Heel erg vreemd, wie oh wie snapt dit?
Geplaatst: 17.05.2012 - 22:10
Hoi Meedenker,
Ik rij al zo'n 2 ton in m'n 145, doe al het onderhoud zelf en denk dat ik hem snap..... toch niet helemaal.
Vanochtend wilde ik hem starten, B20 op lpg, 123 ontsteking en dat ging erg lastig, terwijl ik gisteravond gewoon lekker rijdend thuiskwam. Normaal gaat starten erg makkelijk op lpg. Toen hij eindelijk liep was, ook na lekker warm gereden, het stationaire toerental erg laag, motor ging langzaam uit. Starten daarna ook lastiger dan normaal. Ik heb de verdelerkap bekeken, zo goed als nieuw, paar weken geleden alle vlakschuifstekkers op draden rondom bobine vernieuwd, contactvlakken opgeschuurd. Enkele maanden geleden had ik hetzelfde euvel in zuid-Duitsland, probleemloos rijden, ergens tanken en stationair toerental zakt weg. Starten ging niet meer. Starten door de auto aan te laten slepen ging toen wel. Ik dacht toen aan slecht massa-contact, heb massa-kabelaansluiting op accu en chassis geschuurd en gereinigd. Het euvel ging TOEN ineens over maar ik weet niet waardoor. Vorige maand had ik weer hetzelfde probleem, toen ook de bobine omgewisseld, hielp niet echt, veel rommelen aan bedrading, draden en contacten doorgemeten, niets ontdekt en toen ik dacht dat het nooit meer goed zou komen deed alles ineens weer precies wat er gedaan moet worden.
Tja, ik vind het allemaal maar erg vreemd en wil heel graag weten wat de oorzaak kan zijn, dat het iets elektrisch is, blijf ik vermoeden. Vanmiddag meette ik gewoon ruim 12 volt aan de bobine. Heb met een losse dikke draden ook directe verbinding tussen accupolen en bobine / huis 123-ontsteking gemaakt, maar geen verbetering helaas. Vacuumslangen gecontroleerd, en bougies gereinigd / afgesteld.
Nou ik ben bijzonder benieuwd of iemand nog een idee heeft of dit misschien zelfs herkent.
Groet,
Erik
Ik rij al zo'n 2 ton in m'n 145, doe al het onderhoud zelf en denk dat ik hem snap..... toch niet helemaal.
Vanochtend wilde ik hem starten, B20 op lpg, 123 ontsteking en dat ging erg lastig, terwijl ik gisteravond gewoon lekker rijdend thuiskwam. Normaal gaat starten erg makkelijk op lpg. Toen hij eindelijk liep was, ook na lekker warm gereden, het stationaire toerental erg laag, motor ging langzaam uit. Starten daarna ook lastiger dan normaal. Ik heb de verdelerkap bekeken, zo goed als nieuw, paar weken geleden alle vlakschuifstekkers op draden rondom bobine vernieuwd, contactvlakken opgeschuurd. Enkele maanden geleden had ik hetzelfde euvel in zuid-Duitsland, probleemloos rijden, ergens tanken en stationair toerental zakt weg. Starten ging niet meer. Starten door de auto aan te laten slepen ging toen wel. Ik dacht toen aan slecht massa-contact, heb massa-kabelaansluiting op accu en chassis geschuurd en gereinigd. Het euvel ging TOEN ineens over maar ik weet niet waardoor. Vorige maand had ik weer hetzelfde probleem, toen ook de bobine omgewisseld, hielp niet echt, veel rommelen aan bedrading, draden en contacten doorgemeten, niets ontdekt en toen ik dacht dat het nooit meer goed zou komen deed alles ineens weer precies wat er gedaan moet worden.
Tja, ik vind het allemaal maar erg vreemd en wil heel graag weten wat de oorzaak kan zijn, dat het iets elektrisch is, blijf ik vermoeden. Vanmiddag meette ik gewoon ruim 12 volt aan de bobine. Heb met een losse dikke draden ook directe verbinding tussen accupolen en bobine / huis 123-ontsteking gemaakt, maar geen verbetering helaas. Vacuumslangen gecontroleerd, en bougies gereinigd / afgesteld.
Nou ik ben bijzonder benieuwd of iemand nog een idee heeft of dit misschien zelfs herkent.
Groet,
Erik