Pagina 1 van 2
Even voorstellen nieuwe eigenaar van een S60 2.0T Momentum
Geplaatst: 26.06.2012 - 11:43
door martinmS60
Hallo allemaal,
Na een plezierige 3 jaar in een Nissan S14 te hebben gereden nu heel wat anders, sinds een week of drie eigenaar van een S60 2.0T Momentum uit sept 2005. Heb er al 1600 fijne kilometers opzitten en net de 160 duizend km aangetikt. Wat een super reisauto!
Uitgevoerd met:
Half leder
HU-850 met 6 cd-wisselaar
RTI-Navi
Plannen:
Nieuwe navi maps
Naar italie rijden voor vakantie

Parrot met Bluetooth audio
18 inch R velgen
Chippen
Van de 1600 recente km heb ik er 1550 km zelf gereden, de rest meegereden waarvan ook wat km achterin. Tot mijn verbazing was het speaker geluid achterin zeer matig. Voorin ervaar ik een supergeluid, vooral in de dolby PL2 stand klinkt het erg goed.
Er komt geen geluid uit de speakers uit de hoedeplank, en uit de speakers in de achterdeuren komt zeer weining geluid. Ben met de fader-knop aan de gang gegaan. Knop linksom draaien levert subliem geluid voor op. Knop rechtsom levert een heel minimaal geluid in de "verte" op.
Iemand ening idee? Ben nog niet erg thuis in de S60 elektronica, weet wel dat ik een versterker onder de rechter stoel heb liggen.
Groet,
Martin
Geplaatst: 26.06.2012 - 12:14
door t5power
mooie bak! Bij mij werkt de fader knop wel naar behoren, het kan achter behoorlijk hard.
Geplaatst: 26.06.2012 - 12:23
door jee-bee
Wat een overgang qua auto's! Mooie S60!
Geplaatst: 26.06.2012 - 12:33
door martinmS60
Idd een behoorlijk verschil, vorige auto was nagenoeg een kart met een giga bak aan vermogen (ca. 300 pk wielvermogen). Mijn S60 is super confortable en zweeft over de weg. Enige overeenkomst is dat ze beide zijn voorzien van een 2.0 Turbo

Geplaatst: 26.06.2012 - 12:37
door Ben
Voor het geluidsprobleem heeft Martin in het AVN-board een apart topic geopend.
Reacties dus beter daar
Geplaatst: 27.06.2012 - 20:56
door Teake Kloosterman
En als je het geluid op de 3-ch of de off stand zet is het geluid dan achter ook zacht. Als ik met passagiers rijd zet ik hem altijd op 3-ch omdat anders achter ook maar bepaalde tonen worden gespeeld.
Geplaatst: 27.06.2012 - 21:04
door Laguna-S60
ooooeeeh!!, die silvia!
Prachtbak!
Zie je zelden in deze staat!
Geplaatst: 28.06.2012 - 21:56
door martinmS60
Laguna-S60 schreef:ooooeeeh!!, die silvia!
Prachtbak!
Zie je zelden in deze staat!
Dank u! Was een leuk speeltje

Geplaatst: 29.06.2012 - 10:26
door BarBaar
Nice! Ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met chippen..
Geplaatst: 29.06.2012 - 15:24
door V70 T5 assen
Ja die Silvia,s zijn zeldzamer dan een S60 .
Vroeger tijdens mijn krantenwijk wist ik er ook 1 te staan in vond het toen al een bijzondere Nissan.
Was wel een paar modeljaren vroeger model

Geplaatst: 02.07.2012 - 09:44
door martinmS60
BarBaar schreef:Nice! Ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met chippen..
Dat heb ik nog niet gedaan, zit er wel aan te komen, maar eerst even een vakantietest van 4000 km. Opvolgend de huidige turbo, en de compressie van het blok eens testen, bij goede resulaten ga ik mijn S60 voorzien van een efficienter programmatje

Geplaatst: 02.07.2012 - 09:46
door martinmS60
Geplaatst: 31.07.2012 - 16:48
door martinmS60
Terug van vakantie en een kilometer of 4000 verder. De S60 heeft het prima gedaan, ook in de Zwiterse/Italiaanse bergen ging het als een trein. Af en toe mis ik wat vermogen, maar da's maat net wat je gewoon bent
Geen manco's te bespeuren, buitenom een m.i. relatief hoog olie verbruik. Tenminste voor vertrek oliepeil gechecked, deze stond net boven het minimumpeil. Driekwart halve liter bijgevuld en het oliepeil stond tot halfverwegen de peilstok. Bij terugkomst een melding op de boordcomp gehad betreffende laag oliepeil. Meteen stilgezet en halve liter bijgevuld om op normaal peil te komen.
Ik gok een verbruik van ca. 1 liter olie per 5000 km. Weet dat een turbo graag wat smering krijgt, maar vind het best aan de hoge kant. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?
Gr. Martin
Geplaatst: 31.07.2012 - 16:50
door martinmS60
Benzine verbruik wel erg netjes lijkt me!
Geplaatst: 31.07.2012 - 16:58
door jeboem
Nou dat ding kijk ik maar niet meer naar. Klopt niet zo heel veel van.
Moet nog rond de 500 a 600 km tanken. En volgens de computer gemiddeld rond de 10 a 11 L/100 km en dan zou ik wel iets verder moeten komen dan de 600 km.
Geplaatst: 31.07.2012 - 17:07
door Volvo-Cees
Mijn huidige S60 2.5T en ook mijn vorige S70 2.4 verbruikte op vakantie ook altijd wat olie. Zeker met veel bergritten (route van en door Kroatie) en de caravan er achter.
Het hele jaar door verbruikt hij niks, alleen tijdens de vakantie dus.
Geplaatst: 31.07.2012 - 18:43
door Morgenstond
Welkom met deze mooie S60 (hoewel je al ruim een maand geleden dit topic geplaatst hebt!). Erg mooie kleur. Vind de velgen daarentegen wat minder mooi.
Wat me wel opvalt als ik naar bovenstaande foto kijk, is dat je temperatuurmeter voorbij het midden staat? Misschien komt dat door de foto en, zo nee, dan is dat niet goed. Hij hoort strak in het midden te staan.
Wat betreft het olieverbruik, motoren met een turbo verbruiken over het algemeen altijd wat olie. De mijne ongeveer een halve liter op 10.000 km. bij een km-stand van 230.000.
Geplaatst: 01.08.2012 - 11:16
door martinmS60
Dank! Velgen ben ik ook niet weg van, vind ze vooral te klein. Staan iig op de nominatie om te worden vervangen door een mooi setje 18 inch. Dan het setje die er nu onder zitten voorzien van winterbanden.
Temp meter staat gelukkig strak in het midden. Foto is iets schuin genomen.
Wellicht komt het hoge olieverbruik door het vele rijden in de bergen.
Olieverbruik ga ik eens goed in de gaten houden, halve liter op 10.000 km klinkt een stuk beter als 1 liter op 5000 km.
Morgenstond schreef:Welkom met deze mooie S60 (hoewel je al ruim een maand geleden dit topic geplaatst hebt!). Erg mooie kleur. Vind de velgen daarentegen wat minder mooi.
Wat me wel opvalt als ik naar bovenstaande foto kijk, is dat je temperatuurmeter voorbij het midden staat? Misschien komt dat door de foto en, zo nee, dan is dat niet goed. Hij hoort strak in het midden te staan.
Wat betreft het olieverbruik, motoren met een turbo verbruiken over het algemeen altijd wat olie. De mijne ongeveer een halve liter op 10.000 km. bij een km-stand van 230.000.
Geplaatst: 08.08.2012 - 09:29
door mga1600
Een paar jaar geleden heb ik mijn toenmalige C70 door Ziptuning laten chippen. Dat was ook een 2.0T. Een wereld van verschil maakte dat tunen! Reageerde ineens als een bezetene op het gaspedaal en had altijd vermogen over...terwijl ik voordien vond dat hij echt tekort kwam. Hij was zelfs sneller en feller dan een standaard 2.4T waar ik ter vergelijking ook in werden heb.
Het verbruik werd er zeker, na tuning zeker niet slechter van, gevoelsmatig zelfs wat beter, maar ik weet de cijfers niet meer.
Geplaatst: 08.08.2012 - 23:56
door BarBaar
Even in dit topic verder
Hoe werkt dat nou icm met hu850? Hoe selecteer je de GROM als geluidsbron? de unit heeft geen aux-knop oid...