Hsllo,
Het is nu al drie keer gebeurt dat na een half uur rijden opeens de melding "minder vermogen" op het display verschijnt. De motor blijft wel lopen en de auto blijft rijden, maar harder dan 70 km/h gaat 'ie niet meer. Als ik vervolgens de motor uitzet en 5 minuten wacht dan is de melding weer weg en heeft de auto weer voldoende vermogen.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb een V70 2.4T van nov 2000.
melding "minder vermogen"
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik zou even naar de garage gaan en hem uit lazten lezen.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 14:55
- Locatie: Roermond
Ik heb net de garage even gebeld. Zelfs zonder hem uit te lezen durfde het hoofd werkplaats te zeggen dat het waarschijnlijk het gasklephuis is. Vervangen kost 650 euro.
Een speurtochtje op het internet leert dat dit een veel voorkomend probleem is. In Amerika schijnt de garantie op de ETM (Electronic Throttle Module) verlengd te zijn tot 10 jaar of 100.000 mijl. Waarom hebben we in Nederland niet dezelfde garantie? Blijkbaar heeft Volvo gewoon een probleem met die gasklephuizen.
Zijn er mensen die ook problemen met het gasklephuis hebben gehad?
Een speurtochtje op het internet leert dat dit een veel voorkomend probleem is. In Amerika schijnt de garantie op de ETM (Electronic Throttle Module) verlengd te zijn tot 10 jaar of 100.000 mijl. Waarom hebben we in Nederland niet dezelfde garantie? Blijkbaar heeft Volvo gewoon een probleem met die gasklephuizen.
Zijn er mensen die ook problemen met het gasklephuis hebben gehad?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In heel Europa is dat niet zo.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 10:14
Exact het zelfde gehad, met mijn 2.4T 2000. Nieuw gasklephuis er in, en geen problemen meer gehad ( behalve in de portomonnee)
Er werd mij wel verteld, dat het met schoonmaken ook wel eens verholpen wilde zijn, maar niet altijd. Aangezien ik net op vakantie ging, wilde ik het risico van "niet altijd" niet nemen
gr derks
Er werd mij wel verteld, dat het met schoonmaken ook wel eens verholpen wilde zijn, maar niet altijd. Aangezien ik net op vakantie ging, wilde ik het risico van "niet altijd" niet nemen
gr derks
Vervangen????hoofd werkplaats te zeggen dat het waarschijnlijk het gasklephuis is. Vervangen kost 650
Welk onderdeel in het gasklephuis is dan defect?
Vervangen kan iedereen. Hoe zit het met repareren?
Kan dan niet alleen de electronica (hardware?) vervangen worden?
Misschien een soldering niet goed? Net als bij ABS modules?
Misschien een soldering niet goed? Net als bij ABS modules?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laat hem eerst uitlezen om er zeker van te zijn dat hij stuk is.
Er is nog een andere oplossing eventueel...
Er is nog een andere oplossing eventueel...
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Ramon je maakt me nieuwsgierig, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn??Ramon&Ramon schreef:Er is nog een andere oplossing eventueel...
Ik heb overigens ook dit probleem gehad met mijn T5. Gelukkig kon ik op de sloop (Rima Druten) een gasklephuis kopen voor EUR 150,-
Na een paar uurtjes sleutelen liep hij weer als een tierelier, nooit geen last meer van "minder vermogen" gehad. Er werd bij de dealer verteld dat het overplaatsen van een ander "tweedehands" gasklephuis niet kon omdat de computer dat niet zou herkennen. Ook hier dus geen problemen gehad, het was starten en lopen. Voor EUR 150,- het hele probeel uit de wereld

V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Ramon, houd ons niet te lang in spanning. :crazyeyes:Er is nog een andere oplossing eventueel...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb de betreffende persoon al een pb gestuurd..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er is niets geheim,maar ik heb me lesje geleerd gisteren op het 850 forum.
Ik wordt er blijkbaar erg rijk van,van deze adviezen,dus ja.
Moet een beetje op gaan passen met wat ik hier neer zet.
Ik wordt er blijkbaar erg rijk van,van deze adviezen,dus ja.

Moet een beetje op gaan passen met wat ik hier neer zet.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Wat een geheimzinnigheid...
Gaat dit over dit probleem? In het gasklephuis zitten 2 potmeters om de stand van de gasklep te meten, de sleepcontacten vreten groeven in de koolstofbanen, na verloop van tijd werkt het niet meer.
Gaat dit over dit probleem? In het gasklephuis zitten 2 potmeters om de stand van de gasklep te meten, de sleepcontacten vreten groeven in de koolstofbanen, na verloop van tijd werkt het niet meer.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5