Pagina 1 van 1

Gewone automaat versus Geartronic

Geplaatst: 13.04.2012 - 20:31
door Classic
Weet iemand hier wat - naast de zelfschakelmogelijkheid - de verschillen zijn tussen een Geartronic-bak en een gewone automaat in de eerste bouwjaren van de V70 II? Fabrikant/degelijkheid/storingen/schakelgedrag?

Geplaatst: 13.04.2012 - 22:47
door Gast
Volgens mij zijn de bakken nagenoeg gelijk, alleen de software is anders. Geartronic kan je zelf op en af schakelen.
Met de gewone automaat kan je dat ook gedeeltelijk, maar volgens mij alleen niet van 4 naar 5.

De bakken zijn goed, is een Japanse bak (Geartronic = Aisin TF-80SC).
Worden door tenminste 10 andere merken gebruikt, waaronder Chevrolet en Toyota.
De Chevrolet Captiva heeft bijvoorbeeld dezelfde bak, alleen die schakelt fijner,
dit komt puur door de software, want die mag de fabrikant zelf aanleveren.

Onderhoud is belangrijk, dus de bak een keer Flushen is helemaal niet verkeerd.
Zie ook hier: Noordelijke PowerFlushdag 2012 <<<< LINK

Geplaatst: 14.04.2012 - 11:11
door w.stif
Wat ik weet is dat de GT een sterkere bak is, dwz dat hij net iets meer vermogen van de motor kan overbrengen op je voorwielen, handig bv in de bergen met een caravan.

Geplaatst: 14.04.2012 - 11:36
door sbv
AlexV70 schreef:Volgens mij zijn de bakken nagenoeg gelijk, alleen de software is anders. Geartronic kan je zelf op en af schakelen.
Met de gewone automaat kan je dat ook gedeeltelijk, maar volgens mij alleen niet van 4 naar 5.

De bakken zijn goed, is een Japanse bak (Geartronic = Aisin TF-80SC).
Worden door tenminste 10 andere merken gebruikt, waaronder Chevrolet en Toyota.
De Chevrolet Captiva heeft bijvoorbeeld dezelfde bak, alleen die schakelt fijner,
dit komt puur door de software, want die mag de fabrikant zelf aanleveren.

Onderhoud is belangrijk, dus de bak een keer Flushen is helemaal niet verkeerd.
Zie ook hier: Noordelijke PowerFlushdag 2012 <<<< LINK
De 6-bak is een TF-80SC de 5 bak is een AW50-55 dacht ik. Ze zijn wel beide Aisin