Pagina 1 van 1

v50 d2 melding 'minder motor vermogen'

Geplaatst: 28.05.2012 - 08:15
door kvdb
Was ik gister met gezin vrolijk aan het toeren door mooi Drenthe, krijg ik opeens de melding 'minder motor vermogen'. Melding klopt met gedrag; te prettige 'punch' boven de 2000 toeren is volledig weg. Ook motor aan/uit hielp niet.

Geen rode waarschuwingslampjes, alleen de oranje I van information.

Net gezocht, maar volvo heeft blijkbaar geen 'car assistance' nummer zoals volkswagen dat heeft om mee te overleggen en ook de lease maatschappij zegt 'rij maar door, maar niet te veel. morgen dealer bellen.'

Iemand hier enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en of rijden beschadigend kan zijn? Het lijkt wel of de turbo helemaal niks meer doet.

Re: v50 d2 melding 'minder motor vermogen'

Geplaatst: 28.05.2012 - 08:44
door robbie2
kvdb schreef: Net gezocht, maar volvo heeft blijkbaar geen 'car assistance' nummer zoals volkswagen dat heeft om mee te overleggen
Jazeker wel, kijk op je volvo assistance card of bel 0800-865862277.
Als je de card niet hebt, kun je hem bij de volvo-dealer aanvragen. Moettie wel bij de volvo-dealer in onderhoud zijn, Deze card is dan ook gratis.

Lijkt inderdaad de turbo te zijn, maar ik ben niet zo technisch.
Suc6 !

Rob

Geplaatst: 01.06.2012 - 11:55
door V50-Mart
Hoeft helemaal geen turbo te zijn. ER zijn diverse mogelijkheden waardoor je motormanagement besluit om in de noodloop te schieten zonder een BC melding. Het zou bijvoorbeeld ook je brandstoffilter kunnen zijn. als die verstopt zit dan krijg je dit ook. bij mij was het ook zo. Even langs de garage, je wilt toch niet je hele motor aan gort rijden. En volvo assistance is leuk...maar ik heb toch gewoon een anwb lidmaatschap. ik geloof nooit dat volvo met 10-tallen autos de hele dag rondrijd op zoek naar kapotte volvos.

Geplaatst: 01.06.2012 - 12:10
door Frederik Welvaert
Een van de dingen die het motormanagement doet bij een noodloop is de turbodruk verlagen. Het lijkt dus misschien dat het van de turbo komt, maar dat staat niet vast (ik geloof zelfs dat er dan eerder een melding opkomt "storing laaddruk" ofzo. Kan vanalles zijn eigenlijk, uitlezen bij de dealer geeft zekerheid, maar het feit dat de noodloop niet weggaat na de motor uit (en ik veronderstel dat je dan ook de sleutel uit het contact haalt en enkele minuten wacht) vind ik wel licht verontrustend.

Geplaatst: 01.06.2012 - 22:59
door robbie2
Dacht ik al, ik ben niet zo technisch ...... op auto gebied..... :bday:

Geplaatst: 03.06.2012 - 17:36
door Schorpioen
Bij twijfel of de turbo defect is zou ik er geen meter meer mee rijden en in ieder geval de motor niet meer laten draaien. Dus zeker niet zelfstandig naar de dealer rijden.
Als er brokken van het schoepenwiel afbreken kunnen deze in de cilinders komen met alle gevolgen van dien.

Geplaatst: 03.06.2012 - 20:01
door Gait
V50-Mart schreef: En volvo assistance is leuk...maar ik heb toch gewoon een anwb lidmaatschap. ik geloof nooit dat volvo met 10-tallen autos de hele dag rondrijd op zoek naar kapotte volvos.
Zou inderdaad raar zijn. Volvo assistance stuurt dan ook gewoon de ANWB als er wat aan de hand is. In ieder geval langs provinciale wegen en snelweg. Maar alle 3 keren dat ik ze nodig had , ben ik door de ANWB geholpen, ook toen ik binnen de bebouwde kom stilviel (maar dat was wel buiten openingstijden van de dealer)

Geplaatst: 29.06.2012 - 23:20
door Frederick
Onze V70's van het werk hebben dit ook wel eens: ofwel zit de katalysator dan vol, ofwel scheelt er daadwerkelijk iets met de turbo... Nooit echt groot werk: 's morgens afzetten en na de lunch weer ophalen... Uiteraard betaald vadertje staat de factuur, dus die krijgen we nooit te zien

Geplaatst: 08.07.2012 - 19:29
door remmm
Ik heb het een keer gehad na heel laat tanken. Tank was bijna leeg. Ik had nog 10,- op zak en dat erin gedaan alleen tankmeter bleef leeg ondanks dat ik er 7 liter in had gedaan. Op snelweg kreeg ik die melding en ik kon hem op de vluchtstrook zetten. Uitgezet en weer gestart en toen ging de tankmeter wel goed en kon ik verder rijden... Conclusie van het verhaal wellicht een probleem met de brandstoftoevoer?

Succes