Pagina 1 van 2

Deur springt zomaar open (voorheen 'ver deur ie')

Geplaatst: 05.06.2012 - 16:26
door Jak
Hallo roffelaars

Wat ik nou had.. De RA deur sprong 1/2 cm open terwijl ik met een rustig vaartje een snelweg afdraaide en daarbij een bocht naar links maakte.
Binnenverlichting en melding 'deur RA open' sprong aan, en t begon flink te suizen.

Vooraf waren alle deuren normaal dicht, er was dus geen melding 'deur open' onder het rijden. Deuren waren niet op slot, dat doe ik eigenlijk nooit onder rijden. Het kinderslot zit er ook niet op. Er is ook niks tegen de deur aangevallen of zo, het was geheel spontaan.

Wie herkent dat ?

Kan het te maken met met soms weigerachtig LV slot wat weer openspringt na sluiten (bij vocht). Maar dan nog, die deur blijft wel dicht zitten.

Suggesties welkom, want ben er niet aan toe passagiers te verliezen..

[titel op verzoek aangepast]

Grt Jak

Geplaatst: 05.06.2012 - 16:57
door jee-bee
Misschien heb jij het Argentijnse model :-)

Nee, geen idee. Misschien een sensor die niet goed zit?

Geplaatst: 05.06.2012 - 17:02
door wouters60
Heb het met mijn vorige S60 ook 2 maal gehad met ongeveer een gangetje van +-60km/u heb er toen niet echt werk van gemaakt gezien ik het daarna nooit meer heb gehad.

Geplaatst: 05.06.2012 - 17:22
door HansEindhovenV70
Schijnt een bekend issue te zijn dat die deursloten weleens spontaan open springen. Even stoppen, dichtgooien en grote kans dat je er weer heel erg lang vanaf bent.

Geplaatst: 05.06.2012 - 17:23
door Ramon&Ramon
Veertje blijft dan even hangen van het slot,keer goed dicht gooien en klaar is het.
Beetje WD40 in het slot spuiten van af de buitenkant.

Geplaatst: 05.06.2012 - 17:37
door Jak
Nou das een eitje om te fixen.. snel alle deuren maar doen...
Grt Jak

Geplaatst: 05.06.2012 - 18:01
door Steven Volvo
Ik vind dit echt mega vreemd en het lijkt me toch een onacceptabel risico als je kleine kids hebt!

Is dit echt een bekend en geaccepteerd item?

Geplaatst: 05.06.2012 - 18:05
door V70/2.4D/2003
Daar is niks vreemds aan. Met de auto's die wij rijden, gelet op de leeftijd, kilometrage etc etc kan het best eens zo zijn dat een 10 jaar oue Volvo een beetje WD 40 nodig is. Ik raak daar zelve niet emotioneel van in de warre maar dat het "een minder prettige ervaring" is, daar ben ik het wel mee eens.

Geplaatst: 05.06.2012 - 18:10
door Jak
V70/2.4D/2003 schreef:Daar is niks vreemds aan. Met de auto's die wij rijden, gelet op de leeftijd, kilometrage etc etc kan het best eens zo zijn dat een 10 jaar oue Volvo een beetje WD 40 nodig is. Ik raak daar zelve niet emotioneel van in de warre maar dat het "een minder prettige ervaring" is, daar ben ik het wel mee eens.
Thanks :D

Grt Jak

(btw 125 dkm is niet veel toch, juist gekocht om dit soort geneuzel niet te hebben, maar ja je hebt een punt.. geen geld voor nieuw :oops: )

Geplaatst: 05.06.2012 - 18:18
door V70/2.4D/2003
125 dkm IS NIEUW :!: Vanaf 2 ton tel je hier pas echt mee :wink:
Alle gekheid op een stokje: hij is wel 10 jaar oud en dan moeten dat soort delen wel eens wat olie hebben. Dat heb je met de gemiddelde Jap niet maar ja, die redden meestal de 10 jaar ook niet of de sloten zijn voor die tijd kapot :lol:

Geplaatst: 05.06.2012 - 18:53
door Steven Volvo
Het gaat me niet zo zeer om het feit dat er uiteraard wat wd40 in de auto moet, snap ik. Ik verbaas mij erover dat een deur deels kan openen door als het ware een gebrek aan onderhoud. Dat een deur niet zou kunnen openen door een wd40 gebrek, dat lijkt me acceptabeler, maar openen...?

Eind goed al goed, als het gebeurd dan weet ik wat te doen :D thanks.

Geplaatst: 05.06.2012 - 20:24
door truckingwally
Eind goed al goed, als het gebeurd dan weet ik wat te doen
je hoeft niet te wachten tot het zo ver is, van preventief inspuiten zal ie niet kapot gaan

Geplaatst: 05.06.2012 - 21:42
door Edwin
?? Ging de deur helmaal open of zat ie nog in de "tweede stand" van het deurslot?

Gr. Edwin.

Geplaatst: 05.06.2012 - 22:07
door Akkoord
V70/2.4D/2003 schreef:125 dkm IS NIEUW :!: Vanaf 2 ton tel je hier pas echt mee :wink:
Alle gekheid op een stokje: hij is wel 10 jaar oud en dan moeten dat soort delen wel eens wat olie hebben. Dat heb je met de gemiddelde Jap niet maar ja, die redden meestal de 10 jaar ook niet of de sloten zijn voor die tijd kapot :lol:
Heb zelf altijd Japs gereden ; hiermee maak je ook gewoon 400.000 (of nog veel meer) mee vol , zonder er 1 druppel WD40 aan te pas komt...............

Alleen tanken , olie verversen en bougies (in deze volgorde).

Even terug on topic;

Openspringende portieren heb ik bij mijn Japs overigens nooit gehad , bij mijn V70 wel...............

Geplaatst: 05.06.2012 - 22:23
door ovlov058
Was dat een Honda Akkoord :P

Geplaatst: 06.06.2012 - 13:20
door Jak
Edwin schreef:?? Ging de deur helmaal open of zat ie nog in de "tweede stand" van het deurslot?

Gr. Edwin.
jaja de deur zat nog in de deurvanger vast. 1/2cm was ie open. Gelukig maar.

Alle sloten ingespoten, en zie idd dat het dichtklikken van de slotbeugel zou kunnen bliljven hangen op het plastic waarmee de metalen slotlip is bekleed. Zou kunnen, zeg ik, want het liep prima.
beetje hetzelfde gedoe als met een achterklepslot van de 850.

Denk dat ik gewoon alle sloten ga vervangen.
Zo zijn we dan ook wel weer.

grt Jak

Geplaatst: 06.06.2012 - 13:51
door Thijs
Jak schreef:.

Denk dat ik gewoon alle sloten ga vervangen.


grt Jak
Duur grapje hoor!

Geplaatst: 06.06.2012 - 14:09
door MarioC70
nieuwe sloten,,1000 euro zo ongeveer,ex monteren..

Geplaatst: 06.06.2012 - 21:05
door ovlov058
Rond getalletje :eeeek:

Geplaatst: 21.09.2012 - 15:54
door Jak
Na uitlezen bleek RA deur oorzaak van veel foutcodes.

Slot is vervangen onder garantie.
Loopt ook weer lekker soepel. Knopje op bedieningspaneel opent en sluit de deuren weer normaal, voorheen wilden ze daar wel mee dicht, maar niet meer mee open.

Denk dat t hiermee opgelost is !