Pagina 1 van 1

Aanschaf Volvo 240 2.0 GL Polar

Geplaatst: 10.05.2012 - 14:33
door Joren
Hallo mensen :) Ik ben nieuw hier en hoop het naar mijn zin te krijgen.
Dit topic is gaat over de aanschaf voor een auto van mijn vader, maar zelf hoop ik volgend jaar ook een volvo 240 sedan te kopen.

Onze Renault Scenic is nu volledig afgeschreven. 350.000km, en moet nu een nieuwe distriebutieriem. Is het niet meer waard dus.
Nu zijn we dus snel opzoek naar een andere auto. We hebben al wat renault en citroens bekeken maar allemaal vertrouwen we het niet.
Uiteindlijk zijn we bij de zweedse degelijkheid uitgekomen.

Nu ben ik uitgekomen bij deze volvo: http://link.marktplaats.nl/558007536

234.000km, dus nog niet eens op de helft van z'n leven.

Graag jullie mening over die auto en wat bijbehorende vragen:
Is die auto het geld waard?
Waarop moeten we letten bij de aanschaf?
Zwakke punten / onderhoud?
Om de hoeveel km distriebutie riem vervangen?
En op hoeveel km/l kunnen we rekenen met netjes rijden?

Alvast heel erg bedankt!

Geplaatst: 10.05.2012 - 14:54
door Stinky
Een polar. Dat is de serie die gemaakt is toen het einde van de 240 in zicht was.
Een basic auto zonder gadgets die kapot kunnen gaan. Als deze roestvrij is
dan zou hij z'n geld waard kunnen zijn. Heel goedkoop is hij niet en je moet
ook weten hoeveel wegenbelasting je er 4x per jaar voor kwijt bent.
Kijk vooral naar de achterste wielkasten en de dorpel onder de achterklep.
Dat zijn de zwakke plekken waar meestal roest zit. Klap ook de achterbank
omhoog en kijk onder de bekleding. Verbruik zal zijn ongeveer 1 op 10.
Hoeveel ga je ermee rijden? Wat is de staat van de remmen? Maakt de
ventilator lawaai op stand 1? Je moet zelf eerst maar's langs gaan :)

Geplaatst: 10.05.2012 - 15:37
door Joren
Thanks voor je reactie :D

Hij is inderdaad niet heel goedkoop, maar hij komt wel bij een vakgarage weg.
We willen zekerheid en zijn wel bereid om daar ietsje meer voor te betalen.
Bovendien zit hij nog mooi strak in de lak zo te zien.

Wegenbelasting is zo'n 160 per kwartaal, weinig vergeleken met onze renault die op 360 ofzo zit. We hebben al even uitgerekend dat rijden met de volvo alleen al met benzine en wegbelasting al 2x zo goedkoop is als met de renault.

Verder zou ik graag nog de zwakke punten willen weten van het chasis en de motor?

edit: Ik zit nu ook even te kijken naar een op gas. Opzich intressant, alleen hebben ze naar mijn idee allemaal wat veel kilometers.
We willen er nog zeker een tijd mee vooruit. Wat is een reele kilometerstand voor eentje op gas?

Geplaatst: 10.05.2012 - 20:54
door MS60R
@Joren: Je zou ook de rode 245 uit de advertentie kunnen uitrusten met LPG. Uiteraard moet dan de algehele staat van de Volvo prima zijn (!) Indien je ervoor kiest om niets in te ruilen dan kan er wellicht nog een leuke korting vanaf die je dan alvast als startkapitaal hebt voor een gasinstallatie. De km-stand is inderdaad nog vrij laag en ook op gas rijdt een Volvo 5-6 ton (mits goed onderhouden!).

In ieder geval succes met de aankoop van zo'n pracht-Volvo! :wink:

Geplaatst: 10.05.2012 - 21:53
door wouter van laer
Ik zou zelf altijd naar een 2.3 zoeken, zeker als je overweegt LPG in te bouwen!! (al is het maar voor als je distr.riem een keer de geest geeft:-)

Geplaatst: 11.05.2012 - 15:59
door volvorider
Zoals Stinky aangaf basale uitvoering. Achterveren zijn wel aan het verslijten.
Geen historie vermeld, is een minpunt.
Maar is eerste eigenaar dus dat zou te achterhalen zijn.

Voor uitgebreide aankooptips voor een 240 kijk op mijn blog.

Geplaatst: 11.05.2012 - 16:00
door volvorider
wouter van laer schreef:Ik zou zelf altijd naar een 2.3 zoeken, zeker als je overweegt LPG in te bouwen!! (al is het maar voor als je distr.riem een keer de geest geeft:-)
Is bij een 2.0 ook geen probleem.

Geplaatst: 11.05.2012 - 21:50
door wim de jong
Onze Renault Scenic is nu volledig afgeschreven. 350.000km, en moet nu een nieuwe distriebutieriem. Is het niet meer waard dus.
??????????????????
Een auto is afgeschreven omdat een nieuwe distributie riem nodig is? Hmmm, dat snap ik echt niet. Voor hooguit een paar honderd euries ben je daarmee klaar.
Ook een 245 heeft tzt een nieuwe distributie riem nodig, en is deze dan ook afgeschreven?

Maar helemaal goed dat je een volvo wilt, hoor! Niets mis mee!

Geplaatst: 14.05.2012 - 09:33
door volvorider
@ Wim, bij sommige merken/uitvoerigen zijn deze riemen zo weggestopt in de motorruimte dat het halve blok moet worden uitgebouwd. Daar zal de meer kosten meestal in zitten. Gelukkig kent de 240 dit probleem absoluut net.

Nog een reden dus om een 245 te kopen :-)

Geplaatst: 24.05.2012 - 05:37
door Mamaria
volvorider schreef: Voor uitgebreide aankooptips voor een 240 kijk op mijn blog.
Hai Volvorider, ik heb geprobeerd op je blog te kijken, maar ik krijg alleen een soort verbodsbordje in beeld, geen blog! Klopt je link of ligt dit aan mij?

Geplaatst: 24.05.2012 - 09:23
door V480-S60
Mamaria: probeer anders het gmail adres van Volvorider eens.
klik op zijn eerste link en dan op aankooptips dan zie je zijn gmail adres.

Via twitter is inderdaad moeilijk als je daar geen account hebt weet ik uit ervaring.

Geplaatst: 24.05.2012 - 21:26
door volvorider
Stuur anders een mailtje naar volvo4you@gmail.com.
Site is gewoon in de lucht.

Geplaatst: 26.05.2012 - 15:45
door V480-S60
Juist die bedoel ik. 8)