Mijn vaders XC60

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Ireentje
5th Gear member
Berichten: 1341
Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
Locatie: Barendrecht

Mijn vader heeft een XC60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.

Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.

Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Nieuwe knop/bediening er in en eens een goed gesprek met de dealer of Volvo NL ten aanzien van het fenomeen "Garantie".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Carlsson 900

Ireentje schreef:Mijn vader heeft een CX60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.

Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.

Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?

Service 2.0 ?!

Dat is toch gewoon 2 jaar wettelijke garantie ! !

:-(
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Erg vreemd idd.. zou toch verwachten dat volvo niet met lijm aan de gang gaat met zo'n jonge auto..
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Crisis ?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Niet alles hoeft direct te worden vervangen..
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Thom schreef:Niet alles hoeft direct te worden vervangen..
Zodra een auto buiten de garantie zit wordt anders altijd geadviseerd om defecte onderdelen te vervangen. Bij de dealer wordt haast nooit iets gerepareerd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Je bent vrij om een andere dealer/garage te zoeken als je die ervaring hebt..

Enfin, we dwalen af. Mocht deze reparatie niet voldoen, dan kan je binnen de garantietermijn alsnog een betere oplossing eisen. Lijkt me dat dit allemaal wel goed moet komen.

(ik vind t persoonlijk nogal overdreven om over een stoelknopje een topic te openen, maar dat terzijde..)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ireentje, bedoel je de electrische bediening (schakelaars) aan de zijkant van de stoel ? (fotootje)

Mijn XC60 is nu 15maand oud, maar nog niks opgevallen, ik zou geen lijm accepteren, direct terug naar de dealer !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Waarom zou dit onder de garantie vallen als er kennelijk steeds tegen het knopje wordt aangestoten. Het is niet spontaan afgebroken. Ik kan me wel voorstellen dat de dealer het probeert te repareren in plaats van gelijk te vervangen. Is veel goedkoper voor de berijder.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

V70/2.4D/2003 schreef:2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.
Garantie heb je op dingen die 'spontaan' kapot gaan omdat de kwaliteit niet goed genoeg is. Maar de vader van Ireentje heeft kennelijk een dusdanige manier van in- en/of uitstappen, dat hij tegen de knopjes aankomt. Op iets wat je zelf stuk maakt (ongetwijfeld zonder opzet) heb je geen garantie.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En zo is't maar net
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

diesel01 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!
Het verlenen van service is iets anders dan dat een onderdeel onder garantie moet worden vervangen. Ik heb geen idee wat het vervangen van zo'n schakelaar kost. Misschien is het hele achterliggende mechanisme één onderdeel. Kan me voorstellen dat je dat alleen uit service-overwegingen niet zo maar gaat vervangen. Dan probeer je eerst wat anders. Anderzijds, als het een los knopje is, dat los te bestellen is, dan is het een ander verhaal.
tip
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 04.12.2011 - 16:11
Locatie: Prov. Utrecht

Lijkt mij dat iedereen die in een Volvo stapt dat op zijn manier doet en de auto daarop uitgerust is met specificaties die tegen een tikkie kunnen. Dus gewoon garantiegevalletje.. en geen prutswerk met lijm en zo. toch Volvo??
V70 2.5T 2008
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

allemaal speculaties.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
tip
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 04.12.2011 - 16:11
Locatie: Prov. Utrecht

Ben schreef:allemaal speculaties.
Ik moet toch de topic-starter serieus nemen en het verhaal als uitgangspunt nemen? Daar zit geen speculaasje bij..
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nee, dat niet maar de reacties wel
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”