Schokken tijdens rustig optrekken/ rijden
Geplaatst: 05.05.2012 - 20:34
Hallo,
Sinds kort heb ik volgende aan de hand:
Als ik rustig optrek in dezelfde versnelling (voornamelijk 2 en 3) dan voel ik af en toe een soort schok in de auto, het is een beetje vergelijkbaar met het gevoel van een wat slechtere automaat die van de ene naar de andere versnelling schakelt. Let op! ik heb een handgeschakelde versie (S60 T5 MY 2001). Verder merk ik dat de auto de ene keer veel meer van zijn plaats wil dan normaal (bij hetzelfde gas geven en in dezelfde rit), het lijkt/ voelt of er dan er veel meer druk wordt opgebouwd/ vastgehouden door/ in de turbo.
Ik heb deze schokken een jaartje terug ook gevoeld en dat kwam toen waarschijnlijk door een andere (betere) TCV die ik had geplaatst. In het begin ging dat allemaal goed, maar na een weekje of drie begon de auto te schokken bij het optrekken en verloor ik zelf een keer met 200 km/ uur (daar maak ik geen gewoonte van, maar dat was om te testen) bijna al mijn vermogen. Ik heb toen de originele TCV teruggeplaatst en weg waren de problemen (vandaar het vermoeden dat het aan die andere TCV heeft gelegen).
Nu een jaar later treden in mindere mate de problemen weer op. Heeft iemand enig idee aan de hand van mijn beschrijving wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn? De originele TCV (dacht Pierburg?) zit er dus nog in en mijn auto heeft zo'n 180.000 km gelopen. De auto is niet gechipt of op andere wijze getuned/ opgevoerd. Er worden geen storingen gemeld in mijn dashboard, maar wellicht dat als de auto wordt uitgelezen dat er wat is opgeslagen?
Sinds kort heb ik volgende aan de hand:
Als ik rustig optrek in dezelfde versnelling (voornamelijk 2 en 3) dan voel ik af en toe een soort schok in de auto, het is een beetje vergelijkbaar met het gevoel van een wat slechtere automaat die van de ene naar de andere versnelling schakelt. Let op! ik heb een handgeschakelde versie (S60 T5 MY 2001). Verder merk ik dat de auto de ene keer veel meer van zijn plaats wil dan normaal (bij hetzelfde gas geven en in dezelfde rit), het lijkt/ voelt of er dan er veel meer druk wordt opgebouwd/ vastgehouden door/ in de turbo.
Ik heb deze schokken een jaartje terug ook gevoeld en dat kwam toen waarschijnlijk door een andere (betere) TCV die ik had geplaatst. In het begin ging dat allemaal goed, maar na een weekje of drie begon de auto te schokken bij het optrekken en verloor ik zelf een keer met 200 km/ uur (daar maak ik geen gewoonte van, maar dat was om te testen) bijna al mijn vermogen. Ik heb toen de originele TCV teruggeplaatst en weg waren de problemen (vandaar het vermoeden dat het aan die andere TCV heeft gelegen).
Nu een jaar later treden in mindere mate de problemen weer op. Heeft iemand enig idee aan de hand van mijn beschrijving wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn? De originele TCV (dacht Pierburg?) zit er dus nog in en mijn auto heeft zo'n 180.000 km gelopen. De auto is niet gechipt of op andere wijze getuned/ opgevoerd. Er worden geen storingen gemeld in mijn dashboard, maar wellicht dat als de auto wordt uitgelezen dat er wat is opgeslagen?