Pagina 1 van 2
aankoop v70
Geplaatst: 02.04.2006 - 17:44
door anton460
hallo
ik zit er aan te denken er nog een volvo bij te kopen een v70 van 98 tot 2000.
weet iemand welke punten je op moet letten (de zwake punten)
ik twijfel nog tussen diesel of benzine wat denken jullie.
ik rij zo rond de 15 tot 20.000 km per jaar met deze auto.
gr anton
Geplaatst: 02.04.2006 - 17:49
door NOS
mischien een iets nieuwere d5?
Geplaatst: 02.04.2006 - 18:56
door the fonz
Ik zou eerst eens uitrekenen of een diesel wel aantrekkelijker is.
Ik meen van een collega gehoord te hebben die zei dat het omslagpunt rond de 30.000 km lag. Dus alvorens een diesel aan te schaffen zou ik eerst ff gaan rekenen.
Mocht je dan uitkomen dat het een diesel moet zijn, dan kun je zoals NOS al zegt, het beste gaan voor een D5

Geplaatst: 02.04.2006 - 19:13
door NOS
het omslagpunt is wel een stuk lager bij gebruikte auto's dan bij nieuwe auto's, ik rij ook 20.000 per jaar in een d5 (occasion) en het verschilt bijna niks in kosten met een benzine
Geplaatst: 02.04.2006 - 20:35
door bart simpson
Het omslagpunt wordt bepaald door;
1) de brandstofkosten
2) de motorrijtuigenbelasting
3) door het verschil in aanschafprijs tussen een benzine en een diesel.
Als een diesel qua prijs niet teveel afwijkt van een benzine heb je het soms al bij 15.000km/jr "break even"
Geplaatst: 03.04.2006 - 00:09
door anton460
ja heb wat gerekend en vanaf 15.000 km ga je geld verdienen.
de D5 is ben ik bang iets tehoog gegrepen wil niet de laatste cent in een
auto stoppen.
iemand nog een goed advies waar je een eerlijke volvo kan aanschaffen?
ben nog niet zo op de hoogte met de volvo garage's buiten de dealers natuurlijk.
gr anton460
Geplaatst: 03.04.2006 - 15:41
door NOS
Hooftman in Waddinxveen wordt je goed geholpen en in delft is ook wel goed maar ik weet niet of je daar in de buurt zit
Geplaatst: 03.04.2006 - 16:14
door 480S60
Hoeke in Delft moet je niet heen gaan. Het is een zootje daar met de kwaliteit van onderhoudswerk dat ze afleveren. Eerst slopen ze zelf een onderdeel aan je auto. Daarna zeggen ze tegen je dat er iets gebleken is kapot te zijn. Dat gaan ze dan niet repareren maar met nieuwe onderdelen vervangen waar je een week op moet wachten. Uiteindelijk heb je zelf je auto een week later terug met een torenhoge rekening omdat zij monteurs aan die auto zetten die altijd wel iets aan je auto weten te slopen. NIET HEEN GAAN DUS.
Geplaatst: 03.04.2006 - 16:16
door 480S60
Hooftman in Waddinxveen, maar ook bijvoorbeeld Woerden is heel goed en klantvriendelijk. Met lastige vragen hoor je ze wel eens morren en grommen, maar je komt er altijd met het gevoel goed geholpen en te woord gestaan vandaan. Wat mij betreft de beste Volvo dealer in NL die ik nu ken.
Geplaatst: 03.04.2006 - 16:21
door NOS
Hoeke in Delft moet je niet heen gaan. Het is een zootje daar met de kwaliteit van onderhoudswerk dat ze afleveren. Eerst slopen ze zelf een onderdeel aan je auto. Daarna zeggen ze tegen je dat er iets gebleken is kapot te zijn. Dat gaan ze dan niet repareren maar met nieuwe onderdelen vervangen waar je een week op moet wachten. Uiteindelijk heb je zelf je auto een week later terug met een torenhoge rekening omdat zij monteurs aan die auto zetten die altijd wel iets aan je auto weten te slopen. NIET HEEN GAAN DUS.
onze ervaring is ook dat Hooftman de betere is maar dat het zo slecht was bij Hoeke, dat wist ik niet
bji Hooftman stond de auto al 2 keer gratis een half uur op de brug zonder morren
Geplaatst: 03.04.2006 - 17:31
door Volvorijden
Het omslagpunt wordt bepaald door;
1) de brandstofkosten
2) de motorrijtuigenbelasting
3) door het verschil in aanschafprijs tussen een benzine en een diesel.
Als een diesel qua prijs niet teveel afwijkt van een benzine heb je het soms al bij 15.000km/jr "break even"
Bijna goed. je vergeet de hogere verzekiringspremie i.v.m. hogere aanschafprijs en gewicht. de onderhoudskosten. Een diesel is altijd duurder in het onderhoud dat benzine. de motor vraagt iets meer aandacht. en gebruikte diesels hebben vaak iets meer gelopen dan gebruike benzine motoren( van dezelfde leeftijd).
Wat nog altijd een leuk voorbeeld is, was een interview met de directeur van een niet nadere te noemen leasemaatschappij. deze vertelde dat bedrijven te makkelijk hun werknemers diesels lieten rijden. BIJ deze leasemaatschappij was het omslag punt tussen een VW(golf) benzine 1.6 basis en een diesel 1.9SDI 40.000km per jaar 4 jaar lang.
Geplaatst: 03.04.2006 - 17:36
door Volvorijden
ja heb wat gerekend en vanaf 15.000 km ga je geld verdienen.
Heb je LPG wel eens overwogen? Hoeveel rijd je eigenlijk en hoelang ben je van plan om (werkelijk) met de auto te doen?
Volvo Snijders in Oldenzaal kan ik je aanbevelen!!!
Geplaatst: 03.04.2006 - 17:46
door bart simpson
Als je er gas in moet laten zetten zou ik dat nooit overwegen, zit het er reeds in staan de zaken er anders voor.
Geplaatst: 03.04.2006 - 17:57
door Volvorijden
Als je er gas in moet laten zetten zou ik dat nooit overwegen, zit het er reeds in staan de zaken er anders voor.
Als je echt gaat rekenen??? Scheelt erg veel geld dat voor mij de nadelen er wel tegen opwegen. Je moet je wel bedenk dat LPG de helft kost per km dan benzine en de MRB de helft is tussen benzine en diesel. Op lpg rijden kost per km minder dan diesel (brandstof kosten). Een knappe benzine met een lage kmstand en daar gas in, tel uit je winst.
Beste Koop
Geplaatst: 03.04.2006 - 21:17
door susanenjean
Kijk eens in duitsland
Ik heb vorige week een D5 uit D gehaald en ben vandaag op RDW keuring geweest en BPM na moeten betalen
Het scheelt ca. €5000/€6000
En natuurlijk gaan dieselen
Had nog nooit gedieseld maar de D5 RRRRR.........aket en daarbij nog eens zuinig ca. 6,5liter/100km
Gr Jean
Geplaatst: 03.04.2006 - 21:49
door Hans
Die D5 is natuurlijk een geweldige motor. Maar niet voor iedereen te betalen. De "oude"2.5 Tdi doet het ook gewoon goed. En mocht je gas overwegen zoek dan een orginele BI-Fuel.
Geplaatst: 03.04.2006 - 21:57
door bart simpson
Ikzelf kan met die oude diesel prima leven, het is een probleemloze diesel met een bewezen levensduur.
Geplaatst: 03.04.2006 - 22:30
door Volvorijden
Kijk eens in duitsland
Ik heb vorige week een D5 uit D gehaald en ben vandaag op RDW keuring geweest en BPM na moeten betalen
Het scheelt ca. €5000/€6000
Neem eens een benzine uit duitsland.............. scheelt een slok BMP omdat een diesel een negatieve BMP voet heeft. Dat scheelt pasen dan een 2.5T op gas. Byebye met je oliewalm
Geplaatst: 03.04.2006 - 22:32
door Volvorijden
Ikzelf kan met die oude diesel prima leven, het is een probleemloze diesel met een bewezen levensduur.
Ik kan prima leven met iedere door volvo zelf ontwikkelde motor, allemaal stuk voor stuk probleem loze motoren die hééél veel kilometers kunnen hebben.
Geplaatst: 03.04.2006 - 22:33
door bart simpson
@ volvorijden, hou toch eens op met het "promoten" met die gaszooi van je, zolang Volvo het zelf niet aanbied
(of de garantie doet vervallen op nw auto's) doe je er wijs aan vanaf te blijven.