Pagina 1 van 1

Koppakking van de 240 met D24 diesel

Geplaatst: 07.07.2012 - 08:01
door martinsvolvo240
Ik wil mijn koppakking van de dieselmotor D24 vervangen. Ik heb venomen dat bij deze motor de cylinderkop niet hoeft te worden gevlakt. Zeg wel heb gehoord...
De motor loopt echt goed maar ik zag in mijn koelvloeistof wat olie afscheiding en dat wijst m.i. op het "lekken" van binnenuit naar de koelvloeistof ruimte.
Wie o wie kent dit en weet het antwoord op mijn vraag,
groet

Geplaatst: 07.07.2012 - 11:28
door Iroll
De D24 kop mag zelfs niet worden gevlakt als hij boven de maximaal toegelaten vervorming zit. Diagonaal mag hij max 0,5mm en over de breedte 0,2mm afwijken. Indien meer moet de kop vervangen worden volgens het Volvo service manual
Die komt van deze site. Daar kan je nog veel meer onderhoudsboeken en tips voor je diesel vinden.

Geplaatst: 07.07.2012 - 11:55
door MarioC70
Is het een D24,D24T of D24TIC?

Geplaatst: 07.07.2012 - 19:41
door Msuidgeest
Is een 240 met TD of TIC geleverd? Dat was toch alleen op de LT-bussen en de 700/900-serie?

Geplaatst: 07.07.2012 - 20:16
door MarioC70
Ik vraag het omdat ze vaak omgebouwd werden.

orgineel had je een D20 of een D24

Geplaatst: 07.07.2012 - 23:03
door martinsvolvo240
het is de D24 6 cylinder zoals de LT motoren. dus geen turbo etc

Geplaatst: 24.10.2012 - 23:23
door martinsvolvo240
Hartelijk dank aan een ieder. Ik zal een meeting laten doen en hoop dat deze binnen de normen blijft.

Geplaatst: 29.11.2012 - 12:17
door Henk 760 Hausser
Op de v700 site is ook iemand die veel van de D24 weet.
Misschien kun je hem eens mailen als je intresse hebt?
Groeten Henk