Pagina 1 van 5

V8 in de S60?

Geplaatst: 25.05.2012 - 18:53
door Paul
Het schijnt dat Volvo nog wat V8 motoren heeft opgekocht van Yamaha, dat deze vervolgens in een mule rond rijdt in een S60.... ik geloof dat ze toch een soort van M3 killer willen maken...

http://www.rushlane.com/volvo-polestar- ... 35113.html

Geplaatst: 25.05.2012 - 19:30
door Laguna-S60
Kom maar op :D

Geplaatst: 25.05.2012 - 19:53
door Exeres
ziet er goed uit! laat maar komen!

Geplaatst: 25.05.2012 - 20:05
door The Volvoboy
Dik!!! Zet maar voor de deur hoor :D

Geplaatst: 25.05.2012 - 20:19
door casper

Geplaatst: 25.05.2012 - 20:28
door dutchlimits
Tegen de BMW M3? Is dat wel een eerlijke strijd? De M3 lijkt me alleen al door zijn kleinere omvang een snellere auto. Dit zou eerder een competitie van een M5 zijn.

Geplaatst: 25.05.2012 - 20:32
door Volvoman
Volgens mij een leuk verhaaltje voor de vrijdagmiddag.... Verder niets

Geplaatst: 25.05.2012 - 20:57
door koen.s
Die wil ik er wel bij hebben.

Geplaatst: 25.05.2012 - 21:15
door Fredhead
dutchlimits schreef:Tegen de BMW M3? Is dat wel een eerlijke strijd? De M3 lijkt me alleen al door zijn kleinere omvang een snellere auto. Dit zou eerder een competitie van een M5 zijn.
Voor de M5 zouden ze hetzelfde geintje bij een S80 moeten flikken.


Ben zelf benieuwd of dit echt wel door gaat. Zo ja, onwijs tof.
Gok meer dat er vooral in deze tijd amper tot geen vraag is naar zo'n "hete" S60

Geplaatst: 25.05.2012 - 21:33
door V480-S60
dutchlimits schreef:Tegen de BMW M3? Is dat wel een eerlijke strijd? De M3 lijkt me alleen al door zijn kleinere omvang een snellere auto. Dit zou eerder een competitie van een M5 zijn.
De S60 is qua grootte zeker te vergelijken met een 3-serie. En qua gewicht eveneens.

Geplaatst: 25.05.2012 - 22:26
door dutchlimits
V480-S60 schreef:
dutchlimits schreef:Tegen de BMW M3? Is dat wel een eerlijke strijd? De M3 lijkt me alleen al door zijn kleinere omvang een snellere auto. Dit zou eerder een competitie van een M5 zijn.
De S60 is qua grootte zeker te vergelijken met een 3-serie. En qua gewicht eveneens.
Echt waar? Ik schat de S60 groter. Dit sluit niet uit dat het wel een super idee is een V8 in de nieuwe s60!

Geplaatst: 25.05.2012 - 22:53
door guidof
Afbeelding

Ziet er wel heftig uit, 400 pk volgens 'geruchten'...

Geplaatst: 26.05.2012 - 09:44
door Volvoman
en dan blijkbaar meer verschillen! Voor de motor hoef je niet zo opvallend rond te rijden, zou ik denken!

Geplaatst: 26.05.2012 - 09:47
door t_w
Achterbanden lijken breder dan de voorbanden, da's een goed teken in ieder geval!
Zou het er dan toch weer een keer van komen?

Geplaatst: 26.05.2012 - 17:56
door gsx750r
dutchlimits schreef:Tegen de BMW M3? Is dat wel een eerlijke strijd? De M3 lijkt me alleen al door zijn kleinere omvang een snellere auto. Dit zou eerder een competitie van een M5 zijn.
Zomaar ter vergelijking wat gegevens:

S60 / S80 / M3 4drs / M5

Motoren: - / V8 / V8 / V8
Cil.inhoud: - / 4414 / 3999 / 4395
PK's: - / 315 / 420 / 560
Koppel/tpm: - / 440 bij 3950 / 400 bij 3900 / 680 bij 5750
Topsnelheid: - / 250 / 250 / 250 (alle 3 elektronisch begrensd)
0 -100 km/u: - / 6.5 / 4.7 / 4.3

Lengte: 4628 / 4851 / 4580 / 4910
Breedte: 1865 / 1861 / 1817 / 1891
Hoogte: 1484 / 1493 / 1447 / 1467.5
Wielbasis: 2776 / 2835 / 2761 / 2964
Spoorbr. voor: 1588 / 1588 / 1540 / 1627
Spoorbr. achter: 1585 / 1585 / 1539 / 1582
Ledig gewicht: 1443 / 1707 / 1700 / 1945

Opmerkingen.

- Specificaties M3 zijn met M Double Clutch Transmission met Drivelogic.
- Ledig gewicht van S60 is van T5 R-Design

Beredeneer zelf maar of het stomweg overzetten van de V8 zoals die in de S80 werd geleverd voldoende zou kunnen zijn om de M3 en/of M5 te evenaren....

Rob

Geplaatst: 26.05.2012 - 18:13
door BlackcurrantV70
Polestar zal die V8 wel effe kietelen....

Geplaatst: 26.05.2012 - 18:19
door t_w
qua vermogen niet echt een uitdaging, als ze er bij Noble ook 650 pk uit kunnen halen (laat ik de koeling en de benodigde plaats maar even achterwege, dat zal wel een aardige uitdaging zijn ;) )

Qua wegligging / balans / stabiliteit / stuurgevoel etc is het een veel grotere opgave.

Ik weet niet exact hoe ver dat blok naar voren ligt, maar kan me voorstellen dat zo'n toch wat grote V8 (in vergelijk met de 'standaard' T6) het gewicht op de vooras niet echt naar beneden zal brengen!
Vergelijk dat met de gewichtsverdeling van een gemiddelde BMW (al dan niet een M model) en je weet wat voor een uitdaging de heren (en dames) bij Volvo hebben...

(er van uitgaande dat er daadwerkelijk een V8 in ligt, iets wat eigenlijk best 'vreemd' zou zijn in deze tijd van downsizing)

Geplaatst: 26.05.2012 - 18:21
door bart simpson
de V8 was niet langer leverbaar vanwege de CO2 tax, die is als ik mij niet te hard vergis alleen maar fors gestegen, dit geinige experiment kan commercieel imho nooit een succes worden

Geplaatst: 26.05.2012 - 18:44
door BlackcurrantV70
Behalve in de USA daar zweren ze nog steeds bij V8....misschien meer een Mustang, Camaro en Challenger killer dan een BMW killer :-)

Geplaatst: 26.05.2012 - 19:36
door Johann
bart simpson schreef:de V8 was niet langer leverbaar vanwege de CO2 tax, die is als ik mij niet te hard vergis alleen maar fors gestegen, dit geinige experiment kan commercieel imho nooit een succes worden
Net zoveel als een XC60T6

Als ze het vandaag weer doen zal de motor minstens 35 PK meer moeten hebben maar zal dan wel een lagere uitstoot hebben als ze ook nog gebruik maken van start/stop en de GT in de bingo doen.

Edit: XC60T6 is nu iets minder. 249 gr door toedoen van foefjes die ze ook op een V8 zouden kunnen loslaten.

Maar het gaat toch geen V8 worden. Een T8 dan wel maar zal wel een dikkere T6 worden als het iets gaat worden.

Eerst zien dan geloven. Een T6 handbak zou een begin zijn maar die komt er ook nooit.