Pagina 1 van 1

vraag: inhouden NA terugschakelen

Geplaatst: 06.05.2012 - 20:14
door adnan
Even een vraag.
V50, 1.6D 2005.

Als ik een bocht nader in de 3e versnelling en terugschakel naar de 2e en wil acceleren (bij 20/30 km/h) dan heeft de auto best wel moeite om op gang te komen. (ook na het terugschakelen van 4e naar 3e versnelling).

als ik van de 1e naar de 2e versnelling schakel heb ik dit niet.

Aan de filters licht het niet. geen foutmeldingen of iets geks.
Heeft iemand een idee??????????

toevoeging: het gebeurd dus bij het wanneer ik de koppelingspedaal loslaat en niet wanneer ik het al heb losgelaten...

Geplaatst: 06.05.2012 - 20:42
door V50-Mart
Is dat niet gewoon de beruchte luie 2e versnelling? als ie het eerst niet deed, dan zou ik denken dat het tijd wordt om je koppeling te laten checken?

Geplaatst: 06.05.2012 - 21:59
door adnan
zo snel al?
kheb er nog geen 125000 km mee gereden

Geplaatst: 06.05.2012 - 22:59
door Elveka
Het koppel van de 1.6D motor is bij lagere toerentallen (< 1250 t/min) niet erg overtuigend. Het is dus niet abnormaal dat de auto dan wat moeite heeft om te versnellen. Een beetje meer toeren maken zal wel helpen, maar dat gaat dan helaas ten koste van het brandstofverbruik.

Geplaatst: 07.05.2012 - 00:01
door Nik0la
Bij het loslaten? Dus je bedoelt eigenlijk harder op de motor afremmen dan je gewend bent? Geen idee. Een volvodealer eens mee laten kijken, die weet wat normaal is. Als het een producteigenschap is, simpelweg (meer) gas bijgeven bij het terugschakelen. Dan overbrug je dat.

Geplaatst: 09.05.2012 - 11:47
door V50-Mart
het is een prima motor die 1.6D maar je moet em af en toe wel een beetje op zijn staart trappen hoor in lage versnellingen. Als je zelf het idee hebt dat hij nu anders rijdt dan eerst , dan zal er toch iets met je auto zijn..je eigen rijstijl is toch niet veranderd?

Geplaatst: 09.05.2012 - 23:42
door adnan
het vind plaats bij he tloslaten van de koppeling ja.

naar wat ik dus uit jullie verhalen merk is dat het normaal is om extra gas bij te geven?

Geplaatst: 11.05.2012 - 13:06
door Markh
Hallo, ja dat inhouden kort na het op laten komen van de koppeling na het schakelen viel mij ook op. Ik heb mijn 1.6d nu pas 1 dag.
Is dit jullie trouwens ook bekend: cruise op 105, even van de cruise af naar 95, dan cruise weer aan, vlak voor de auto weer op 105 zit schokt hij een paar keer. Alsof de motor inhoud. Verder rijdt de auto prettig, maar dat doen alle nieuwe auto's.

Groeten, Mark

Geplaatst: 02.06.2012 - 01:43
door adnan
Geen last van de cruide

Geplaatst: 04.06.2012 - 09:29
door Markh
de wat?

Geplaatst: 30.06.2012 - 21:56
door adnan
Ik maak nu wat anders mee (erbij).
3e versnelling plankgas tot 70 dan in zn 4 en weer plankgas= auto trilt en heeft moeite om vooruit te komen.
Bij 95 in zn 5 en plankgas = weer zelfde als hierboven.

Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.
T gebeurd ook als ik flink doorgas en later van versnelling verander.

Geplaatst: 30.06.2012 - 22:27
door adnan
Ik moet er wel bij zeggen dat dit probleem
Is opgevallen nadat ik de brandplaatjes etc geb laten vervangen en de leidingen dus ook luchtloos heb laten maken.

Geplaatst: 30.06.2012 - 22:31
door V50-Mart
als ik in zijn 3 plankgas geef ga ik veel harder dan 70 hoor.. of is 70 gewoon het moment dat je schakelt?plankgas is helemaal tot de bodem intrappen he...

Geplaatst: 01.07.2012 - 15:23
door indoboy22
Adnan, haal je motorplaat er eens vanaf en kijk eens bij je verstuivers of ze lekken. M'n pa had precies hetzelfde probleem met zn s40 1.6d en toen hij in de auto flink gas gaf kwam er gewoon een miniscuul straaltje diesel uit langs een afdichting van de verstuiver. Brandstofdruk was toen ook niet goed daardoor, na het vervangen reed ie weer als vanouds. Heb je de auto al uitgelezen nog een keer?

Geplaatst: 01.07.2012 - 23:13
door adnan
indoboy22 schreef:Adnan, haal je motorplaat er eens vanaf en kijk eens bij je verstuivers of ze lekken. M'n pa had precies hetzelfde probleem met zn s40 1.6d en toen hij in de auto flink gas gaf kwam er gewoon een miniscuul straaltje diesel uit langs een afdichting van de verstuiver. Brandstofdruk was toen ook niet goed daardoor, na het vervangen reed ie weer als vanouds. Heb je de auto al uitgelezen nog een keer?
Alle pakingen etc van de verstuivers zijn vervangen. Ook de klepdekselpakking.
Kheb hem week daarna laten uitlezen. Hier is niks uitgekomen.
Khad liever dat er wel wat uitkwam, dan wist ik welke kant ik op moest om het te zoeken.

Geplaatst: 01.07.2012 - 23:15
door adnan
V50-Mart schreef:als ik in zijn 3 plankgas geef ga ik veel harder dan 70 hoor.. of is 70 gewoon het moment dat je schakelt?plankgas is helemaal tot de bodem intrappen he...
DIe van my gaat ook harder als 70. Ik bedoel ermee dat ie daar iets meer moeite heeft