Pagina 1 van 2
van 2.0D naar D2, wel of niet doen?
Geplaatst: 09.05.2012 - 17:08
door MiniMe
Ik rij al meer dan 7 jaar in mijn S40 2.0D. Hoewel ik nog steeds erg tevreden ben over de auto komen er toch wel wat kosten aan. Dus denk ik er over om op de valreep nog een nieuwe S40 te kopen. Mijn oog is gevallen (mede vanwege het gunstig kosten plaatje) op de D2 uitvoering. Overigens rij ik de auto gewoon particulier, dus geen leasebak.
Wie heeft ooit de overstap gemaakt van een 2.0D naar een D2 en wat zijn daarbij de positieve of negatieve bevindingen, en met name m.b.t. het lagere vermogen van de D2.
Ben zelf erg happy met het motorvermogen van de 2.0D maar ja, deze wordt niet meer geleverd.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 1.6D en de D2. Is dit dezelfde motor met een 6-bak?
Is de D2 nou een PSA of een Volvo motor?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Geplaatst: 09.05.2012 - 17:41
door indoboy22
De d2 is een PSA motor. Ik zou eerder voor een d3 gaan. Veel betere en krachtigere motor. Hoeveel km heb je nu op de s40 staan?
Geplaatst: 09.05.2012 - 17:58
door MiniMe
indoboy22 schreef:De d2 is een PSA motor. Ik zou eerder voor een d3 gaan. Veel betere en krachtigere motor. Hoeveel km heb je nu op de s40 staan?
220.000km
Geplaatst: 09.05.2012 - 18:06
door V480-S60
Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Geplaatst: 09.05.2012 - 18:27
door MiniMe
V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
Re: van 2.0D naar D2, wel of niet doen?
Geplaatst: 09.05.2012 - 19:28
door V50 R
Delete
Geplaatst: 09.05.2012 - 19:46
door rsnhakan
Wij hebben 5 jaar in een 2.0D gereden en sinds 1 jaar rijden wij in een D2. Ik zou het niet doen. De 2.0D is een stuk krachtiger/sneller. Als je het vermogen van een auto vaak aanspreekt, zou ik voor een D3 kiezen.
@V50 R, +1.
Geplaatst: 09.05.2012 - 19:54
door V70/2.4D/2003
rsnhakan schreef:Wij hebben 5 jaar in een 2.0D gereden en sinds 1 jaar rijden wij in een D2. Ik zou het niet doen. De 2.0D is een stuk krachtiger/sneller. Als je het vermogen van een auto vaak aanspreekt, zou ik voor een D3 kiezen.
@V50 R, +1.
Ik zeg +1 en +1
Geplaatst: 09.05.2012 - 19:56
door bart simpson
een D3 is (al lang) niet meer bestelbaar op een S40, overweeg een V40
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:16
door V50-Mart
bart simpson schreef:een D3 is (al lang) niet meer bestelbaar op een S40, overweeg een V40
+1
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:18
door Discovery
Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:25
door MiniMe
Natuurlijk ga ik nog wel een proefrit maken, maar ik ben voorafgaand erg geïnteresseerd in de ervaringen van mensen die deze overstap al gemaakt hebben. Een D3 heeft natuurlijk mijn voorkeur maar die is ongeveer € 7000 duurder dan een vergelijkbare D2 limited edition.
Overigens staat de D3 nog gewoon in de prijslijst en kan je hem op de website nog steeds configureren.
Wat het verbruik betreft, met mijn 2.0D ligt het verbruik (volgens de boordcomputer) op dit moment op 4,9 liter op 100km. maar ik ben echt geen slome rijder. Wel heb ik een behoudende rijstijl.
De nieuwe V40 vind ik wel mooi, maar de kofferruimte is zo klein.
Btw. Ik rij 95% alleen in de auto waarvan ongeveer 80% op de autosnelweg
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:26
door MiniMe
Discovery schreef:Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
Wat is een intro line, ik heb daar nog nooit van gehoord.
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:26
door bart simpson
Maar een V50 D3 is al een maand of wat echt niet meer te bestellen dus vergeet deze optie..
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:42
door Discovery
MiniMe schreef:Discovery schreef:Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
Wat is een intro line, ik heb daar nog nooit van gehoord.
Intro line is het introductie pakket op de V40 waarbij je voor weinig(500-1000) euro allemaal interessante opties krijgt zoals cruise control, navigatie, high performance multimedia, parkeersensoren achter, parkeercamera achter, verlichte versnellingpook, adaptief instrumentenpaneel. Een V40 D2 Kinetic Intro line kost je dan 28000 euro. Ben je goedkoper uit dan met een S40+besparing op wegenbelasting+betere restwaarde want nieuwere auto+veiligere auto want je hebt knieairbag, voetgangersairbag, City Safety.
Geplaatst: 09.05.2012 - 20:43
door bart simpson
Of neem een S60 D3
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:06
door MiniMe
Discovery schreef:MiniMe schreef:Discovery schreef:Ja, waarom niet een wegenbelastingvrije V40 D2 intro line. Net zo duur, maar wel wegenbelasting vrij.
Wat is een intro line, ik heb daar nog nooit van gehoord.
Intro line is het introductie pakket op de V40 waarbij je voor weinig(500-1000) euro allemaal interessante opties krijgt zoals cruise control, navigatie, high performance multimedia, parkeersensoren achter, parkeercamera achter, verlichte versnellingpook, adaptief instrumentenpaneel. Een V40 D2 Kinetic Intro line kost je dan 28000 euro. Ben je goedkoper uit dan met een S40+besparing op wegenbelasting+betere restwaarde want nieuwere auto+veiligere auto want je hebt knieairbag, voetgangersairbag, City Safety.
Oh sorry, had niet in de gaten dat het om de V40 ging. Ik vind het een mooie auto, alleen het kofferbakje is slechts 335 Liter.
En ja, zo'n S60 is weer groter en duurder. Vooral groter is lastig want dat past maar moelijk in de parkeergarage van mijn appartement.
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:16
door Discovery
Dat is gemeten tot aan de hoogte van de achterbank. Wanneer je ruimte echt nodig hebt(vakantie) stapel je gewoon door een kom je op meer liters dan in de S40 waar je niet omhoog kan stapelen.
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:29
door Paul
Je moet hem vooral vergelijken met je huidige auto. Dus spring in zo'n auto voor een proefrit en ERVAAR!
Geplaatst: 09.05.2012 - 21:39
door MiniMe
Paul schreef:Je moet hem vooral vergelijken met je huidige auto. Dus spring in zo'n auto voor een proefrit en ERVAAR!
Dat ga ik zeker nog doen.