Pagina 1 van 1
T5 start slecht bij warm weer
Geplaatst: 24.05.2012 - 20:26
door remco747
Hallo,
V70 T5 2001, bij warm weer start hij slecht bij warme start. Bij uitlezen komt hij met "krukaspositiesensor" (BDP sensor). Deze vervangen door een nieuwe: geen resultaat.
Koude start nooit problemen, warme start bij koud weer nooit problemen. Alleen warme start bij warm weer. Hoe warmer, hoe slechter die start. Slaat pas na 40 sec. continue starten aan dus das niet echt lekker voor m'n startmotor en accu.
Volvo dealer Mijdrecht (slechte ervaringen mee), zegt: misschien een software-update uitvoeren. Kost 150 euro maar ze weten niet of t dan verholpen is.
Iemand een idee want ik sta nu best wel voor L*L als ik m'n volvo wil starten...
Geplaatst: 24.05.2012 - 20:36
door Alwin S60
Lijkt wel iets van een koelvloeistoftempratuursensor?!
Succes gewenst
Geplaatst: 27.05.2012 - 14:20
door bernhard2
Of dat er gasvorming ontstaat in de brandstofleiding vlak voor de injector. Weet trouwens niet hoe je dan verhelpen... Waar tank je? Mss is 1 A 2 keer v-power tanken?
Geplaatst: 27.05.2012 - 16:40
door mad
Lekkende injectoren?
Geplaatst: 27.05.2012 - 16:53
door Laguna-S60
komt mij inderdaad bekend voor als bovenste dode punt sensor BDP.
is hij naar het vervangen nogmaals uitgelezen?
Geplaatst: 28.05.2012 - 08:14
door mad
http://autorepair.about.com/library/a/1e/bl257e.htm
These are two entirely different cars, but they both may have the same problem. The first thing to do is to do a fuel pressure test on both of them to see if the fuel pressure drops when you shut the car off.
In the Volvo, it is probably fuel leaking into the cylinders through the injectors, flooding the engine.
Geplaatst: 30.05.2012 - 10:16
door remco747
Maar waarom zouden de injectoren alleen lekken bij warm weer?
Hij is uitgelezen na de nieuwe bdp sensor, nog steeds zelfde fout
Geplaatst: 30.05.2012 - 10:22
door gold
bernhard2 schreef:Of dat er gasvorming ontstaat in de brandstofleiding vlak voor de injector. Weet trouwens niet hoe je dan verhelpen... Waar tank je? Mss is 1 A 2 keer v-power tanken?
Vapour lock? Zou ik bij een zo recente auto niet direct verwachten (ik heb het euvel waarschijnlijk wel met mijn 1800E, maar die is > 30 jaar ouder).
Mocht dat het toch zijn, er bestaan straling/warmte isolatie isolatie "hoesjes" voor je brandstofleidingen (ik heb er in bestelling voor mijn 1800).
Nogmaals, lijkt me heel sterk voor een auto van dat bouwjaar....
Geplaatst: 30.05.2012 - 10:28
door remco747
Is een lekkende injector op te lossen door hem simpelweg te vervangen?
En een brandstofpomp? Of moet die met Volvo Vida worden "getimed"?
Geplaatst: 02.06.2012 - 13:03
door remco747
Brandstofdruk is 3,5 bar. Weet iemand de normale waarden?
Geplaatst: 03.06.2012 - 07:19
door mad