Pagina 1 van 1
Accu 264
Geplaatst: 01.06.2012 - 15:50
door Richo
Dag iedereen, Auto start al sinds begin heel langzaam en begin ik te vermoeden dat de accu gewoon te weinig amperage geeft om alles snel te laten ronddraaien. Had ik ook al eens gelezen dat iemand gedaan heeft maar kan topic niet vinden (en volvo leverd geen sterkere originele accu's die passend zijn). Kan me alleen herinneren dat het om een accu met +/- 20-30 amperage meer was uit een Mercedes.
Iemand hier advies voor, ook met betrekking tot de rest van de elektronica.
alvast bedankt.
Geplaatst: 01.06.2012 - 16:21
door MarioC70
als er een zwaardere inpast is dat geen probleem,al is hij 500 amp.
Geplaatst: 01.06.2012 - 16:32
door Iroll
Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
Geplaatst: 01.06.2012 - 16:47
door Richo
Iroll schreef:Zou ook aan de startmotor kunnen liggen. Als die op zijn eind loopt krijgt hij de motor ook met steeds meer moeite rond. Een originele accu moet hem goed rond kunnen krijgen, en zou die te weinig amp's leveren dan had die het afgelopen winter wel begeven denk ik zo.
accu is vorig jaar vervangen dus daar kan het niet aan liggen, vermoed dat de accu standaard net voldoende is om het zo maar te zeggen. Hij doet zoals hij het hoort te doen maar het duurt te lang om te starten (3-6 slagen meestal), in het verhaal toen stond dat de man er zelf ook problemen mee had en het niet aan de start motor lag. maar das 1 verhaal en ken weinig andere mensen met de 260-serie.
Geplaatst: 01.06.2012 - 17:34
door RHS
Hier diverse ervaringen met langzaam lopende startmotoren. Onder normale omstandigheden moet hij op een volle accu vlot rondkomen, zelf als het een te kleine accu is. In alle andere gevallen blijkt het altijd aan de startmotor te liggen (koolborstels bv) of soms aan de aardeverbinding.
Robert
Geplaatst: 01.06.2012 - 17:42
door Richo
das niet moeilijk om zelf te doen, zal ik zeker eens doen van weekend.
Geplaatst: 01.06.2012 - 18:00
door whitehorsekart
Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
Geplaatst: 01.06.2012 - 18:42
door Richo
whitehorsekart schreef:Kijk eens naar de massaverbinding onder de auto: hij loopt van het koppelingshuis naar het chassis. Bijna altijd de oorzaak. Ik heb bij mijn 144 zelfs gewoon een extra massakabel van de accu naar het motorblok getrokken om er vanaf te zijn.
En Volvo levert gewoon accu's die voldoen hoor, mits alles in orde is natuurlijk. Heb je al eens gekeken hoeveel volt de dynamo laadt als de motor loopt?
elektronica hou ik me over algemeen vanaf, wat de vorige post suggereerde is wat ik van elektronica af wat
accu laad wel fatsoenlijk op, had em in de winter en laatst per ongelijk laten leeglopen (in de winter per ongeluk lampen laten branden en laatst 8 uur de radio aan laten staan), ff kabeltjes gepakt en hij start bij de eerste slag al.
Geplaatst: 01.06.2012 - 19:33
door whitehorsekart
Het is geen electronica, maar gewoon electra hoor. Een metertje tussen de plus en de min terwijl de motor loopt en je weet met hoeveel volt er wordt geladen. Ik blijf verder ook van de electra en electronica af hoor.
En die kabel is gewoon een kwestie van losschroeven, schoonborstelen en weer vastschroeven.