Pagina 1 van 3

Volvo bluekens

Geplaatst: 31.03.2006 - 19:52
door Stefanv50
Heb sinds iets meer dan een maand een volvo v50 en ik moet eerlijk zijn hij heeft nu al meer dan 5 keer in de garage gestaan.

deze keer een krakend koppelings pedaal, hadden ze al naar gekeken en het zou de cilinder zijn deze zou vervangen worden.
nu heeft de auto weer een dag daar gestaan en wat denk je haal ik hem op koppeling niets aan gedaan en mij achter bumper vol krassen.

echt werkelijk waar het is gewoon een poesje garage, werken mensen zonder verstand.

heb ik de auto 5 weken geleden af laten leveren met een sagita sportpakket zit mijn achter bumper vol met roest. ze hebben de spoiler op de klep geboord maar vergeten de bumper te beschermen.
vraagt die vistick achter de balie hebben ze die spoiler er hier opgeboord.

maar eerlijk gezegd mijn collega heeft een s40 ook van bluekens en die heeft ook elke keer problemen.


Dus mijn advies bedenk goed wat je met je volvo doet.

mvg

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:16
door HMG
Vergeet niet dat een dealer ook niet altijd iets aan de problemen kan doen! Het gevalletje van de spoiler is inderdaad slordig maar ga er vanuit dat ze ook graag tevreden klanten willen en dus niet moedwillig jouw auto slecht/ niet repareren!

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:26
door Frumpy
Over het algemeen hoor je altijd alleen maar de slechte dingen. Ben zelf ook niet zo'n dealerfan meer, maar je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren.
heb ik de auto 5 weken geleden af laten leveren met een sagita sportpakket zit mijn achter bumper vol met roest. ze hebben de spoiler op de klep geboord maar vergeten de bumper te beschermen.
Een kunststofbumper kan niet roesten, dus dat roest van dat boorslijpsel kun je ze er toch uit laten poetsen?
Is het minste wat de dealer bij zo een slordigheid kan doen, lijkt mij.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:32
door Stefanv50
Frumpy schreef:Over het algemeen hoor je altijd alleen maar de slechte dingen. Ben zelf ook niet zo'n dealerfan meer, maar je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren.
heb ik de auto 5 weken geleden af laten leveren met een sagita sportpakket zit mijn achter bumper vol met roest. ze hebben de spoiler op de klep geboord maar vergeten de bumper te beschermen.
Een kunststofbumper kan niet roesten, dus dat roest van dat boorslijpsel kun je ze er toch uit laten poetsen?
Is het minste wat de dealer bij zo een slordigheid kan doen, lijkt mij.
ben ik helemaal mee eens en het zal ook wel worden opgelost
maar bij een volvo dealer verwacht je wel iets meer

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:32
door HMG
Het moet hier geen AutoWeek Dealerreview worden, daar schrijven alleen mensen die of hele goede of juist slechte ervaringen met een dealer hebben. Heb je weinig aan.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:34
door Stefanv50
HMG schreef:Vergeet niet dat een dealer ook niet altijd iets aan de problemen kan doen! Het gevalletje van de spoiler is inderdaad slordig maar ga er vanuit dat ze ook graag tevreden klanten willen en dus niet moedwillig jouw auto slecht/ niet repareren!
weet ik wel maar zenken het is maar een lease auto en daar maken ze zich niet zo druk om

en een echte volvo dealer zou toch meer ervaring moeten hebben.
tevens had ik het pas 3 keer doorgegeven.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:36
door bart simpson
als de achterklep van een V50 van hetzelfde materiaal gemaakt is als die van een V70 vraag ik me waar die ijzerdeeltjes vandaan komen, de bovenzijde waar de gaten gemaakt worden is dan van kunststof

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:37
door Stefanv50
HMG schreef:Het moet hier geen AutoWeek Dealerreview worden, daar schrijven alleen mensen die of hele goede of juist slechte ervaringen met een dealer hebben. Heb je weinig aan.
snap ik niet ee volvo forum waar je niks over een volvo dealer mag zeggen.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:39
door Stefanv50
bart simpson schreef:als de achterklep van een V50 van hetzelfde materiaal gemaakt is als die van een V70 vraag ik me waar die ijzerdeeltjes vandaan komen, de bovenzijde waar de gaten gemaakt worden is dan van kunststof
nee de achter klep van een v50 is van metaal. ze hebben dit ook toegegeven bij de volvo.

volgende week kan ik voor de 6e keer terug met de auto gaan ze ook de zwarte acherplaat vervangen hebben ze tijdens reperatie beschadigt.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:42
door bart simpson
Het is zonder twijfel vervelend voor je dat het niet in 1 keer goed gedaan is maar men is volgens mij toch voldoende gemotiveerd om het goed te willen doen, het blijft wel mensenwerk.
Het is pas storend als ze er niets aan willen doen.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:49
door Stefanv50
bart simpson schreef:Het is zonder twijfel vervelend voor je dat het niet in 1 keer goed gedaan is maar men is volgens mij toch voldoende gemotiveerd om het goed te willen doen, het blijft wel mensenwerk.
Het is pas storend als ze er niets aan willen doen.
ben ik ook wel mee eens

maar wat ik allemaal al gehad heb in 5 weken echt balen

bij bluekens zijn het allemaal bedrijfjes in 1 bedrijf
dus afleverwerkplaats moet factureren aan verkoop, werkplaats moet facturen aan verkoop enz
ze weten van elkaar niet wat ze doen
verkoop zegt kom langs en we lossen het op
kom je daar zegt de werkplaats nee geen tijd en je kunt weer gaan.

is echt frustrerend geloof me.

de afdelingen moeten hun eigen winst maken dus krijg je van eigens het afschuif systeem.

de afdelingen schuiven de problemen af naar elkaar.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:50
door HMG
snap ik niet ee volvo forum waar je niks over een volvo dealer mag zeggen.
Op een AutoWeek forum schrijven alleen mensen die of héél tevreden of juist heel ontevreden zijn en hun gaf willen spuwen, er is geen tussenweg. Mensen die gewoon tevreden zijn schrijven níet. Dat geeft juist een vertekend beeld.

Geplaatst: 31.03.2006 - 20:55
door bart simpson
Ik weet niet wat jij doet voor je brood, maar zo werken natuurlijk veel meer bedrijven, sales en after sales zijn verschillende "profit centers" dat maakt toch ook niet uit?
Jij maakte (waarschijnlijk) afspraken met de verkoop, laat die het dan ook voor je oplossen, zij kennen de weg en regelen het waarschijnlijk makkelijker dan jij, je nu plein public zo kwaad maken en met wat modder gooien lost over het algemeen toch ook niets op.

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:00
door smokingman
Misschien is het tijd dat je eens naar de vestigingsmanager toestapt. Dat is degene die dat soort problemen van langs elkaar heen werken moet proberen te voorkomen.

Overigens zie ik dit soort problemen bij heel veel grotere garagebedrijven (dus niet alleen de Volvo). Zodra de afdelingen groter en gesplitst worden verschijnt het "langs elkaar heen werken" duiveltje.

Nog een tip. Als je een afspraak maakt met je dealer doe dat dan via de werkplaatsreceptie en niet via de verkoop. Daar weten ze namelijk wanneer ze jouw auto kunnen inplannen. De verkoop bemoeit zich daar niet mee en het is hun pakkie an toch niet.

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:03
door Frumpy
Even een gekke vraag tussendoor.
Waarom zou een dealer minder oog hebben voor een lease-auto, dan voor een particuliere?
Liggen de winstmarges daar anders, zijn er vaste afspraken tussen dealer en leasemaatschappij over de tarieven?
:?:

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:08
door bart simpson
Frumpy schreef:Even een gekke vraag tussendoor.
Waarom zou een dealer minder oog hebben voor een lease-auto, dan voor een particuliere?
Liggen de winstmarges daar anders, zijn er vaste afspraken tussen dealer en leasemaatschappij over de tarieven?
:?:
Het zal voorlopig nog zelden opgaan, maar bedrijven willen de laagste leaseprijs betalen, leasemaatschappijen willen de hoogste kortingen bedingen, berijders willen de meeste kado's, en zelfs op onderhoud wil men kortingen (als de dealer het onderhoud al mag doen) dan is het cirkeltje rond en de marge op, ikzelf zou me voor kunnen stellen dat als je er niet meer voor betalen wilt je ook niet meer met alle egards behandeld kunt (c.q. gaat) worden, mobiliteit kost natuulijk wel geld aan diegene die de mobiliteit wenst.

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:13
door Frumpy
Lijkt me logisch, die conclusie van jou, Bart Simpson.
Mijn ouwe noemt dat "voor een dubbeltje op de eerste rang". :)
Ik denk dat je dat in iedere branche wel hebt, dat je voor een uitgeklede prijs niet het onderste uit de kan mag verwachten.

Geplaatst: 31.03.2006 - 21:15
door bart simpson
Let wel, een spoiler in 1 keer goed monteren valt daar natuulijk niet onder.

Geplaatst: 31.03.2006 - 23:38
door joost
Ik denk dat er ook een verschil zit in het feit dat de dealer eigenlijk zeken doet met de leasemaatschappij en niet met de berijder. Dat heb je met een particulier natuurlijk niet, daar is de berijder ook de betaler (en beslisser). Ben het wel met Bart eens dat dit geval (spoiler) hoe dan ook erg knullig is gedaan en eigenlijk niets te maken heeft met het verschil tussen particulier en leasemij. Het probleem is dat ik het niet goed kan plaatsen, daar ik Bluekens hoog op mijn lijstje met goede dealers heb staan. Ben daar een aantal zeer competente mensen tegengekomen. Vreemd.

Joost.

Geplaatst: 01.04.2006 - 08:38
door Skywalker
Vreemd deze ervaringen bij Bluekens. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de vestiging waar deze "klager" zijn mindere ervaringen heeft. Zelf ben ik vanaf de 60K beurt naar Bluekens Breda overgegaan en ben vanaf dat moment ZEER tevreden over de Volvo. Kennelijk begreep de vorige dealer niet dat ik als klant geintresseerd ben in oplossingen. Bluekens heeft van mij een tevreden Volvo rijder gemaakt. Die mensen verstaan naar mijn persoonlijke ervaring hun vak buitengewoon goed en zijn doorgaans zeer trots op hun werk!!