Pagina 1 van 1

gasklep v40 diesel

Geplaatst: 08.04.2006 - 17:51
door stresskipp
Wie weet waarom mijn V40 diesel 1.9 TDI een soort van gasklep heeft bij het inlaat spruitstuk. Onder die "gasklep" zit nog een rond ding met een stekker erop, waar dient dit voor?

Een ander probleem is dar er nogal wat motorolie in de inlaat slangen en intercooler zit, is dit normaal ? Of moet ik mij zorgen maken.

:)

Geplaatst: 08.04.2006 - 20:08
door Tonnes
wat je beschrijft is niet de gasklep maar een stopklep de klep sluit wanneer je de motor uitzet dit om naloop tevoorkomen en dat ronde ding wat je beschrijft is de egr klep die wille nog wel es los gaan zitten in het spruitstuk... een beetje olie in de slangen is geen probleem, maar veel olie dat is een ander verhaal dan moet je toch gaan denken aan de turbo..

Geplaatst: 09.04.2006 - 15:54
door stresskipp
Bedankt voor de info, weer wat geleerd.

:)

Geplaatst: 12.04.2006 - 18:01
door danny V40
nop diesels hebben geen gasklep.

is denk ik de ugr klep dat klopt die resirculeert de uitlaatgassen.

de olie is niet erg komt meestel door de carterventilatie die slurpt ie gewoon mee

Geplaatst: 17.04.2006 - 13:15
door 360Degreez
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn oude 360 (moge hij in vrede functioneren) de EGR zonder problemen kon afluiten, is dat bij de 1.9D ook het geval? of vind de computer dat niet fijn.

Geplaatst: 18.04.2006 - 17:50
door danny V40
ja kan maar laat de stekkers en slangtjes er op zitten.
Ivm eventuele storingen

het beste kan je een afdekplaatje maken en tussen de "leiding"maken.
zodat je de "leiding"afdicht

Geplaatst: 18.04.2006 - 19:40
door 360Degreez
Thanks Danny,

Ik heb ook gezien dat er naast de oliepijlstok al een slangetje dichtgeschroefd is, waar deze naartoe zou moeten gaan is mij geheel onduidelijk.

Afbeelding

Iemand een idee waar dit slangetje voor dient, en waar deze naartoe zou moeten gaan?

Geplaatst: 18.04.2006 - 19:45
door danny V40
als je goed gekeken heb zit dat slangetje aan een verstuiver,4 in totaal, dit is de retour van de brandstof die de verstuiver niet gebruikt.

Aan de 1e verstuiver gaat dat slangtje terug naar de branstofpomp.
ze staan dus in serie om de overtollige brandstof terug te voeren.

snap je??

Geplaatst: 18.04.2006 - 19:45
door danny V40
dus dat hoort zo

Geplaatst: 18.04.2006 - 19:47
door 360Degreez
Duidelijk, beetje knullige oplossing, mja, het blijft een renault motor he ;-)

Geplaatst: 18.04.2006 - 19:49
door danny V40
hahah maar zo zit het op alle "oude"diesels maakt niet uit welk merk