Pagina 1 van 1

Deur- of slotmodule

Geplaatst: 03.07.2012 - 10:30
door ivoandriessen
Ik heb het probleem dat bij het afsluiten, of openen, regelmatig een van de voorportieren niet meedoet met de rest. Als ik de auto afsluit en het portier niet reageert kan ik de deur gewoon openen, het is dus geen knopje wat blijft hangen.

Heeft iemand een idee hoe ik kan achterhalen of het de deurmodule of de slotmodule is? Beide vernieuwen is een redelijk prijzige bezigheid.

Het raam van de deur reageert wel goed.

Wellicht heeft er iemand een idee hoe ik wellicht een en ander kan schoonmaken of repareren zodat de boel het weer doet....

Geplaatst: 03.07.2012 - 15:47
door Oceanracer
Meest voor de hand liggende is een nieuw slot in het betrokken portier.

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:06
door M@rcel
Probeer eerst eens wat contactspray op alle connectoren. Ander slot kan altijd nog.

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:10
door ivoandriessen
heet dat echt contactspray, of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:23
door M@rcel
ivoandriessen schreef:heet dat echt contactspray
ehhh, ja
of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?
Misschien dat de hogedrukspuit ook wel werkt. Nooit geprobeerd. :roll:

Contactspray haal je bij de Gamma ofzo. Geen WD40 gebruiken! Je wilt namenlijk geen vette zooi op die contacten.

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:24
door wim de jong
altijd lastig om te bepalen of het het slot zelf is, of de aansturing.
Met een Pc en VIDA kom je er wel uit, maar zonder........

als je een beetje handig bent, kun je er als volgt een beetje achter komen:

- haal je deurpaneel los.
- probeer nu je deur op slot te doen, en meet of je 12V hebt op het slot.
zo ja.....slot defect, zo nee...aansturing, dus moduul heeft een probleem.
je kan ook zelf 12V drukken op het slot, gaat het op slot, draai de polariteit om, en de deur moet weer open gaan......dan is de aansturing defect.

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:26
door ivoandriessen
M@rcel schreef:
ivoandriessen schreef:heet dat echt contactspray
ehhh, ja
of kun je hier ook wat anders voor gebruiken?
Misschien dat de hogedrukspuit ook wel werkt. Nooit geprobeerd. :roll:

Contactspray haal je bij de Gamma ofzo. Geen WD40 gebruiken! Je wilt namenlijk geen vette zooi op die contacten.
Ga toch de hogedrukspuit ff proberen, lijkt me wel een leuk effect ;-)

Dacht meer aan remmenreiniger ofzo....

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:27
door ivoandriessen
wim de jong schreef:altijd lastig om te bepalen of het het slot zelf is, of de aansturing.
Met een Pc en VIDA kom je er wel uit, maar zonder........

als je een beetje handig bent, kun je er als volgt een beetje achter komen:

- haal je deurpaneel los.
- probeer nu je deur op slot te doen, en meet of je 12V hebt op het slot.
zo ja.....slot defect, zo nee...aansturing, dus moduul heeft een probleem.
je kan ook zelf 12V drukken op het slot, gaat het op slot, draai de polariteit om, en de deur moet weer open gaan......dan is de aansturing defect.
Vida geeft verder geen melding. Zal hem vanavond weer eens aankoppelen en nalopen.

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:30
door M@rcel
Remmenreiniger is te agressief. Contactspray heeft de juiste samenstelling om vuil en corrosie op te lossen zonder de zachte metalen en kunststoffen van de connectoren aan te tasten.

Heb je al aan dompelen gedacht? In een kanaal ofzo?

Geplaatst: 03.07.2012 - 16:52
door ivoandriessen
hahaha, letterlijk doorrijden tot in de zee ;-)

Zal zo es bij karwei gaan kijken wat ze hebben.