Pagina 1 van 2
Flatblades, welke?
Geplaatst: 24.06.2012 - 14:44
door jpwg001
Flatblades wil ik hebben. Mijn huidige bladen zijn op. Maar wat is het beste? Mijn standaard armen laten zitten en flatblades nemen met adapter? Of kijken wat een complete set bij een demontagebedrijf kost?
Welk merk heeft de voorkeur en waar bestel ik die het goedkoopst?
Ben benieuwd naar uw aller advies.
Geplaatst: 24.06.2012 - 14:48
door wouters60
Heb hele goede ervaring met de Aerotwin van Bosch.
Geplaatst: 24.06.2012 - 14:51
door JeroenSpock
Ik had op de MY2004 armen de flatblades van Action, 3 euro per stuk en hebben er een jaar op gezeten zonder problemen/strepen/geluid.
Ik kwam in Hoogkerk toevallig bij een sloopauto 2 armen en flatblades tegen die ik voor 20 euro mocht meenemen
Dus dat is zeker de moeite waard om even te kijken.
Geplaatst: 24.06.2012 - 14:57
door toppertje
die vd Action vegen op mijn v50 v00r geen meter.
op de xsara sportcoupe van mijn vrouw doen ze het redelijk.
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:04
door Jak
wouters60 schreef:Heb hele goede ervaring met de Aerotwin van Bosch.
+1
En weet je, het suist veel minder, en oogt mooier dan de orginele
Ben wel van plan de wisser-armen en bladen bij de volgende ronde te vervangen voor de nieuwste versies. Vind de slanke nieuwe armen wel errug mooi, en liggen strak tegen de onderkant van de ruit.
Grt Jak
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:06
door jpwg001
Heb inmiddels een mail gestuurd naar Marans om een prijs op te vragen. Maar iemand die iets te zeggen heeft over flatblades met adapters?
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:10
door JeroenSpock
Werkte bij mij goed, maar je kijkt er zo tegen aan vanuit de auto vind ik.
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:14
door jpwg001
JeroenSpock schreef:Werkte bij mij goed, maar je kijkt er zo tegen aan vanuit de auto vind ik.
Jij hebt nu originele dus?
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:29
door Jak
jpwg001 schreef:Heb inmiddels een mail gestuurd naar Marans om een prijs op te vragen. Maar iemand die iets te zeggen heeft over flatblades met adapters?
De Bosch is redelijk fraai, je blijft een stukkie arm zien.
Je kan de oude armen loshalen en dichter tegen de onderkant van de ruit zetten. Dat werkte in de 850 prima, je zag niks meer.
Nog mooier met de nieuwe armen idd. En dan org. blades. Pingping.
En anders zet je je stoel wat lager
Grt Jak
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:33
door Rob2u
jpwg001 schreef:Heb inmiddels een mail gestuurd naar Marans om een prijs op te vragen. Maar iemand die iets te zeggen heeft over flatblades met adapters?
Flatblades op de originele armen werkten bij mij voor geen meter: strepen, lawaai, etc. !!
Al sinds lange tijd heb ik originele flatblade-armen incl. bladen (bij Marans gekocht; ik meen voor 60 euro voor de set) en daar zaten nog goede bladen op!
Naderhand altijd wisserbladen via de dealer bij onderhoud. Ik zou niet anders willen :!:
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:36
door Jak
Rob2u schreef:jpwg001 schreef:Heb inmiddels een mail gestuurd naar Marans om een prijs op te vragen. Maar iemand die iets te zeggen heeft over flatblades met adapters?
Flatblades op de originele armen werkten bij mij voor geen meter: strepen, lawaai, etc. !!
Al sinds lange tijd heb ik originele flatblade-armen incl. bladen (bij Marans gekocht; ik meen voor 60 euro voor de set) en daar zaten nog goede bladen op!
Naderhand altijd wisserbladen via de dealer bij onderhoud. Ik zou niet anders willen :!:
Hmm blijkbaar exemplarisch.
Hier streeploos resultaat met Bosch AeroTwin op de oude armen !
Grt Jak
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:38
door jpwg001
Oké. Maar waarom stoel lager???
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:43
door NJ8
Aero twin werkt bij mij ook perfect
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:44
door Jak
jpwg001 schreef:Oké. Maar waarom stoel lager???
Geintje, maar door de kijkhoek kijk je er beter overheen, tenzij je 2 meter lang bent
Grt Jak
Blades
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:45
door Jak
Ik ga wel even een plaatje schieten
Wat ik lelijk vindt is de rare knik inde arm, daardoor staat het wisserblad niet gelijk met de onderkant ruit.
Maar goed t gaat even om de visibility, en dat oogt echt strakker dan die oude bladen..
Grtz Jak
Geplaatst: 24.06.2012 - 15:54
door jpwg001
Jak schreef:Ik ga wel even een plaatje schieten
Graag. Alle tips zijn welkom.
Geplaatst: 24.06.2012 - 16:37
door jpwg001
Dit zijn de originele wisserarmen? Vind het prima uitzien zo. Waar heb jij ze vandaan?
Geplaatst: 24.06.2012 - 16:48
door Jak
jpwg001 schreef:Dit zijn de originele wisserarmen? Vind het prima uitzien zo. Waar heb jij ze vandaan?
Ja dit zijn de originele armen. Op de rare knik na, en de iets te hoge stand (maar dat is bij te stellen) verder ok hoor
De blades zijn op Internet te bestellen a 37 E per set
Deze komen van een lokale autozaak, die bleek goedkoper, 34 E per set
Grt Jak
Geplaatst: 24.06.2012 - 18:57
door jpwg001
Jak schreef:jpwg001 schreef:Dit zijn de originele wisserarmen? Vind het prima uitzien zo. Waar heb jij ze vandaan?
Ja dit zijn de originele armen. Op de rare knik na, en de iets te hoge stand (maar dat is bij te stellen) verder ok hoor
De blades zijn op Internet te bestellen a 37 E per set
Deze komen van een lokale autozaak, die bleek goedkoper, 34 E per set
Grt Jak
En hoe stel je ze?
Geplaatst: 24.06.2012 - 19:58
door Jak
jpwg001 schreef:Jak schreef:jpwg001 schreef:Dit zijn de originele wisserarmen? Vind het prima uitzien zo. Waar heb jij ze vandaan?
Ja dit zijn de originele armen. Op de rare knik na, en de iets te hoge stand (maar dat is bij te stellen) verder ok hoor
De blades zijn op Internet te bestellen a 37 E per set
Deze komen van een lokale autozaak, die bleek goedkoper, 34 E per set
Grt Jak
En hoe stel je ze?
Dan moeten ze van de pen, en een paar graden gedraaid tegen de wis richting, er weer op gezet.
Kapje aan het voet eraf halen. Boutje losdraaien. Dan loodrecht op de as eraf halen, beetje wrikken kan helpen. Zit best vast..
De pen die de arm beweegt is aan de buitenzijde geribbeld. De arm is van binnen ook, zacht aluminium, vreet dus op elkaar in bij montage denk ik..
Een nieuwe heeft dat misschien niet, zodat je niet aan vaste standen vast zit als je twee op elkaar zet.
In het slechtste geval kan je vanwege die inkepingen net niet de goede stand vinden.. maar tis aluminium, dus het zet wel weer. Evt eerst beetje glad maken aan binnenzijde.
Disclaimer..niet te vaak doen in elk geval. Als pen stuk gaat, ben je verder van huis.
Omgekeerd de arm (vanwege een sterke veer) recht houden , en weer terug op de bus plaatsen. Boutje goed vastmaken, zonder brute kracht. Kapje drop. Testen of t goed wist..
Als iemand nog een aanvullende tip heeft hoe de arm van de as te halen ?
Grt Jak