pas mijn eerste Volvo. Ben 'm nog lang niet beu. Maar het zou zomaar kunnen dat ik over een paar jaar een BMW 5 estate koop. Veel mooier dan de huidige V70...

Geplaatst: 12.04.2012 - 18:58
door Turbo Will-I-Am
De slogan zegt het al: Volvo 4 Life!!

Geplaatst: 13.04.2012 - 20:08
door volvo708090
Ik blijf toch ook altijd maar terugkomen....

Geplaatst: 13.04.2012 - 22:23
door Msuidgeest
Sinds vorige week de vijfde Volvo, allemaal uit de 900-serie. Tot nu toe geen spijt van gehad.

Maar ook met plezier gereden in mijn 1e en 2e VW Golf en 2 Audi 80's: gewoon fijne auto's die het domweg altijd deden.

Geplaatst: 13.04.2012 - 22:26
door Laguna-S60
Zelfs mijn vader zei van de week dat ie voorlopig wel volvo zou willen blijven rijden!, en dat vanuit de mond van een Mercedes man :)

Geplaatst: 14.04.2012 - 00:16
door mindbrother
Volvoman schreef:Wat moet je anders??
Een Jaguar XF, die overigens prima bevalt. Maar Volvo blijft mijn sympathie en interesse houden.

Geplaatst: 16.04.2012 - 21:23
door volvo708090
Daar zeg je zowat, die XF. Gelukkig voor Volvo dat die in een hogere prijsklasse zit (jammer voor mij, dat wel)

Geplaatst: 16.04.2012 - 23:31
door gsx750r
volvo708090 schreef:Daar zeg je zowat, die XF. Gelukkig voor Volvo dat die in een hogere prijsklasse zit (jammer voor mij, dat wel)
Nou dat valt nogal mee die hogere prijsklasse.

Vergelijk deze prijzen maar eens met die van de Volvo S80 Executive.
(Volvo S80 prijslijst kun je hier downloaden)

Nou is voor mij Volvo For Live sowieso niet van toepassing want ik ben totaal niet merkentrouw, maar vooropgesteld dat ik nog een keer een nieuwe auto zou kopen is de kans dat ik de Volvo voor dat geld bij de dealer in de showroom liet staan wel heel erg groot .....

Wat ik wel denk is dat het twee totaal verschillende auto's zijn maar dat is weer een ander verhaal.

Rob

Geplaatst: 17.04.2012 - 10:16
door wtr_s60
Jaguar XF, vooral de facelift is echt LEKKER ja.

Dit met de krachtige en soepele 3.0 V6 diesel met 275PK en 600Nm, yummie <3

Geplaatst: 17.04.2012 - 13:28
door gsx750r
Zomaar een benadering waarbij ik me beperk tot de kopers van gebruikte Volvo's.
Hoe het met de merkentrouw in Portugal is gesteld daar heb ik geen idee van maar zou het zo kunnen zijn dat het land ook erg bepalend is als het om merkentrouw gaat ?

Als ik hier op Standvirtual (de grootste autosite van Portugal) op Volvo zoek komen er slechts 662 tevoorschijn.
Doe ik hetzelfde op Autoscout24 dan komen er in Nederland 7173 tevoorschijn.
M.a.w de kans dat daar iets voor je tussenzit en je, indien je dat wilt, het merk trouw kunt blijven, vele malen groter is.

Rob

Geplaatst: 17.04.2012 - 14:11
door Walter
Daarentegen is het aantal mensen dat in die vijver zit te vissen in NL stukken groter dan in Portugal dus ik vraag me af of je uit het aantal aangeboden gebruikte auto's af kunt leiden dat de merkentrouw onder Volvo rijders in NL groter is dan in Portugal.

Geplaatst: 17.04.2012 - 14:43
door gsx750r
Walter schreef:Daarentegen is het aantal mensen dat in die vijver zit te vissen in NL stukken groter dan in Portugal dus ik vraag me af of je uit het aantal aangeboden gebruikte auto's af kunt leiden dat de merkentrouw onder Volvo rijders in NL groter is dan in Portugal.
Op zich lijkt dat zo maar het aanbod in Nederland is bijna 11x zo groot. Echter er zijn beslist niet 11x zoveel automobilisten in Nederland vergeleken met Portugal. Bovendien zijn er nog meer automerken op de markt in beide landen.

Wel is een feit dat je Nederland zeker een echt 'Volvoland' kunt noemen en Portugal beslist niet. Uiteraard bepaald het aantal nieuw verkochte auto's van een merk ook het aantal gebruikte dat ervan op de markt komt.

Om je nog een idee te geven: Portugal heeft incl. de Azoren en Madeira slechts 23 Volvo dealers tegenover Nederland 108 (bronnen Volvocars PT en NL)

Rob

Geplaatst: 17.04.2012 - 14:49
door Walter
Bij merktrouw hebben we het toch over Volvorijders die een vervangende Volvo kopen? Niet over de hele markt

Geplaatst: 17.04.2012 - 15:04
door Ben
Beetje onzinnig om niet vergelijkbare landen te gaan vergelijken.

Geplaatst: 17.04.2012 - 15:38
door gsx750r
Walter schreef:Bij merktrouw hebben we het toch over Volvorijders die een vervangende Volvo kopen? Niet over de hele markt
Ja natuurlijk maar daar moet je de rest van de markt toch ook bij betrekken. Als het aanbod van gebruikte auto's van merk A groter is dan van merk B dan is het toch voor de liefhebbers van merk B moeilijker om merktrouw te blijven ?
Ben schreef:Beetje onzinnig om niet vergelijkbare landen te gaan vergelijken.
Als mijn vraag is: ..... "maar zou het zo kunnen zijn dat het land ook erg bepalend is als het om merkentrouw gaat ?" , dan zal ik toch meerdere landen met elkaar moeten vergelijken.
Ik doe dat door een aantal zaken te noemen die geldig zijn voor beide landen en die van invloed zouden kunnen zijn. Aan de lezers om te bepalen of ze zich in mijn benadering kunnen vinden.

Wat daar onzinnig aan is ontgaat me volledig !

Rob