Pagina 1 van 1

Cbv omleiden

Geplaatst: 19.04.2012 - 11:11
door Mike460turbo
Hallo,

Ik heb zojuist een dumpvalve op mn auto gezet maar nu bij mijn orginele cbv ook nog doen. Terwijl ik alles eigenlijk in de atmosfeer moet hebben. Hoe kan ik mijn cbv omleiden of zorgen dan mijn dumpvalve als eerste open gaat zodat alles naar de atmosfeer gaat.? Iemand hier ervaring mee?

Gr

Geplaatst: 19.04.2012 - 18:17
door FrankS60
Die moet je dan verwijderen en afdoppen, zijn in de handel wel mooie plaatjes voor te krijgen. Je kunt ook zelf gaan prutsen maar dat geeft vaak lekkage omdat t niet netjes afdicht.

Geplaatst: 19.04.2012 - 18:19
door Iroll
Je kan behoorlijke loopcultuur problemen krijgen, vermogen verliezen of eventueel zelfs motorschade op den duur als je een atmosferische dumpvalve monteert De LMM meet de hoeveelheid lucht voor de dumpvalve en op die hoeveelheid lucht stelt de ecu de inspuiting in. Als de dumpvalve dan de lucht in de atmosfeer dumpt krijg je een verkeerd samengesteld benzine/luchtmengsel. Het motormanagement gaat nl uit van een recirculerende valve. Ligt er dus aan waar jouw prioriteiten liggen, een lekker stoer sjonnie pssjt geluid of een mooier lopende en beter presterende motor.

Geplaatst: 19.04.2012 - 18:23
door FrankS60
Ja voordelen heeft t niet inderdaad maar dat was z'n vraag niet :wink: Ik zou het in ieder geval ook niet willen adviseren.

Geplaatst: 19.04.2012 - 18:39
door Mike460turbo
Oooh ok ja dat sjonnie geluid hoeft niet. Ik dat dat je turbo dan sneller opspoelde en sneller oppakte in de volgende versnelling. Haal hem er gewoon tussen uit onding.

Doe er wel eeen cbv van audi tussen. Is beter en kwaliteit spul.

Bedankt !

Geplaatst: 19.04.2012 - 18:49
door Iroll
Precies, die Audi cbv is een goede upgrade voor weinig. Die blijft tenminste heel.