Pagina 1 van 3
Vraag over de 262....
Geplaatst: 14.05.2012 - 20:35
door Volvoman
Binnenkort verschijnt er een miniatuur van de 262C in de uitvoering als op de foto hieronder. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze uitvoering ook echt bestaan heeft? Ik kan een geheel 'gouden' vinden en ook een zilver-zwarte two-tone, maar deze niet.....
Wie weet het zeker?
Geplaatst: 14.05.2012 - 20:39
door Frederik Welvaert
Ik heb er ooit een zien staan bij de garage (met de V6 open gelegd) Ik weet dat het dak alleszins zwart was, maar kan me niet meer herinneren of het nu goud of zilver was...
Geplaatst: 14.05.2012 - 20:42
door OGA244
Die vinyltop verborg de roest
Geplaatst: 14.05.2012 - 20:43
door MarioC70
Alleen de grijze zijn met zwart dak geleverd in nederland.
Met een V6 van Peugeot,Renault, Volvo.
Geplaatst: 14.05.2012 - 23:31
door jos245
De goudkleurige 262's zijn naar mijn weten nooit met een zwart vinyl dak geleverd.
Ik denk inderdaad ook dat alleen de combinatie zilver-zwart dak origineel is.
Geplaatst: 15.05.2012 - 08:11
door Stinky
Deze two-tone is nooit gemaakt. Toch jammer dat de makers van de
autootjes zich niet iets meer verdiepen in de dingen die ze namaken.
Geplaatst: 15.05.2012 - 08:32
door mad
The first series of 262C Bertones were available only in Mystic Silver metallic paint with a black vinyl roof and black interior; these used Volvo's 262-based trunklid and flat taillamp design, which would be changed for a deeper trunklid and larger wrap-around taillamps on the $15,995 1979 models. They featured a new lever-type thermostatic heater control system, and manual transmission-equipped versions received the sporty 242GT's tighter shift linkage. Metallic gold and black single-tone paints, as well as beige leather, were added to the exclusive black roof over silver color palate. The $17,345 1980 Bertone Coupé, as it was then known, gained the 242GT's front air dam and lost 35 mph from its speedometer, as per new American regulations. Rarely seen new colors included single-tone light metallic blue and a gold roof-over-bronze metallic paint scheme. For their last year of production, the vinyl roof was no longer fitted to the now-$19,550 Coupés, and a redesigned and color-coordinated instrument panel extended to incorporate the center console.
Geplaatst: 15.05.2012 - 10:48
door Volvoman
Hartelijk dank! Mijn vermoeden klopte....
Geplaatst: 15.05.2012 - 16:24
door Stinky
In al mijn naiviteit denk ik dat ze zich wel's gebaseerd
kunnen hebben op deze foto:

Door de reflectie van de donkere wolken lijkt het dak ook iets donkerder...
Geplaatst: 15.05.2012 - 16:52
door OGA244

.
2 stuks brons met een vinyl top
Geplaatst: 15.05.2012 - 17:00
door Stinky
WOW! Had ik het even goed mis zeg
Reuze bedankt! Nu hoeven we straks onze Atlasjes niet terug te sturen.
Geplaatst: 15.05.2012 - 17:01
door V480-S60
Zijn ze dus toch zo geleverd. Mooi.
Geplaatst: 15.05.2012 - 20:44
door B-lennium
Zeker weten, ik heb er zelf 2 naast elkaar gezien in die kleur. Echter wel de 262c bertone, er zijn toch ook 'normale' 262's gemaakt?
Geplaatst: 15.05.2012 - 20:47
door OGA244
Volgens mij niet
Geplaatst: 15.05.2012 - 20:49
door jos245
De gewone 262's waren geloof ik alleen voor de Amerikaanse markt.
Er zijn er heeeel weinig van gemaakt.
Geplaatst: 15.05.2012 - 20:57
door OGA244
correctie, die bestaan bij nader onderzoek idd wel, zie:
Registreringsnummer: JPZ814
Fabrikat: VOLVO 262-655-3421 E
Färg: MRÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1976 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: C26265E1001817
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-06-08
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-06-08
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2011-10-05)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1977-02-02
I trafik första gången i utlandet:
Vägmätarställning, km: 329311
Skattevikt, kg: 1490
Tjänstevikt, kg: 1490
Totalvikt, kg: 1840
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg: 1500
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1490
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 350
Geplaatst: 15.05.2012 - 22:00
door martin _b
Geplaatst: 15.05.2012 - 22:12
door Volvoman
Er staat in een autoblad (Youngtimers?) deze maand een verhaal van iemand die bijzondere Volvo's verzamelt. Het verhaal ging over een 740 turbo, die meneer heeft ook net een 262 sedan uit de USA ingevoerd. Kent iemand deze meneer? Hij verdient z'n geld met een party-boot.
Geplaatst: 16.05.2012 - 09:41
door fy76fb
Bedenk echter wel dat de achterkant van de Atlas 262 niet bij de kleur past en de frontspoiler weer niet bij de achterkant. De velgen passen ook niet bij de achterkant. Meer foto's van de Atlas 262 zijn te zien op
http://www.tradera.com/volvo-262c-berto ... _155911792
Overigens had de 262 C van RobEddie hetzelfde probleem. Een gouden 262 C met de oude achterkant.
Je zou de Atlas 262 in goud metallic kunnen verdedigen met de 262 C van model 78 die in goud metallic op de Turijnse motorshow werd gepresenteerd om de reacties van het publiek te peilen. Maar ja, die spoiler en die velgen :shock:
Geplaatst: 16.05.2012 - 09:49
door Walter
is dat ook niet het probleem bij de meeste NEO's...