Pagina 1 van 2
Ik zoek een andere dealer
Geplaatst: 06.07.2012 - 16:10
door Xanthine
Vandaag (nogmaals) een slechte ervaring met mijn dealer gehad.
Ben al meerdere malen sinds de aankoop terug gegaan met het probleem dat ie soms niet vooruit gaat, en stottert. altijd hebben ze mij wandelen gestuurd. Maar vorige week toen ik het nog eens voorhad, heb ik gewoon volvo assistance gebeld, en de auto laten takelen.
Vandaag ben ik de auto gaan ophalen, het probleem is (op het eerste zicht) opgelost, maar mijn auto is zowel vanbuiten als vanbinnen beschadigd tijdens het verblijf bij de dealer. Het grappige is dat ik 2 dagen geleden op C30world.com al zei: als er 1 kras op zit, of vuil aan de binnenkant ga ik gek worden.
Mijn voorspelling is dus uitgekomen!
Dusssss ik zoek een goede dealer, iemand die vriendelijk is & niet tegen zijn zin gaat werken. Ik twijfel een dealer te zoeken in Nederland of Duitsland, maar ik hoor dat er in NL een luxebelasting is op onderhoud?
In Belgie heb ik alle dealers al gehad in de nabije omgeving, met mijn volvo of die van mijn ouders.
Volvo service kan niet op tegen Skoda. Ouders hebben de wagen al 11 jaar, en elke keer als je daar langsgaat, zijn ze even vriendelijk! En bij Volvo word ik op de laatste plaats gezet, omdat ik te jong ben, of omdat ik met (in hun ogen) een goedkope auto rij.
Mods break
Verplaatst naar ander board
Geplaatst: 06.07.2012 - 16:22
door Paul
22 jaar en een MY11 C30, doe je het juist goed lijkt me. Maar de tarieven zullen vast wat anders zijn in het ene land dan in het andere. Maar om naar Duitsland te rijden kost ook geld denk ik.
Maar je hebt meerdere dealers gehad in Belgie en allemaal helpen ze je niet? Ook de dealer niet die de auto je heeft verkocht?
Geplaatst: 06.07.2012 - 16:32
door Pritchard
Welke dealer heb je gehad in België?
Geplaatst: 06.07.2012 - 18:57
door Xanthine
Ben net bij Ford langsgeweest, en zoals het er nu naar uitziet, ga ik mijn C30 inruilen voor een Fiesta Black Edition.
Ik heb mijn auto anderhalf jaar, ben altijd supervoorzichtig ermee, kijk goed uit waar ik parkeer, ben zo paranoia dat ik de nummerplaat van diegene langs mij onthoud, hij moest maar eens met zijn deur tegen mijn auto zitten.... op anderhalf jaar tijd niets aan, en dan breng je hem binnen bij een dealer & krijg je hem bekrast terug...
& dealers waar ik tot nu al ben geweest: Vanderborght, Rutten, ACL of ALC hasselt & Jacobs.
Geplaatst: 06.07.2012 - 19:00
door Ben
De beschadiging kan ook door de takelateur veroorzaakt zijn.
heb je al een goed gesprek met de dealer waar hij het laatst geweest is gehad?
Geplaatst: 06.07.2012 - 19:18
door Xanthine
bij het takelen ben ik er constant bij geweest, + zijn kennissen van mij, die mensen zou ik sowieso vertrouwen.
& dealer ontkent alles, ook de zwarte vingerafdrukken op het interieur heb ik volgens hem zelf gedaan.
Geplaatst: 06.07.2012 - 22:55
door Paul
Bij het aftakelen kunnen ook dingen gebeuren he
Maar sterkte en veel plezier met je Ford!
Geplaatst: 07.07.2012 - 15:02
door drowel
Paul schreef:Bij het aftakelen kunnen ook dingen gebeuren he
Maar sterkte en veel plezier met je Ford!
Zo kregen wij de C70 terug na terugslepen uit Italië terug met een lekke band, beschadigde velg, en beschadigingen aan de carrosserie. Tja, dat soort dingen gebeuren. Vervelender word het als niemand "weet" waar het gebeurd is natuurlijk!
Geplaatst: 07.07.2012 - 15:24
door Iroll
Mijn 1800ES is 1x afgetakeld van de peage. Vantevoren met de chauffeur van de takelwagen erbij rondom foto's genomen van de staat waarin die op transport ging. Heb je toch bewijs mocht er iets beschadigd raken.
Toen hij door de garage ter plekke niet gerepareerd kon worden heb ik weer foto's genomen voordat ik hem daar achter moest laten om op transport naar huis te gaan. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn is mijn gedachte. Van elk wiel iig een close up, daaraan worden ze meestal op de transportwagen gezekerd.
Geplaatst: 07.07.2012 - 16:58
door Paul
Was hij gestopt met werken in Italie?
Geplaatst: 14.08.2012 - 13:30
door Xanthine
Nu nog mooier. Auto is momenteel in de garage voor onderhoud, bij een nieuwe dealer. Krijg ik telefoon dat mijn remmen op zijn, terwijl ze op 20000 al vervangen waren (of dat dacht ik toch). Blijkt nu dat de originele remmen er nog opzitten, en dus nog nooit vervangen zijn geweest. Straks de faktuur van vorig jaar eens opzoeken... Als dit klopt heb ik toen ongeveer 350 EUR voor niets betaald!
Geplaatst: 14.08.2012 - 13:40
door Kobayashi
Mag ik vragen waarom je niet tevreden was bij Rutten in Houthalen?
Geplaatst: 14.08.2012 - 14:07
door Xanthine
Kobayashi schreef:Mag ik vragen waarom je niet tevreden was bij Rutten in Houthalen?
Ik ben zelf nooit bij rutten geweest, maar een kennis gaat er, en die zijn een aantal keer in het zak gezet. Bv een herstelling aangeboden krijgen in het zwart, zonder korting, en nadien nog aanmaningen krijgen dat het nog niet betaald is. & onderdelen die vervangen worden, en dan doorverkocht worden aan andere klanten, enz enz
Bij Jacobs in Genk zijn ze gewoon onvriendelijk, en kreeg ik mijn auto vuil en bekrast terug.
& bij vanderborght in Rotselaar zijn ze heel vriendelijk, maar was net iets te ver. Maar nu blijkt dat ze mij afgezet hebben met m'n remmen.
Nu ben ik bij celis in Sint Truiden, en so far so good. Vriendelijk, geen snobs, en met mijn C30 word ik hetzelfde behandelt als iemand met een XC90.
Geplaatst: 14.08.2012 - 14:12
door Kobayashi
Als het maar aanmaningen zijn, vind ik nog niet erg, betalingen vallen te bewijzen
Ik moet zeggen dat ik nu al een paar keer gemaild heb en altijd dezelfde dag meteen antwoord krijg. Ook in de toonzaal/receptie vind ik ze altijd even vriendelijk en behulpzaam.
Geuens in Lommel (onafhankelijke Volvo garage) is ook nog een optie, maar toch heb ik hier een dubbel gevoel over..
Geplaatst: 14.08.2012 - 15:09
door Ludo
Xanthine schreef:In Belgie heb ik alle dealers al gehad in de nabije omgeving, met mijn volvo of die van mijn ouders.
Xanthine schreef:& dealers waar ik tot nu al ben geweest: Vanderborght, Rutten, ACL of ALC hasselt & Jacobs.
Xanthine schreef:Ik ben zelf nooit bij rutten geweest, maar een kennis gaat er, ...
Van jou verhaal klopt er ook niet veel hoor.
Ieder verhaal heeft 2 kanten, we lezen hier maar 1.
Met deze gegevens zou ik zelfs de vraag durven stellen, of het probleem wel bij de dealer ligt, of aan jezelf...
Geplaatst: 14.08.2012 - 17:18
door Xanthine
Bij rutten & ALC ben ik enkel geweest voor een offerte te vragen voordat ik mijn auto kocht, maar nooit op onderhoud. & in laatst geposte deel had ik het enkel over dealers waar ik mijn heb laten onderhouden.
& ja, tuurlijk heb ik de kras & zwarte vingerafdrukken zelf even op mijn auto gezet...
& remmen die vervangen worden op 20k km, ja het zal wel aan mij liggen.
Auto net even getest toen ik hem terugkreeg, en nu merk ik echt wel dat eraan gewerkt is.
Ook zijn er deze keer originele Volvo onderdelen gebruikt, terwijl de vorige garage goedkope B merken gebruikte. (en ik toch evenveel moest betalen).
Geplaatst: 14.08.2012 - 17:27
door BlackcurrantV70
Vanderborght is ook geen officiele Volvo dealer bij mijn weten.
Ik zou met een auto die nog onder fabrieksgarantie valt nooit bij een niet officiele dealer in onderhoud gaan.
Geplaatst: 14.08.2012 - 19:15
door Carlsson 900
BlackcurrantV70 schreef: [...]Ik zou met een auto die nog onder fabrieksgarantie valt nooit bij een niet officiele dealer in onderhoud gaan.[...]
+1
Geplaatst: 16.08.2012 - 14:46
door Xanthine
BlackcurrantV70 schreef:Vanderborght is ook geen officiele Volvo dealer bij mijn weten.
Ik zou met een auto die nog onder fabrieksgarantie valt nooit bij een niet officiele dealer in onderhoud gaan.
Volgens hun zijn ze wel een officiele dealer, dus daar had ik geen idee van. Achja, ik ben blij dat ik eindelijk een fatsoenlijke dealer heb gevonden, vanaf nu ga ik enkel nog naar Celis.
Alleen wel jammer dat de service in België beperkt is t.o.v. Amerika. Kleine details, maar daar word bv een auto altijd gewassen voor hij terug aan de klant gegeven wordt. Even snel met een spons erover gaan is toch maar een kleine moeite, zeker als je ziet dat een klein onderhoud bij Volvo al 100 euro meer kost als bij Mercedes. Kleine verschillen zoals dat zouden wel het verschil maken tussen een 'normaal' merk zoals Ford of Volkswagen, en een luxemerk zoals Volvo.
Geplaatst: 16.08.2012 - 15:23
door diesel01
Ik denk dat je wel vaker tegen problemen aanloopt in het leven..
Sinds wanneer betekend service dat de auto gewassen dient te worden...
Niet naast je schoenen gaan lopen nu je jezelf een Volvo kunt permiteren, het is maar een auto.
Met een dergelijke instelling kan net het verschil gemaakt worden of je op vrijdagmiddag om 16:45 wel geholpen wordt of dat je op maandagmorgen 08:00 de eerste bent