Pagina 1 van 6
vreemd probleem 2.4t op lpi
Geplaatst: 27.05.2012 - 20:45
door jberg
ik heb een apart probleem met mijn v70, gister begon hij ineens vreemd te lopen, net of ie op 4 poten loopt, maar net iets te mooi, beetje schudden en trillen stationair, en in de neutraal komt ie volgas niet boven de 4000 toeren.
trekt ook voor geen meter meer, en boven veel harder dan honderd wil ie niet.
anwb erbij maar die leest geen enkele storing, ondanks dat t mil lampje wel brandt,
t mil lampje blijft na resetten uit maar onder belasting gaat ie knipperen en als je dan geen gas terug neemt vliegt ie permanent aan.
turbo? klepschade? starten doet ie nog steeds prima trouwens. koud en warm.
rookt niet
iemand een idee??
bj 2000 v70n 2.4t geartronic, 198000 km, sinds 120000 lpg dus een kleine 80000 km
bvd jw
Geplaatst: 27.05.2012 - 20:51
door Gast
Je hebt niet erg veel geluk met je V70 op gas lijkt het wel.
Andere topics over rauw lopen, schudden bij stationair lopen en nu dit weer.
ik ben bang dat het toch te maken heeft met LPG + kleppen.
Immers deze motoren (zonder hydraulische klepstoters) zijn niet erg geschikt om op LPG te laten lopen.
Geplaatst: 27.05.2012 - 20:57
door jberg
dat schudden en rauw lopen bleek uiteindelijk een defect relais te zijn wat tussen gas en benzine schakelt, die sloot de benzine injectoren niet helemaal af, kostte me 7 tientjes dus viel uiteindelijk wel mee
Geplaatst: 27.05.2012 - 21:02
door jberg
en 2 ton moeten ze toch wel kunnen halen op lpg dacht ik
Geplaatst: 27.05.2012 - 21:04
door bart simpson
@ jberg, waarom denk je dat? (deze specifieke staat pas 80K km op gas)
Geplaatst: 27.05.2012 - 21:09
door jberg
ik heb geen idee wat t kan zijn, ik dacht dat een teken van te krappe klepspeling was dat ie minder begon te starten en afentoe een motor storing gaf, dit heb ik niet, het probleem was er in een keer. tijdens het stationair draaien.
anwb dacht misschien aan een dichte katalysator, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
misschien een defecte bobine? maar dan zou ie toch wel foutmeldingen moeten geven?
Geplaatst: 27.05.2012 - 22:05
door wim de jong
is dit probleem alleen met gas, of ook met benzine?
dan weet je al wat meer waar je het moet zoeken.
Geplaatst: 27.05.2012 - 22:23
door bartv70
Tja, er is veel over LPG en de motoren vanaf 2000 geschreven.
Conclusies zijn, gaat niet lekker samen.
Aan de andere kant heb je 80.000km=8000ltr(schat ik) x €1,-
bespaart.
Wonden likken en genieten maar weer.
Geplaatst: 27.05.2012 - 22:49
door jberg
gas en benzine, maakt geen enkel verschil
Geplaatst: 28.05.2012 - 07:06
door bart simpson
wat zegt de inbouwer? de dealer zal vast ooit al eens aangegeven hebben dat de combi niet geadviseerd wordt
Geplaatst: 28.05.2012 - 08:00
door ruuds70
@jberg ik rij nu ruim twee ton op lpg met een lpi systeem in mij S70 MY 2000 (hierin ligt de bekende 2.4i motor zonder hydraulische klepstoters en die dus ongeschikt is voor het rijden op lpg)
Toen ik je titel van deze post las dacht ik meteen:' hey, ik heb hetzelfde probleem' alleen heb ik het niet op benzine. Kortom het ligt bij mij ergens aan het lpi systeem.
Vervelend zijn beide problemen dat van mij maar zeker dat bij jou.
Ik moet maar hopen dat het probleem bij mijn lpi specialist gevonden kan worden. Mijn probleem doet zich niet voortdurend voor maar volledig random en wanneer ik overschakel op benzine is het probleem 'verholpen'. Een poosje daarna kan ik dan weer probleemloos op lpi overschakelen.
Kortom,voor jou, net als bij mij, een goede lpi specialist zoeken.
Geplaatst: 28.05.2012 - 09:22
door jberg
bij jou is denk ik het schakelrelais tussen gas lpi kapot, kost 68 euro, heb ik ook gehad, met vergelijkbare problemen, alleen liep ie bij mij toen op benzine beroerd en niet op gas
Geplaatst: 28.05.2012 - 09:26
door jberg
waarom zou t niet goed gaan op gas? volgens mij moet je toch wel een 150 tot 200 d km tussen stelbeurten kunnen rijden, als die van mij meteen op gas was gezet had ik m ook zeker niet gekocht
Geplaatst: 28.05.2012 - 09:47
door ruuds70
Wat mij betreft gaat het tot nog toe best prima op gas ondanks dat de motor er niet of minder geschikt voor wordt geacht.
Geplaatst: 28.05.2012 - 11:00
door Johan s60
ruuds70 schreef:@jberg ik rij nu ruim twee ton op lpg met een lpi systeem in mij S70 MY 2000 (hierin ligt de bekende 2.4i motor zonder hydraulische klepstoters en die dus ongeschikt is voor het rijden op lpg)
Toen ik je titel van deze post las dacht ik meteen:' hey, ik heb hetzelfde probleem' alleen heb ik het niet op benzine. Kortom het ligt bij mij ergens aan het lpi systeem.
Vervelend zijn beide problemen dat van mij maar zeker dat bij jou.
Ik moet maar hopen dat het probleem bij mijn lpi specialist gevonden kan worden. Mijn probleem doet zich niet voortdurend voor maar volledig random en wanneer ik overschakel op benzine is het probleem 'verholpen'. Een poosje daarna kan ik dan weer probleemloos op lpi overschakelen.
Kortom,voor jou, net als bij mij, een goede lpi specialist zoeken.
Dit probleem zou heel goed door los zittende LPi injector houders en/ of uitstroom pijpjes kunnen komen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 83#1025183
@jberg
Ik zou hier eerst eens een compressie meting laten doen
Gebruik je eigenlijk wel een klep beschermings systeem, zo niet dan kan ik je
dit systeem aanraden, beter geschikt voor turbo motoren
Geplaatst: 28.05.2012 - 12:31
door Akkoord
Heb bijna 4 ton op LPG gedraaid.
40.000 x €1,00 bespaard dus.
Geplaatst: 28.05.2012 - 12:34
door Johan s60
Akkoord schreef:Heb bijna 4 ton op LPG gedraaid.
40.000 x €1,00 bespaard dus.
Ik er iets over, maar is dit niet een te optimistische schatting

Geplaatst: 28.05.2012 - 13:59
door Akkoord
Tuurlijk , maar met aftrek van kosten is de balans nog steeds heel erg positief :occasion5:.
Geplaatst: 28.05.2012 - 14:15
door Johan s60
Ja daar kunnen we wel op proosten :occasion5:
Geplaatst: 29.05.2012 - 11:22
door jberg
ik heb een electronisch flashlubesysteem in, daar word de loopcultuur van de motor wel mooier van moet ik zeggen, ik kan merken dat t flesje leeg is
vandaag wordt de v70 thuis afgeleverd door de anwb, dan ga ik eerst maar eens testen of er misschien een bobine kapot is, ik hoop het, ben ik met een paar tientjes klaar.
ik heb al eerder een bobine kapot gehad, alleen had ik toen t gevoel dat ie nog beroerder liep, misschien maakt t verschil van welke cilinder de geest gegeven heeft?
weet iemand zo wat de symptomen van een verbrande klep zijn?