Pagina 1 van 1

inlaatspruitstuk v40 2.0T

Geplaatst: 04.07.2012 - 12:07
door RoyV40
Hallo allemaal.
Ik stel me gelijk even voor. Naam is Roy en heb sinds een paar maand een leuke hobby auto. De volvo v40 2.0T het beestje is van 1998 en heeft onderhand 280000 km op de teller. Heb deze met 248000 gekocht voor 900 Euros :) Nu onderhand 30 000 km verder zonder problemen, behalve een paar nieuwe remschijven die ik er achter op heb moeten vervangen, wil ik toch het eea gaan oplossen.
Het gaat om een welbekende klacht van dit type. ik heb namelijk behoorlijke overdruk in het carter (dansende dop) Ook denk ik dat de oliekeerring van de turbo bij hoge druk de olie verliest want de auto zit onder de zwarte spetters achter als ik de turbo goed soliciteer.. (stiekum hoop ik dat het niet de oliekeerring bij de krukas is ;( )
Ik wil dus de volgende werzaamheden zelf gaan uitvoeren.
1. carterventilatie vervangen of schoonmaken (wat maar mogelijk is)
2. olieleiding turbo vervangen met de keerring

Nu heb ik het hele forum volgens mij al totaal doorgespit maar heb nog niet gevonden wat ik zoek.

Heeft iemand hier een fotoreportage en/of werkwijze voor mij om het inlaatspruitstuk te demaonteren en remonteren? Wat heb ik daar voor nodig met het oog op pakking, gereedschap. etc

Hetzelfde geldt voor de olieleiding van de turbo.. Wat heb ik nodig? en hoe pak ik dit aan?

Ben benieuwd wat jullie me kunnen leren over deze onderwerpen..

Alvast bedankt en zie jullie reacties met plezier tegemoet.

oja, mocht dit belangerijk zijn : het is dus de B4204T