Pagina 1 van 2
Motoren S/V40 (incl. T4)
Geplaatst: 04.06.2012 - 20:28
door Morgenstond
Even een aantal vragen over de S/V40 Phase II in verband met een mogelijke aankoop ervan.
1. Is de 1.8 in een Phase II ook een GDI-motor? Zo ja, betreft dit eventueel een verbeterde versie van de Phase I?
2. Is een T4 Phase II betrouwbaarder dan een Phase I?
3. Verschilt een T4 qua motorbeleving veel van een 2.0T?
4. Hoe is de betrouwbaarheid van de automaatbakken bij de verschillende motoren?
Geplaatst: 05.06.2012 - 00:04
door MarioC70
GDI moet je niet kopen!
Geplaatst: 05.06.2012 - 09:28
door dutchlimits
MarioC70 schreef:GDI moet je niet kopen!
Hoe weet je of het een GDI is dan? Motor loopt prachtig van de mijnes.
Ik heb een 1.8i 2001
edit, heb iets gevonden, de dikgedrukte heb ik dan (klopt het onderstaande?)
1.8 115 pk Volvo B4184S 4 16 1731 115 pk bij 5500 rpm 165 Nm bij 4100 rpm
1.8 122 pk Volvo B4184S2/3 4 16 1783 122 pk bij 5800 rpm 170 Nm bij 4000 rpm
1.8i 125 pk
Mitsubishi GDI B4184SM 4 16 1834 125 pk bij 5500 rpm 174 Nm bij 3750 rpm directe injectie
1.8i 122 pk
Mitsubishi GDI B4184SJ 4 16 1834 122 pk bij 5800 rpm 174 Nm bij 4000 rpm directe injectie
Geplaatst: 05.06.2012 - 10:57
door Morgenstond
Er staat als het goed is groot GDI op vermeld.

En die motoren willen we juist vermijden, zoals Mario ook adviseert...
Geplaatst: 05.06.2012 - 11:13
door dutchlimits
Wat is er mis met die dingen dan? (heb ik gelukkig even een echte volvo motor erin liggen)
Valt me op dat volvo multipoint injectie is en die GDI direct injection
Geplaatst: 05.06.2012 - 11:55
door MarioC70
Als je vaak wilt sleutelen en van je geld af wil,koop dan een GDI.
Geplaatst: 05.06.2012 - 12:03
door EVV
dutchlimits schreef:Wat is er mis met die dingen dan? (heb ik gelukkig even een echte volvo motor erin liggen)
Valt me op dat volvo multipoint injectie is en die GDI direct injection
Wat is daar zo bijzonder aan dan? GDI is ook multipoint, alleen direct in de cilinder, terwijl het Volvo systeem in het inlaatspruitstuk injecteert.
Geplaatst: 05.06.2012 - 13:03
door dutchlimits
EVV, ik was gewoon geïnteresseerd over die GDI's, ik wist niet dat er mitsu-shitzie motoren in sommige volvo's lagen. Ben geen monteur dus ik weet er helemaal niks van.
Geplaatst: 05.06.2012 - 13:25
door Morgenstond
Je zou voor de gein eens "GDI" als zoekterm moeten intikken in dit deel van het forum...
Maar goed, ligt er in een Phase II 1.8 direct vanaf het begin een "gewone" Volvo-motor?
Geplaatst: 05.06.2012 - 13:36
door dutchlimits
Gezocht en gevonden:
Dit is een bekend probleem van de GDI motoren,sterke vervuiling,klepstoters die niet goed werken,kantelende zuigers.
Was niet echt een succes,dus mijn advies is als hij nu goed loopt,snel zien dat je er vanaf komt.
Nice, ben ik wijzer.. ik zal deze topic niet verder vervuilen

Geplaatst: 29.08.2012 - 13:13
door Marinus
2.0T en T4 is een wereld van verschil. Een 2.0T rijdt lekker vlot en sportief vanaf langszaam, maar knalt niet door. Een T4 komt even op gang en gaat dan als een speer en door.
Qua belevenis is een T4 gaaf, qua drivebility is een 2.0T veel lekkerder en praktischer.
Verschilt tussen fase 1 en 2 moteren ken ik alleen op diesel gebied en dat vroeg je volgens mij niet. En tot slot GDI.....de 1.8 GDI die ik heb gereden voelde aan als brandhout. Niet vooruit te branden. Maar dat is mijn ervaring en niet representatief wellicht.
Geplaatst: 25.10.2012 - 16:31
door Tonkey
GDI ben ik in mijn zoektocht op gaspedaal.nl ook niet tegengekomen, is dit een bepaald type/jaar of hoe is dit te zien?
En de T4, is dit een 2.0?
Zelf zoek ik een betrouwbare, liefst niet te onzuinige motor. Zelf zat ik aan een 1.8 met automaat te denken (klopt automaat verbruikt meer, maar gebruiksgemak is in deze weer een pré)
(sorry dat ik er zo weinig van weet, ik heb nog een 440 met een 1.7 xD)
Geplaatst: 25.10.2012 - 17:08
door Dutch Volvo
Ik dacht dat een volvo motor met bijv. 1.8 wordt aangegeven en een mitsubishi motor (GDI) met 1.8i (geld als het goed is voor iedere motor die niet van volvo is) net als bij een 440/460 wordt toch ook altijd 1.6i, 1.8i genoemd omdat het van renault is.
Geplaatst: 25.10.2012 - 17:25
door MarioC70
1.8 is de cilinderinhoud en die I staat voor injectie,inspuiting enz,heeft dus niks met renault van doen..
Geplaatst: 25.10.2012 - 18:16
door Dutch Volvo
dus wil jij mij vertellen dat de volvo motor geen injectie heeft maar een carburateur? (in de S-V 40)
Geplaatst: 25.10.2012 - 18:56
door Frederik Welvaert
Bij de S/V40 was het inderdaad zo dat de "gewone" 1.8 liter ook gewoon "1.8" op de achterklep had en de GDI had "1.8i" op de klep. Wij reden vroeger thuis met zo'n S40 1.8 met lpg inbouw, maar zeer veel problemen gehad met de lpg omdat de inbouw niet goed gedaan was. Ook voelde de wagen na enkele jaren heel sloom aan, terwijl het in het begin echt goed vooruit ging. Kan zijn dat de wagen gewoon "tam" gereden was omdat die door mijn ouders enkel nog gebruikt werd als boodschappenwagen, ofwel doordat er intern een en ander niet meer in rde was doordat de lpg vaak niet goed werkte, ofwel omdat ik gewend was geraakt aan mijn V50 2.0D :p
Geplaatst: 25.10.2012 - 20:04
door EVV
Dutch Volvo schreef:dus wil jij mij vertellen dat de volvo motor geen injectie heeft maar een carburateur? (in de S-V 40)
De GDI motor heeft directe injectie, de rest inlaatpoort injectie.
Geplaatst: 26.10.2012 - 13:00
door Tonkey
Dus geen type met i zoeken.
Verder veel verschil met phase I en II? Een ouder model kun je met wat zoekwerk namelijk voor een euro of duizend op de kop tikken, scheelt behoorlijk.
Geplaatst: 26.10.2012 - 14:07
door MarioC70
Het zijn allemaal injectie motoren,maar een GDI is een direct ingespoten injectie motor,simpelweg is het beste dus een echte volvo motor en geen GDI kopen.
Geplaatst: 26.10.2012 - 14:08
door MarioC70
Tonkey schreef:Dus geen type met i zoeken.
Verder veel verschil met phase I en II? Een ouder model kun je met wat zoekwerk namelijk voor een euro of duizend op de kop tikken, scheelt behoorlijk.
Motoren van het modeljaar 2000 zijn anders van opbouw..