Pagina 1 van 1
Starten zonder uitlaat
Geplaatst: 19.06.2012 - 13:00
door Schilder
Hallo,
Ik moet de auto verplaatsen, maar dan zonder uitlaat ( tot katalysator ) mag dat!!.
Schilder
Geplaatst: 19.06.2012 - 14:27
door dutchlimits
Dat mag, wel pokkeherrie.
Kan je niet drukken met een paar kameraden?
Geplaatst: 19.06.2012 - 21:41
door Mike460turbo
Lol waarom zou dat niet mogen? Is alleen hels kabaal.
Geplaatst: 19.06.2012 - 21:44
door V70/2.4D/2003
Er was iets met "over de gehele lengte gasdicht" en "voldoende geluiddempend". Succes enuh.....wie niet waagt...
Geplaatst: 19.06.2012 - 22:03
door nielo
Ik heb eens 30 km zonder uitlaat naar de garage gereden...je moet wat hehe.
Gelukkig goed gegaan.
Geplaatst: 19.06.2012 - 23:04
door Schilder
Ik heb em maar gewoon omhoog gekrikt op de bruggetjes ipv rijdend, ik wist niet of het schadelijk was voor de katalysator..
Hij staat middels weer met vier wielen op de grond..uitlaat gasdicht.
Schilder
Geplaatst: 19.06.2012 - 23:06
door nielo
Da,s mooi

Geplaatst: 20.06.2012 - 18:00
door Blade
Wat zou er volgens jou met de cat kunnen gebeuren dan als je zonder pijp rijdt? Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:44
door Schilder
Poika schreef:Wat zou er volgens jou met de cat kunnen gebeuren dan als je zonder pijp rijdt? Ik ben benieuwd.
Je hoort weleens niet aanslepen na mislukte startpoging(en) vanwege ontbranden in de kat, maar dat heeft natuurlijk niets met mij te maken.
Ik wist het niet vandaar even de vraag, misschien met tegendruk te maken dacht ik zo....je weet maar nooit met die gekke dingen.
Schilder
Geplaatst: 21.06.2012 - 13:24
door Mike460turbo
Beter
Geplaatst: 24.06.2012 - 03:22
door Live4Volvo
Schilder schreef:
Je hoort weleens niet aanslepen na mislukte startpoging(en) vanwege ontbranden in de kat, maar dat heeft natuurlijk niets met mij te maken.
Zal ook weinig kwaad kunnen. En gebeurt waarschijnlijk alleen met hete katalysator. Je moet dan natuurlijk niet net achter de uitlaat staan, maar goed. Voor de auto kan het geen kwaad.
Schilder schreef:
Ik wist het niet vandaar even de vraag, misschien met tegendruk te maken dacht ik zo....je weet maar nooit met die gekke dingen.
Hoe minder tegendruk van je uitlaat, hoe beter. (In tegenstelling tot bij 2-takt motoren, daar is wel tegendruk gewenst).
Het idee is hier dat je motor minder hard hoeft te werken om uitlaat gassen naar buiten te drukken, waardoor je meer vermogen overhoudt voor het in beweging brengen van je auto. Sommigen plaatsen juist een buis i.p.v. katalysator voor de vermogenswinst. (Uiteraard niet toegestaan op de openbare weg / APK-afkeurpunt)
Geplaatst: 24.06.2012 - 10:08
door nielo
Na de apk de kat eruit en bij de apk de kat erweer in
