Mijn vader heeft een XC60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.
Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.
Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?
Mijn vaders XC60
- Ireentje
- 5th Gear member
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Nieuwe knop/bediening er in en eens een goed gesprek met de dealer of Volvo NL ten aanzien van het fenomeen "Garantie".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Ireentje schreef:Mijn vader heeft een CX60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.
Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.
Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?
Service 2.0 ?!
Dat is toch gewoon 2 jaar wettelijke garantie ! !

- Oceanracer
- Geartronic member
Zodra een auto buiten de garantie zit wordt anders altijd geadviseerd om defecte onderdelen te vervangen. Bij de dealer wordt haast nooit iets gerepareerd.Thom schreef:Niet alles hoeft direct te worden vervangen..
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
Je bent vrij om een andere dealer/garage te zoeken als je die ervaring hebt..
Enfin, we dwalen af. Mocht deze reparatie niet voldoen, dan kan je binnen de garantietermijn alsnog een betere oplossing eisen. Lijkt me dat dit allemaal wel goed moet komen.
(ik vind t persoonlijk nogal overdreven om over een stoelknopje een topic te openen, maar dat terzijde..)
Enfin, we dwalen af. Mocht deze reparatie niet voldoen, dan kan je binnen de garantietermijn alsnog een betere oplossing eisen. Lijkt me dat dit allemaal wel goed moet komen.
(ik vind t persoonlijk nogal overdreven om over een stoelknopje een topic te openen, maar dat terzijde..)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ireentje, bedoel je de electrische bediening (schakelaars) aan de zijkant van de stoel ? (fotootje)
Mijn XC60 is nu 15maand oud, maar nog niks opgevallen, ik zou geen lijm accepteren, direct terug naar de dealer !
Mijn XC60 is nu 15maand oud, maar nog niks opgevallen, ik zou geen lijm accepteren, direct terug naar de dealer !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 3rd Gear member
Waarom zou dit onder de garantie vallen als er kennelijk steeds tegen het knopje wordt aangestoten. Het is niet spontaan afgebroken. Ik kan me wel voorstellen dat de dealer het probeert te repareren in plaats van gelijk te vervangen. Is veel goedkoper voor de berijder.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
Garantie heb je op dingen die 'spontaan' kapot gaan omdat de kwaliteit niet goed genoeg is. Maar de vader van Ireentje heeft kennelijk een dusdanige manier van in- en/of uitstappen, dat hij tegen de knopjes aankomt. Op iets wat je zelf stuk maakt (ongetwijfeld zonder opzet) heb je geen garantie.V70/2.4D/2003 schreef:2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En zo is't maar net
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
Het verlenen van service is iets anders dan dat een onderdeel onder garantie moet worden vervangen. Ik heb geen idee wat het vervangen van zo'n schakelaar kost. Misschien is het hele achterliggende mechanisme één onderdeel. Kan me voorstellen dat je dat alleen uit service-overwegingen niet zo maar gaat vervangen. Dan probeer je eerst wat anders. Anderzijds, als het een los knopje is, dat los te bestellen is, dan is het een ander verhaal.diesel01 schreef:Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!
-
- 2nd Gear member
Lijkt mij dat iedereen die in een Volvo stapt dat op zijn manier doet en de auto daarop uitgerust is met specificaties die tegen een tikkie kunnen. Dus gewoon garantiegevalletje.. en geen prutswerk met lijm en zo. toch Volvo??
V70 2.5T 2008
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
allemaal speculaties.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Nee, dat niet maar de reacties wel
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70