Pagina 1 van 2

inbouwen afstandbediening volvo 440

Geplaatst: 09.04.2006 - 20:25
door dirkvis1968
hallo iedereen

ik zou graag een afstandbediening inbouwen in mijn volvo 440 bouwjaar 2/1996

Ik heb al vastgesteld dat
- aan de bestuurderskant dit waarschijnlijk een schakelmotor betreft (heeft 3 aansluitingen) welke de cv aanstuurt
- dat ik een servo motor moet bijplaatsen (heb er een gehaald uit de passagierskant van een oudere volvo)

ik heb de bedradingsschema van de afstandbediening maar nu

- hoe of wat moet ik verbinden?
- is er nog een relais of onderdeel buiten de bestuurdersdeur welkede andere motoren aanstuurd of gaat dit rechtstreeks van beide kabels van de schakelmotor naar de 4 andere servo motoren

wie heeft er ervaring mee??

Geplaatst: 10.04.2006 - 13:19
door Michel740Turbo
Je kan ook een stuurmotor tui een citroentje BX halen want die zijn van de zelfde fabrikaat alleen moet je de stekker even meenemen, sluit een stuk makkelijker aan...heb het ook zo gedaan :D

Geplaatst: 13.04.2006 - 10:24
door V40marijn
Als je een kant en klaar setje haalt (bv autostyle) zit hier een
aansluitschema bij.... Mocht het juiste schema er niet bijzetten kun je altijd bellen met de producent. Had namelijk hetzelfde probleem met de Volvo. Zij geven dan keurig het schema door en het is binnen een uurtje of 2 gefikst.

Grt,

Marijn

Geplaatst: 18.04.2006 - 10:38
door dirkvis1968
aan michel 440sports

die module van ctiroen bx dan gewoon aansluiten op de bestaande bekabeling van de volvo en de afstandsmodule aansluiten???
heb je eventueel nog het schema welk dat u gebruikt hebt

Ik kan er niet goed aan uit of er in de volvo 440 nog ergens een centrale locking module ingebouw zit of dat de 4 andere vergrendelingsmotoren rechtstreeks aangestuurd worden door de originele locking schakelaar aan de bestuurdersdeur???

als ik de bekabeling van de bestuurdersdeur loskoppel gaan de andere sloten vast??

ik zie 3 kabels komen van deze locking schakelaar?
weet jij wat de aansluitschema s ziijn


met dank voor alle raad

Geplaatst: 18.04.2006 - 10:46
door Michel740Turbo
er zitte dan twee stekkers aan een voor de motor en een van de aan sturing je moet voor de motor dan nog twee draden bij trekken. en die bij het relais aan sluiten. Het relais zit zelf onder het zijkapje bij je been ruimte, zit dus naast de motorkap ontgrendeler.
Hoe je je onvanger en en de twee draden moest aan sluit weet ik niet meer is onder tussen al weet twee jaar geleden. het beste is met een meetlampje te kijke waar de stroom heen gaat.
Als je er echt niet uit komt kan ik wel even kijken hoe ik het gedaan heb.

Succes verder met het klusje Michel

Geplaatst: 18.04.2006 - 12:30
door dirkvis1968
hallo michel

alvast bedankt

dat was inderdad de info waar ik naar op zoek was - je hebt me al halfweg gehopen
ik heb bij mijn cv afstandbediening een schema en dank dat ik het wel zou aangesloten krijgen maar dat van dat relais dat wist ik niet.

relais te vinden via de geel -groene kabel vermoederlijk???

lijkt me een jobske voor in t weekend s te zoeken
ik hou je op de hoogte

groetjes

Geplaatst: 18.04.2006 - 12:32
door dirkvis1968
michel

die motor dat jij gebruikt hebt, is at er ene met zowel een contact schakelaar alsmede een cd motor ?? zodat jij ook nog kunt afsluiten met de sleutel??

Geplaatst: 18.04.2006 - 13:12
door Michel740Turbo
Ja klopt met 5 draden twee stekkers.
Ik denk trouwens dat je die motors in wel meer citroënen of peugouts kan vinden of misschien zelfs een 400 die wel afstand bediening heeft.

Geplaatst: 25.08.2006 - 16:08
door Rob
Weet er iemand waar de stekker zit van het achterportier? Ik heb mijn 440 voorzien van een standaard cv, maar heb nu 2 linker portieren van een nieuwere 440 en dus ook voorzien van standaard cv. Ik kan de universele cv behouden, moet dan 2 portieren ombouwen. Ik kan ook gebruik maken van de originele, dan moet ik nog steeds 2 portieren ombouwen. Het enige verschil is dat het bestuurdersportier in de originele versie geen servo heeft. Weet nog niet wat wijsheid is...

Geplaatst: 27.08.2006 - 17:05
door dirkvis1968
hallo

ik heb het inbouwen van een standaard centrale vergrendeling met afstandbediening in mijn volvo 440 juist achter de rug.
eigenlijk een fluitje van een cent als je het weet.
En er zijn blijkbaar verschillen tussen de verschillende bouwjaren

Bi mijn volvo 440 bouwjar 2/96 bleek de cv relais rechtsonder achter de motorkapontgrendelaar te zitten

Bij dit type cv blijkt dat cd cv schakelaar in de deur 2 standen kent
toe= kortgesloten naar de massa
open
het relais zelf telde 5 aansluitpunten en 1 kleintje welk niet aangesloten bleek
Bij mijn cv di ik installeerde (gekocht op ebay voor 30 euro) blijkt dat in de niet actieve staat de beide motorstuur verbindingen kortgesloten worden om geen valse kontact te geven. Dit heeft wel voor gevolg dat het originele relais bij voorkeur verwijderd wordt.
Je moet een motor uit de sloop halen van een rechter deur of achterdeur en deze in de plaats van de cv schakelaar inbouwen (even de 3 schroeven losszetten van het slot)
Een extra draadje trekken tussen motor en relais
het aansluitschema van de cv was erbij en was poepsimpel.
2 kabels koppelen aan pinkers en alles terugplaatsen
klaar was kees

en wat een plezier nu

Geplaatst: 01.09.2006 - 19:01
door Henk de Boer
Hallo dan,

Ook ik ben van plan om een afstandsbediening in te bouwen.
Ik heb een 460 ui nov 1995. Is volgens mij niet veel anders dan een 440 als hierboven beschreven.

Heb het setje al in huis.

Vraag:
- moet ik het paneel in de deur verwijderen, bestuurderskant? Zo ja, hoe? Zo nee, moet ik ook bij de motorkapontgrendelaar zijn om het relais te vinden. Ik heb al wel centrale deurvergrendeling.

- kun je het kastje niet gewoon op de cvmotor aansluiten? Waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt voor de reactie

Groet,

Henk

Geplaatst: 01.09.2006 - 22:53
door dirkvis1968
hallo


het eigenlijk vrij simpel
bij mijn volvo stak de cv relais achter het paneel waar de haak voor de motorkapvergrendeling in gemonteerd is.

dus ik heb het verwijderd deels ook omdat ik in mijn linkerportier enkel een cv schakelaar had (even testen anders moet je een motor bijplaatsen)
Hoe testen = indien je langs de passagierskant alle deuren kunt openen en sluiten, dan heb je veel geluk.
dan is het enkel het setje toevoegen maar let op.
Ik moest het relais verwijderen gezien mijn cv setje in neutrale stand de beide motoraansluitingen kortsluit (resultaat was een gesprongen zekering)

indien je langs de passagierskant enkel die deur kan opendoen, dan moet je een motor bijplaatsen in de bestuurderskant.
daarvoor enkel een verbinding maken tussen motor en cv relais.


dus ja en nee
heb je al een motor, dan kun je inderdaad de cv set gewoon aansluiten op een willekeurige motorlijn maar opgepast met kortsluiting

groetjes

Geplaatst: 02.09.2006 - 00:07
door Henk de Boer
Bedankt voor de tip. Ik ga mijn best doen, maar eerst nog een weekje naar Mallorca! Mijn vakantie begint laat, maar beter laat dan nooit....!

Geplaatst: 03.09.2006 - 19:57
door Jaco S
hoezo heb je bij de passesierkant een motor dan nodig?
want via de cv opent hij toch al alle deuren?

Geplaatst: 09.09.2006 - 22:30
door Henk de Boer
Ben net terug van vakantie. Heerlijk!! Wel veel Duiters, maar ja.

(reactie op boven)
Tja, das voor mij ook nog wat onduidelijk. Ik kan met de sleutel aan de bestuurderskant alles op slot doen en van slot halen. Doe ik dit b.v. aan de bestuurderskant dan gaat alleen dat portier open en dicht. De vraag is dus of ik wel of niet een aparte motor nodig heb, zoals boven beschreven

Geplaatst: 10.09.2006 - 14:15
door Jaco S
er zit geen motor bij de bestuurderskant omdat je daar toch al je deur open maakt dus geen motor nodig

Geplaatst: 10.09.2006 - 15:05
door Henk de Boer
Citaat: "indien je langs de passagierskant enkel die deur kan opendoen, dan moet je een motor bijplaatsen in de bestuurderskant.
daarvoor enkel een verbinding maken tussen motor en cv relais. "

Dit is bij mij het geval. Volgens Dirk dus wel een motor plaatsen en volgens mij niet.

Daarnaast is het mij ook , nog steeds, onduidelijk waar ik precies moet zijn voor het aansluiten van de set.

Kan iemand mij dit precie vertellen, of is dit voor een leek veel te moeilijk...

Groet,

Henk de Boer

Geplaatst: 10.09.2006 - 16:43
door Henk de Boer
Zo, ik ben aan de gang geslagen:

Bij de grendel voor de motorkap inderdaad de relais gevonden
5 + 1 aansluitingen, waarvan de kleine niet aan is gesloten.

Nu heb ik het volgende systeem:
- Bruin
_______________ - Blauw
| - Geel
Central Lockbox | 11 pin stekker - Grijs
| - Groen
______________ | - Geel/Zwart
- Paars - Knipperlicht
- Paars - Knipperlicht
- Rood + 15A Fuse
- Zwart
- Blauw

Vraag is nu natuurlijk:

Hoe sluit ik dit allemaal aan?? De beschrijving van de set is voor mij niet echt duidelijk. Ik kan er geen wijs uit worden ( ben een leek) Kan wel een scan toevoegen van de beschrijving, maar moet even uitzoeken hoe dit op de site te plaatsen. Als iemand mij mailt kan ik hem sowieso toesturen

Er staat wel iets bij

For Cars equipped with central lock and a control switch on the driver's side. Hierbij wordt wel een motor vermeld.

Geplaatst: 10.09.2006 - 17:06
door Henk de Boer
eens kijken

Geplaatst: 10.09.2006 - 21:59
door Gast
Hallo allemaal, Ik heb bovenstaande met aandacht gelezen.
Ik heb zelf het prbleem met de CV dat hij niet werkt. Ik vraag mij af hoe het relais bij de motorkap vergrendeling "weet" dat de deur open ofdicht gaat. Reageert dit relais op inductie van uit de servo ofzo?

Roger