Pagina 1 van 1

tectyl

Geplaatst: 04.05.2012 - 05:58
door zwientie
hoi

ik wil men roest gaan bij werken van men witte volvo 240,
maar wil dan meteen de binnen kant onder de deur panelen mee pakken met tectyl zijn er nog tips en tricks ?

hoe kan ik het beste de koker balken vol laten lopen met tectyl ?

en de wielkassen ?

de onder kant wil ik ook gelijk mee pakken denk ik

mvg rik

Geplaatst: 04.05.2012 - 06:42
door V70/2.4D/2003
Op exact dezelfde wijze zoals ze dat vroeger deden: spuiten

Geplaatst: 04.05.2012 - 17:56
door patrick2wd
en lekker veul!


:smileycouncil:

Geplaatst: 04.05.2012 - 18:04
door V70/2.4D/2003
Briljant!

Geplaatst: 04.05.2012 - 20:10
door De Fryske Volvo Rider
Nu even een reactiewaar je miss meer aan hebt...

Bij de 144 zit aan het uiteinde van je dorpel(in de wielkast) een rubberen
Daar zit ie miss bij een 200 serie ook.

Verder heb ik naast de voorstoelen onder je bekleding plastic stoppen zitten.


Als je daar lekker veul inspuit moet et goedkomen. Wel een paar kranten eronder imv
Evnt Roestgaatjes

Groetn!

Geplaatst: 04.05.2012 - 22:12
door Msuidgeest
Niks bij werken, wegwerken is het devies.

Geplaatst: 04.05.2012 - 22:17
door jos245
Mike Sanders vet schijnt het beste spul te zijn voor in de kokerbalken,maar het nadeel ervan is dat het moeilijker te verwerken is: je moet het eerst verhitten om het vloeibaar genoeg te krijgen voor de spuit.

Het heeft wel als voordeel boven veel andere middelen dat een nabehandeling niet nodig is.

Geplaatst: 04.05.2012 - 23:27
door Shockwave
Men neme een spuitbus tektyl, men kope daarbij een slangetje met sproeikopje, wat vervolgens bevestigd dient te worden op de spuitbus, waarna met het slangetje + sproeikop in de koperbalk stopt en deze volspuit.

Geplaatst: 05.05.2012 - 00:46
door admiral
Weet je hoe mijn opa het in de jaren 70 deed bij zijn renault 6, en die konden roesten joh. Hij dopte de afwater gaatjes af (waarmee weet ik niet) haalde de moeren van de achterwielen los krikte de wagen achter zo hoog mogelijk op, haalde de wielen eraf, dopje uit de dorpel (kom je dus goed bij als het wiel eraf is) gooide daar zijn oude motorolie in, dopje er op en bij de andere dorpel ging het niet zo. FF laten staan op de krik en dan na een poosje laten zakken en dan van voren omhoog. Dit werd in de zomer gedaan. Vandaar dat hij altijd oude kranten in de schuur had want hij droop dagen na. Maar de dorpels bleven goed.

Moet je dorpel wel helemaal dicht zijn anders loopt het zo onder de vloerbedekking. Bij een amazon zitten er grote inspectie gaten in de binnen dorpel die worden afgedicht met plastic kapjes maar die zijn 9 van de 10 keer weg, hoe het bij een 2 serie zit weet ik niet terwijl ikzelf een 245 heb :lol:

Geplaatst: 05.05.2012 - 06:37
door De Fryske Volvo Rider
Ik heb zoiets met die olie ook gedaan maar dan met een vernevelspuit op de compressor.

Ik vond het mooi werken maar de buren niet echt:) dat nalekken deed ie iets mee dan verwacht. Dus enkele, volvobrede, zwarte strepen voor huis

Geplaatst: 05.05.2012 - 19:31
door zwientie
Hoi

nou het is me gelukt hoor heb bij slubo in Doetinchem.
heb daar tectyl gekocht met slangetje.
heb alles los gehad en alles door gespoten hele klus.
maar heb het voor elkaar gekregen.
heb meteen men roest bij gewerkt. nu ziet de auto er weer netjes uit en kan die er weer tegen aan.

dank jullie voor jullie tips heb hier veel aan gehad

mvg rik

FLUID FILM

Geplaatst: 06.05.2012 - 21:03
door ovlov2
FLUID FILM en PERMA FILM zijn de producten die je zou moeten gebruiken om heel de onderkant , dorpesl en chassisbalken te behandelen .Kijk eens op www.oldtimershop.be of www.fluidfilm.be . Deze producten uit de scheepvaart zijn echt geweldig en gemakkelijk te verwerken.

Ik heb zelf mijn eigen wagens en deze van vrienden hiermee behandeld .