Pagina 1 van 2
Aankoopadvies C70 2007
Geplaatst: 16.05.2012 - 13:14
door C70rijdertje
Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.
De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?
Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig

Geplaatst: 16.05.2012 - 13:16
door bart simpson
neem een achterruitantenne en ervaar de ontvangst met open dak
Geplaatst: 16.05.2012 - 16:15
door C70rijdertje
Ik dacht meer aan zoiets

Geplaatst: 18.05.2012 - 15:31
door VolvoFaBulous
Dat meen je niet??!!
Dit vind je toch niet echt mooier....
Geplaatst: 18.05.2012 - 15:35
door CY325i
TS wil de rubberen antenne er juist af hebben ...
Geplaatst: 18.05.2012 - 16:06
door bart simpson
dan is hij zijn radioontvangst ook kwijt
Re: Aankoopadvies C70 2007
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:32
door Volvo T56
E-P Lievens schreef:Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.
De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?
Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig

Je bedoelt de topic die ik heb aangemaakt??
Re: Aankoopadvies C70 2007
Geplaatst: 18.05.2012 - 21:35
door Volvo T56
Volvo T56 schreef:E-P Lievens schreef:Ik rijd momenteel een A4 B7 Avant S-line, deze had ik aangeschaft ivm 2 kleine kinderen, de kinderen zijn inmiddels de maxi cosi ontgroeid en ben mij aan het orienteren op een cabrio. Hierbij twijfel is tussen de A4 b7 cabrio en de Volvo c70 cabrio uit 2007 met een max km-stand van 90.000km.
De voorkeur gaat uit naar de volvo ivm het dak.
Is er een lijst met bekende euvels waar ik op moet letten bij de aanschaf ?
Oh ja, aangezien mijn eerste gedachte bij het zien van de lelijke rubberen antenne was "die moet eraf" volg ik het aanwezig topic hier aandachtig

Je bedoelt de topic die ik heb aangemaakt??
deze dus:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44775
Geplaatst: 19.05.2012 - 08:50
door C70rijdertje
Dat topic inderdaad

Geplaatst: 22.05.2012 - 09:23
door oudegroen
Dan maar antwoord op de vraag waar je op moet letten.
Let even op wat voor motor je neemt. De 2.4 met 140 pk volstaat maar is niet heel erg vlot. In de bergen, of met zware belading, heeft hij echt toeren nodig om flink te accelereren. De 170 pk, maar zeker de T5 hebben daar natuurlijk geen last van. Tja en als je voor de D5 gaat heb je altijd voldoende trekkracht.
Vervolgens zou mijn tip zijn om een automaat te nemen. Iets duurder, maar bij latere verkoop veel beter. Ook voor leren bekleding geldt dit argument. Als er wat te kiezen valt, neem dan de lichte bekleding; is aangenamer instappen als je de auto met open dak in de zon hebt laten staan.
Verder goed opletten of de kap netjes sluit, de rubbers in goede staat zijn en natuurlijk of de auto z'n onderhoud netjes gehad heeft.
Succes!
Geplaatst: 22.05.2012 - 18:07
door C70Geert
Nog een tip misschien: ik rijdt zelf een (geïmporteerde) C70 T5 automaat bouwjaar 2007 die destijds was voorzien van 18 inch Pirelli banden. Deze cupten al snel (heel zoekerig gedrag en erg lawaaiig, vooral bij het remmen)en heb ze toen vervangen door Michelins Primacy HP 17 inch. Een hele verbetering. Mocht je keus dus vallen op een C70 en die moet worden voorzien van nieuwe banden dan kun je hier wellicht iets mee.
Ik zie geen lokatie van je staan maar als je in (de buurt van) de achterhoek woont ben je welkom om eens met mijn C te rijden. Stuur mij dan even een mailtje op mijn mailadres.
Succes verder met je keuze.
P.S. Uiteraard ben je ook welkom als je verder weg woont.
Geplaatst: 23.05.2012 - 00:06
door C70-T5-Rik
Bij het aanbod om eveneens in een C70 T5 automaat proef te rijden, sluit ik mij bij Geert aan voor het geval je in Zuid-Holland woonachtig bent.
Qua banden heeft Geert gelijk. De meeste C70's staan om een of andere reden af fabriek op Pirelli's. Ongetwijfeld een goed merk banden maar ook bij mij zijn ze gecupt en maken veel herrie (2 al vervangen, 2 binnenkort). Mijn credo: altijd Michelin.
Benzineverbruik van een T5: ik heb mijn boordcomputer al vanaf eind aug vorig jaar niet meer gereset en noteer nu een gemm verbruik van 11 ltr op 100 km over ongeveer 15.000 km. Dat is dus 1 op 9. Daarbij zit 4500 km zomervakantie (snelweg 130 km/uur), wat Nederlandse snelweg km's (100/120 km/uur) en veelal woon/werk binnendoor a ong 30 km per dag. Zeker op de snelweg met cruise control is het verbruik netjes te noemen 7,5 a 8 ltr/100 km. Vraag je vermogen (heel leuk) dan lust ie ook wel wat. Deze zomer ga ik eens kijken wat ie gebruikt met een niet al te zware caravan erachter.
Praktisch gebruik: open rijden en achterin zitten is tot 70 km/uur te doen. Daarboven is een windscherm zonder meer aan te bevelen. Nadeel is dan echter dat er niemand meer achterin kan zitten, dus ook geen kinderen. Let er op of zo'n (org Volvo) windscherm bij de auto zit. Zo niet, een org Volvo scherm is nogal prijzig (dacht ruim 500 euro) en een imitatie (niet zo makkelijk inklapbaar tot een handzaam formaat) rond 250 euro.
Audio: mijn C70 is voorzien van Premium Sound van Dynaudio, werkelijk een fantastisch geluid!! Dus als de C70 verder aan je eisen voldoet en het zit erin dan een plus noteren.
Kofferbak: met kap dicht is de C70 normaal bruikbaar ook qua boodschappen. Kap open kan je wat kleinere zaken nog wel in de kofferbak kwijt, daarentegen heb je weer een complete achterbank vrij voor allerlei spullen. Handig is dan wel het org Volvo windscherm want daar zitten ritsen in zodat je achterbank aan iedere zijde van de auto van bovenaf bereikbaar is. Een imitatie windscherm heeft die optie niet!
Alarm klasse 3: Kijk of de auto voorzien is van een (Volvo) alarm klasse 3 met certificaat. Je verzekeringsmaatschappij kan dat in de voorwaarden hebben staan. Later in laten bouwen door de Volvo kost rond de 900 euro.
Voor evt onderhandelingsruimte bij aankoop wil ik je aandacht vestigen op de op C70 maat gemaakte kofferset van het merk Roadsterbag. Terug te vinden op Internet via Google en elders op dit forum. Zonder meer handig! Heb hem zelf ook. Kost rond de 160 euro dacht ik. Zo dat was het even voor dit moment.
Succes met je zoektocht en ik ben benieuwd welke het wordt.
Geplaatst: 23.05.2012 - 19:00
door BlackcurrantV70
En mocht je een diesel overwegen, neem dan een D3 ipv een 2.0D, de D3 rijdt veel vlotter en heeft een aangenamer geluid (5cyl).
Geplaatst: 23.05.2012 - 22:18
door Thom
Met opgroeiende kids zou ik idd een Avant inruilen voor een cabrio :?
Geplaatst: 15.06.2012 - 09:42
door riny
Oke ben je woonachtig in NH omgeving amsterdam ksn je ook proefrijden in een d5
Geplaatst: 15.06.2012 - 11:30
door gold
Thom schreef:Met opgroeiende kids zou ik idd een Avant inruilen voor een cabrio :?
Gaat prima hoor!
Dak open en langs boven in zijn stoeltje zetten

Geplaatst: 22.06.2012 - 15:33
door joku
Mijn tip : let op herstelde schade's en de correcte werking van het dakmechaniek.
Geplaatst: 27.06.2012 - 15:12
door C70rijdertje
Bedankt voor de suggesties / tips. Ik woon overigens in Breda
Het liefst heb ik de 170 pk versie, t-5 zal denk ik aanzienlijk meer verbruiken en aangezien mijn vrouw er in gaat rijden met relatief korte ritjes ook niet nodig.
Moet wel zeggen dat de keuze voor de c70 nog niet 100% vast staat, als ik een mooie A4 uit 2007/ 2008 tegenkom in het zwart en s-line dan is dit voor mij nog een serieuze optie.
Geplaatst: 27.06.2012 - 15:27
door C70rijdertje
Overigens zag ik op usedcarcentre van ING nog een leuke aanbieiding:
http://www.usedcarcentre.nl/web/site/de ... GSN-8&key=
Maar helaas 'slechts' 140pk en eigenlijk teveel km's.
Nu meen ik mij te herinneren uit de tijd van de s70 dat de 2.5 140pk en 170pk in principe dezelfde motor was en de 140pk met chiptuning kon worden aangepast naar 170pk, is dit nu nog steeds het geval?
Geplaatst: 27.06.2012 - 15:34
door Walter
bij de 850 gaat niet, dan heb je het verschil tussen 10 en 20 kleppen. Bij de latere 2.4's (va S70/V70 2000) is het inderdaad een software verschil. Dat kan bij deze dus ook. Maar hoezo 'slechts 140 pk'? Daar is echt niets mis mee... Koppel tussen 140 en 170 pk scheelt 10 nm...