Pagina 1 van 2
aanschaf v40 g3
Geplaatst: 20.05.2012 - 14:35
door biadman
hallo allemaal,
ik heb al even zitten zoeken, maar kom veel tegenstijdige dingen tegen wat betreft de betrouwbaarheid/problemen geven van g3 op een v40.
ik zit momenteel te twijfelen tussen een v70 classic en een v40 op g3.
de v40 is beduidend goedkoper te rijden, maar is hij net zo betrouwbaar op g3 als een v70 classic?
ik zie hebben de 1e modellen (tot 2000) idd zelfstellende kleppen?
hoe zijn de automatenbakken?
ik wil eventueel even gaan kijken bij deze:
http://link.marktplaats.nl/559036889
is bij mij om de hoek, maar vraag me af waar ik op moet letten.
zijn er verdere zwakke punten aan dit model v40?
gr. joost
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:06
door V480-S60
Niet naar deze gaan kijken. Is gewoon te DUUR. € 2.750 durven vragen voor een V40 op LPG van meer dan 12 jaar oud. Gek is die gast. Zeker gezien de kosten die er met deze km-stand 240.000 km aankomen. (Beurt, nieuwe gastank, hoogstwaarschijnlijk ook de D-riem.) Ik zou hier, gezien de prijs, met een boog omheen lopen.
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:34
door biadman
ok,
wat zou dan een goede prijs zijn voor deze auto?
EDIT: gastank is in nov 2011 vernieuwd...
heb je trouwens toevallig nog antwoord op mijn andere vragen?
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:38
door bart simpson
Ben toch wel nieuwsgierig waarom deze zoveel te duur zou zijn en wat een reëelere vraagprijs zou zijn
Geplaatst: 20.05.2012 - 15:55
door biadman
ga zo ff kijken, is hier om de hoek.
auto is de prive auto geweest van een garagebedrijfhouder... hebbe zelf het onderhoud in beheer gehad.
Geplaatst: 20.05.2012 - 17:32
door biadman
nou, de auto reed lekker, alles funktioneerde zoals het moet.
distributie in moet over 60000 (voor mij ongeveer 2.5 jaar)
gastank vorig jaar vervangen, lpg is toen meteen opnieuw gesteld.
verder een nette auto.
alleen denk ik dat de bakolie vervangen moet worden. die was niet meer helemaal rose, en bij optrekken in z'n een een klein beetje schokkerig (ook niet altijd)
enig idee wat dit zou kosten aan materiaal? het vervangen kan ik zelf prima met wat hulp van vrienden.
Geplaatst: 21.05.2012 - 09:14
door V480-S60
Oké gastank is vernieuwd. Gelukkig D'-riem is dus ook tijdig gedaan. (Scheelt ook weer zo'n € 1.000,00 aan kosten. € 500,00 voor de tank en € 500 voor de D-riem)
Betrouwbaarheid is in dit geval net als bij de V70 goed.
Dan nog vind ik (maar wie ben ik BS?) de vraagprijs van € 2.750,00 in deze tijd te hoog. Echter omdat de tank vervangen is en een D-riem wissel pas over een aantal jaar komt is in dit geval een vraagprijs van € 2.250,00 en een koopprijs van rond de € 2.000,00 in mijn optie meer reëel. (anders zat ik aan maximaal €1.500,00 te denken (de prijs waarvoor mijn dealer begin vorig jaar een V40 van 1998 had staan met minder op de teller en geen LPG)) Je moet niet vergeten dat je zonder garantie koopt en dat de auto 240.000 km gedraaid heeft. De normale slijtagezaken komen nu aan de orde. En één daarvan is de bak.
Ik weet niet of je deze automaat kan powerflushen. Maar dat zou ik dan overwegen. De kosten zullen dan als je naar de powerflusdag komt € 250,00 bedragen, informeer eens bij Gery Slot.
Ohw ja over die zelfstellende kleppen. Het probleem is dat dit tijdens modeljaar 2000 is veranderd. En dat eigenlijk niemand weet wanneer dit is gebeurd. Zodat ik daar het antwoord zeker over schuldig moet blijven.
Geplaatst: 21.05.2012 - 09:19
door bart simpson
beter te duur dan niet te koop, vind die 750,-- op een dergelijk (relatief unieke) V40 een verwaarloosbaar getal
Geplaatst: 21.05.2012 - 09:36
door V480-S60
Tja maar ik als koper vind een verschil van € 750,00 toch best veel geld op zo'n bedrag.
(Overigens ben ik het met je eens dat deze uitvoering relatief uniek is, maar dat zou in principe niet moeten uitmaken voor de prijs.)
Geplaatst: 21.05.2012 - 09:43
door bart simpson
natuurlijk maakt dat uit voor de prijs! waar vind je een dergelijke combi? het land is vergeven van de kale V40's, dat je op basis van die overvloed dan meent dat een auto te duur is kan ik inkomen
Geplaatst: 21.05.2012 - 10:14
door biadman
deze auto is uit 99, dus zou nog hydraulische stoters moeten hebben...
half leer (goede staat)
prijs is 2500 incl nieuwe apk.
gastank heeft incl installatie en afstellen 800 gekocht (bon aanwezig)
mening?
Geplaatst: 21.05.2012 - 10:39
door V480-S60
Auto is uit 1999 maar een Modeljaar 2000. Dus net het kritieke modeljaar.
De techneuten kunnen zien (ik dus niet) of de motor nog de hydraulische kleptstoters heeft.
Tja. ik vind €2.500,00 nog altijd aan de hoge kant, maar BS denkt daar dus (gemotiveerd) anders over.
Nog iets anders: vertrouw jij de verkoper. Geeft hij jou een "goed" gevoel. Zal hij je bij eventueel onderhoud de spreekwoordelijke poot niet uitdraaien.
Is het gevoel goed: doe het dan, als jij vindt dat je niet teveel betaald. Met elke auto van die leeftijd kan wat mis zijn. Maar het kan ook heel goed aflopen.
Geplaatst: 21.05.2012 - 11:08
door biadman
vertouwen doe ik die man wel, komt als een betrouwbaar persoon over.
hoe kan ik de motoren herkennen?
zijn er motor codes of is er echt visueel iets anders aan de auto waaraan hij te herkennen is asl een zelfstellende of juist niet zelfstellende?
Geplaatst: 21.05.2012 - 11:39
door bart simpson
645 modeljaar 2000
12DSFG
Chassis YV1VW14F6YF491131
variant 6451402161
V40 B4184S2 is een RN motor, deze heeft geen hydraulisch verstelbare kleppen
Geplaatst: 21.05.2012 - 11:53
door biadman
helaas, dan gaat het voor mij over...

dank voor het uitzoekwerk bart!
Geplaatst: 21.05.2012 - 11:58
door biadman
na even verderzoeken ook deze nu gespot, is ook dicht bij huis...
deze zou dan wel hydraulsich stellend moeten zijn toch?
wat zijn de ervarringen met handbakken?
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/soe ... -g3#foto-1
Geplaatst: 21.05.2012 - 12:13
door bart simpson
dst is een B41814S, die heeft ze wel
Geplaatst: 21.05.2012 - 13:25
door V480-S60
Maar zit hier dan een nieuwe gastank in? Die moet er wel in zitten. De gastank mag namelijk niet ouder zijn dan 10 jaar!!
Handbakken zijn goed. Let wel op de schakelstangetjes.
Geplaatst: 21.05.2012 - 14:11
door bart simpson
een gastank moet om de 10 jaar gekeurd worden, dat is volgens mij iets heel anders
Geplaatst: 21.05.2012 - 14:14
door biadman
idd, dat weet ik wel, al zal er tijdens de apk keuring geen controle zijn of dit ook daadwerkelijk zo is.