Pagina 1 van 2
Groot prijsverschil volvo insurance en andere verzekeringen
Geplaatst: 17.06.2012 - 19:26
door t5power
Beste forummers,
Vandaag de nieuwe polis van volvo insurance in de bus. Ca 3 jaar geleden een goede keuze vanwege de polisvoorwaarden tov de verzekering die ik toen had (Unive), scheelde zo 40 euro per maand.
Zit nu met 9 schadevrije jaren op 82.5% korting, dus veel valt er niet te halen (is dat ongeveer max korting?). Voor mijn V70 betaal ik full casco 86 euro per maand. Dat is met 9 schadevrije jaren en een nieuwwaarde van 65k.
Heb wat vergelijkingsites erbij gepakt en zie nu bijv dat Inshared maar 48,77 euro per maand rekent. Ik snap niet hoe dat zoveel goedkoper kan, de voorwaarden lijken ook wel goed en je vindt met google ook geen slechte ervaringen.
Iemand ervaring met deze verzekeraar? Het lijkt dat de ondersteuning erg basic is (veel zelf doen) en dat spreekt me eigenlijk wel aan....
Geplaatst: 17.06.2012 - 20:07
door Ben
We hebben een verzekeraar in de gelederen, die zal vast wel met een verklaring komen.
Geplaatst: 17.06.2012 - 20:17
door jee-bee
De premies van autoverzekeringen zijn al maanden aan het stijgen. Bij het wisselen van voertuig zullen ze de nieuwe premiestelling wel toegepast hebben!
Kwestie van goed zoeken!
Geplaatst: 17.06.2012 - 21:31
door t5power
jee-bee schreef:De premies van autoverzekeringen zijn al maanden aan het stijgen. Bij het wisselen van voertuig zullen ze de nieuwe premiestelling wel toegepast hebben!
Kwestie van goed zoeken!
Maar het wisselen was al 3 jaar geleden.... heb wel gemerkt dat er zo nu en dan iets duurder werd ja.
Geplaatst: 17.06.2012 - 21:39
door ovlov058
Boven de 70 gaat de premie serieus omhoog

Geplaatst: 17.06.2012 - 21:40
door jee-bee
Verzekeringspremies zijn voortdurend in beweging. Wij krijgen regelmatig prijsaanpassingen door. Gelukkig hebben we daar goede software voor.
Wat wel jammer is, dat de no claim beschermer steeds zeldzamer wordt, maarja dat heeft ook weer een reden. Veel claims....
Geplaatst: 17.06.2012 - 22:02
door Msuidgeest
Om onze "nieuwe" S90 te verzekeren heb ik ook wat zitten zoeken op het grote www. En daar kwam Inshared ook erg goedkoop naar voren.
Maar ik zag geen verbetering ten opzichte van mijn huidige verzekeraar. Onze auto is 14 jaar oud en dan doen al ze geen glasschade's meer. Tevens hebben zijn een lagere maximumkorting op de BM-ladder. We zijn dus bij de huidige verzekeraar gebleven.
Geplaatst: 17.06.2012 - 22:05
door jee-bee
Kijk ook goed naar de terugval op de bm ladder bij schades. Daar zitten ook grote verschillen. Leuk, hoge korting maar als je die bij schade dubbel en dwars terug betaalt, dan heb je er niets aan.
Geplaatst: 17.06.2012 - 22:07
door jee-bee
Oh ja, korting in de verzekeringen zegt niet veel. Wat onderaan de streep staat. Dat telt. En de dekkingen natuurlijk.
Geplaatst: 17.06.2012 - 22:29
door t5power
jee-bee schreef:Kijk ook goed naar de terugval op de bm ladder bij schades. Daar zitten ook grote verschillen. Leuk, hoge korting maar als je die bij schade dubbel en dwars terug betaalt, dan heb je er niets aan.
Goed punt. Gek genoeg lijkt inshared
zonder bonus/malus te werken
Hoe kunnen jullie zonder bonus/malus werken?
Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen krijgt u 'straf' als u schade heeft. Dan gaat uw maandbedrag namelijk omhoog. Bij ons niet. Wij zijn er voor mensen die bewust in het leven staan, die net als wij vinden dat je schade beter kunt voorkomen en daar ook moeite voor willen doen. En daarom geloven we in het belonen van goed gedrag. Uw premie blijft dus elke maand even laag én u kunt InShared Beloningspunten verdienen. Aan het eind van het jaar maken we de balans op. Dan kijken we hoeveel premie we hebben ontvangen en hoeveel schade we hebben uitgekeerd. En is er minder schade dan we hadden verwacht, dan verdelen we die extra winst onder alle InShared klanten via onze Jaarbeloning. Hoe meer Beloningspunten u heeft, hoe meer geld u terugkrijgt. Daarna zetten we alle tellers weer op nul en begint er een nieuw jaar. Een jaar waarin u weer kunt sparen voor een zo hoog mogelijke Jaarbeloning.
Argh had ik nu maar
een consumentenbond login 
Geplaatst: 17.06.2012 - 22:42
door jee-bee
D'r zijn nog wel wat verzekeraars zonder BM. Klaverblad bijvoorbeeld. Ik ken het systeem van Inshared niet. Ik kan mij niet voorstellen dat je bij schade geen financiële consequenties te verduren krijgt. Dat kan hooguit met een no claim garantie of trede 20 op de BM.
Bij een aangesproken no claim garantie zijn je mogelijkheden om te switchen natuurlijk wel lastiger omdat dan je werkelijke schadevrije jaren aan het licht komen bij de nieuwe verzekeraar.
Persoonlijk kies ik liever voor een normale verzekeraar zonder zaken als bonuspunten etc. Dat is mij allemaal te vaag allemaal. Ze belonen goed gedrag staat er..... Schade is dus geen goed gedrag lijkt mij. Dat belonen ze dan denk ik niet...
Niet veel anders dan de anderen dus.
Geplaatst: 18.06.2012 - 12:23
door edraket
Bij Inshared blijf je altijd opdezelfde premie staan zeggen ze. Maar ik kreeg vorig jaar een mail dat ze de premie moeten aanpassen vanwege de vele claims en tegenvallende resultaten. Die extra premie halen ze dan bij de mensen die een schade hebben geclaimd. Heb een ruit laten vervangen, dus ik was de klos. Vond dat wel vreemd.
Verder is de communicatie niet heel erg makkelijk. Ik wil ook kunnen bellen als ik een vraag heb en niet 2-3 dagen moeten wachten op een antwoord via de mail. Om de nieuwe premie vast te stellen heeft wel 1,5 week geduurd. Elke keer zetten ze me terug in premie omdat ze waren vergeten mijn schadevrije jaren bij te werken in Roydata (B/M computer systeem). Erg frustrerend
Ik heb de nieuwe auto ook weer bij Inshared gedaan omdat de premie gewoon zeer gunstig is. Vreemd genoeg was de nieuwe goedkoper in de verzekering dan de oude ondanks de ruim 10k hogere nieuw waarde.
Ze kunnen zo goedkoop werken omdat ze bijv geen callcenter hebben en een open calculatie model. Slechts een klein deel van de winst blijft aan de strijkstok hangen.
Oja, het eigen risico is best erg hoog. Ik was 250 euro kwijt voor een ruit, of 125 via hun eigen schade afhandelaar.
Geplaatst: 18.06.2012 - 12:26
door t5power
edraket schreef:Bij Inshared blijf je altijd opdezelfde premie staan zeggen ze. Maar ik kreeg vorig jaar een mail dat ze de premie moeten aanpassen vanwege de vele claims en tegenvallende resultaten. Die extra premie halen ze dan bij de mensen die een schade hebben geclaimd. Heb een ruit laten vervangen, dus ik was de klos. Vond dat wel vreemd.
Verder is de communicatie niet heel erg makkelijk. Ik wil ook kunnen bellen als ik een vraag heb en niet 2-3 dagen moeten wachten op een antwoord via de mail. Om de nieuwe premie vast te stellen heeft wel 1,5 week geduurd. Elke keer zetten ze me terug in premie omdat ze waren vergeten mijn schadevrije jaren bij te werken in Roydata (B/M computer systeem). Erg frustrerend
Ik heb de nieuwe auto ook weer bij Inshared gedaan omdat de premie gewoon zeer gunstig is. Vreemd genoeg was de nieuwe goedkoper in de verzekering dan de oude ondanks de ruim 10k hogere nieuw waarde.
Ze kunnen zo goedkoop werken omdat ze bijv geen callcenter hebben en een open calculatie model. Slechts een klein deel van de winst blijft aan de strijkstok hangen.
Oja, het eigen risico is best erg hoog. Ik was 250 euro kwijt voor een ruit, of 125 via hun eigen schade afhandelaar.
Bedankt voor je reactie, hoog eigen risico kan ik wel mee leven.
Wat was de verhoging mbt je premie? Was dat een paar euro of echt veel meer?
Geplaatst: 18.06.2012 - 12:28
door edraket
Nee was een paar euro, ik meen 5 ofzo, maar vond het meer vreemd omdat ze een vaste prijs strategie hebben. En na het aanvragen van mijn nieuwe auto wordt je dan weer op de lagere premie zonder verhoging gezet.
Is in ieder geval een methode om thuis aan te kondigen dat je een nieuwe auto gaat kopen. Je krijgt een enorm voordeel op je verzekeringspremie

Geplaatst: 18.06.2012 - 12:30
door t5power
edraket schreef:Nee was een paar euro, ik meen 5 ofzo, maar vond het meer vreemd omdat ze een vaste prijs strategie hebben. En na het aanvragen van mijn nieuwe auto wordt je dan weer op de lagere premie zonder verhoging gezet.
Ok valt mee. Wat vind je van de opmerking van Jeebee:
Persoonlijk kies ik liever voor een normale verzekeraar zonder zaken als bonuspunten etc. Dat is mij allemaal te vaag allemaal. Ze belonen goed gedrag staat er..... Schade is dus geen goed gedrag lijkt mij. Dat belonen ze dan denk ik niet...
Niet veel anders dan de anderen dus.
Heb jij je daar nog in verdiept?
Geplaatst: 18.06.2012 - 12:34
door edraket
Je krijgt een stukje van je premie terug. Als ze een goed jaar hebben gehad en je hebt geen schade gereden berekenen ze eens per jaar wat ze over hebben aan premie en dat wordt 1 op 1 verdeeld onder de mensen die geen schade hebben geclaimd. Is meestal toch weer een paar tientjes per jaar. Aan de premie ligt het niet.
Ik zou hem gewoon proberen, opzeggen kun je per direct.
Geplaatst: 18.06.2012 - 18:05
door jee-bee
Ik zeg ook niet dat inshared slecht is. Ken ze alleen van de reclames.
De premie terug optie kennen meerdere verzekeraars. Aegon (gaat er wel mee stoppen ) en Univé.
Als je een beetje zelfwerkzaam bent, kun je best bij een internetverzekeraar terecht. Mijn ervaring als TP is dat deze niet altijd de goedkoopste cq. beste zijn. Moet van geval tot geval bekeken worden.
En v.w.b. de winst.... autoverzekeringen zijn een erg verliesgevend product. Daar worden weinig verzekeraars rijk van. De winst zit hem in totaalklanten. Winst op verzekeringen (auto, inboedel etc.) is sowieso erg klein. Daar gaat het echt om de massa die je er van moet hebben.
Geplaatst: 18.06.2012 - 21:14
door t5power
Mijn dank voor de tips en ervaringen mannen, ik heb zojuist 2 aanmeldingen de deur uitgedaan, ben benieuwd hoe het verloopt!
Geplaatst: 19.06.2012 - 11:32
door edraket
Laat even weten wat het geworden is en waarom.
Geplaatst: 19.06.2012 - 11:46
door jee-bee
edraket schreef:Laat even weten wat het geworden is en waarom.
Heeft weinig zin denk ik. Of jullie moeten exact even oud zijn, precies dezelfde auto, even veel schadevrije jaren , hebben en bij elkaar in de buurt wonen. En ga zo maar door.
Premieberekeningen hebben erg veel variabelen. Er is (zover ik weet) niet één standaard premie en één verzekeraar die voor iedereen het voordeligste / beste is.
Ook kun je nog ergens pakketkortig hebben, opslagen voor termijnbetaling etc. Ben je misschien verplicht naar een bepaalde schadehersteller te gaan (die misschien niet bij je om de hoek zit maar bij de ander wel).
Verzekeren is (in mijn ogen) maatwerk.
Maar even goed kun je het wel onder elkaar bespreken natuurlijk. Vergelijken is altijd de moeite waard. Maar dan wel appels met appels vergelijken.