TPR redt gemiddeld 4 Volvo's per week met de Powerflush, en dat zijn dan wagens die amper meer te rijden zijn en eigenlijk de diagnose van een revisie hebben gekregen.
Door goed te Powerflushen met reiniger, en te spoelen/vullen met een zeer goede volsyntheet van Motul met de JWS3309 specificaties maak je een dergelijke bak weer goed schakelend en rijdbaar.
Natuurlijk na de adaptieve waardes te resetten en weer opnieuw in te leren.
Het gaat dan altijd om wagens met ruim 2, 2,5 ton op de teller waar de eerste olie nog in zat.
Hoe je het ook draait of keert, langer doorrijden dan 80.000 km met de originele olie is het noodlot tarten, vaak gaat het goed, maar soms ook niet.
( we krijgen alles binnen, Cayennes, A8-en, Touaregs, heel veel Mercedes, Audi, BMW , VW, Opel, Saab noem maar op )
Al die wagens hebben schakel problemen, en alles lossen we op, kijk maar eens op onze advertentie op Marktplaats, de feedback liegt er niet om denk ik.
( ook te zien via onze link hieronder )
Mijn S80 heb ik inmiddels al 3 keer een Powerflush gegeven, en mn V70 krijgt binnenkort een tweede...
En een Powerflush is altijd maar een fractie van de kosten van een revisie.. vergeet niet dat een originele Volvo ruilbak 4000,- excl BTW kost, en dan moet hij er nog ingezet worden ook..
De keus is aan de eigenaar, niets aan doen, of periodiek onderhoud....
Mijn ervaring met Powerflush
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20711
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die zin kwam ik ook tegen en heb er even om gelachen.
Moleculen vermalen niet tussen tandwielen. Als een molecuul uit elkaar valt heb je ineens een ander element en daar is nogal wat kracht en warmte voor nodig.
Overigens is de verhouding "molecuul" en "ruimte tussen tandwielen" dusdanig groot dat het helemaal niet kan vermalen.
Waarschijnlijk bedoelt TPR iets anders met deze opmerking maar kon niet de juiste benamingen vinden.
Moleculen vermalen niet tussen tandwielen. Als een molecuul uit elkaar valt heb je ineens een ander element en daar is nogal wat kracht en warmte voor nodig.
Overigens is de verhouding "molecuul" en "ruimte tussen tandwielen" dusdanig groot dat het helemaal niet kan vermalen.
Waarschijnlijk bedoelt TPR iets anders met deze opmerking maar kon niet de juiste benamingen vinden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
natuurlijk, ATF is ook gebouwd op Hypoide bestendigheid.
ATF heeft het heel moeilijk, moet ant schuim, antifrictie, reinigings, smerings, viscositeits bewaarders in zich hebben, om maar een paar vereisten te noemen...
Waarom denk je dan dat er speciale stuubekrachtingings olie ies, hydrauliek, cardan olie, tandkast olie, tussenbak olie, motor olie , vrachtwagen olie, motorfiets olie , 2 takt olie, race olie etc?
Die olie is op moleculair niveau zo gebouwd dat bijvoorbeeld cardanolie, waarbij 2 tandwielen die haaks op elkaar staan en onder zware belasting krachten overbrengen, dat ze zo heet worden dat ze zicht aan elkaar vast willen gaan lassen.
Daarvoor is speciale cardanolie ontwikkeld in diverse gradaties GL2. GL3, GL4, GL5 etc, natuurlijk is ook in dat geval een volsyntheet het beste ...
Voorbeeld, in een Cayenne, X5, Touareg is voor het cardan een volsyntheet vereist, Volvo vereist voor een cardan van b.v. de XC90 ook een speciale volsyntheet.
Meestal hebben die cardan olien een viscositeit van 75W90 en behoren ook die periodiek vervangen te worden...
ATF heeft het heel moeilijk, moet ant schuim, antifrictie, reinigings, smerings, viscositeits bewaarders in zich hebben, om maar een paar vereisten te noemen...
Waarom denk je dan dat er speciale stuubekrachtingings olie ies, hydrauliek, cardan olie, tandkast olie, tussenbak olie, motor olie , vrachtwagen olie, motorfiets olie , 2 takt olie, race olie etc?
Die olie is op moleculair niveau zo gebouwd dat bijvoorbeeld cardanolie, waarbij 2 tandwielen die haaks op elkaar staan en onder zware belasting krachten overbrengen, dat ze zo heet worden dat ze zicht aan elkaar vast willen gaan lassen.
Daarvoor is speciale cardanolie ontwikkeld in diverse gradaties GL2. GL3, GL4, GL5 etc, natuurlijk is ook in dat geval een volsyntheet het beste ...
Voorbeeld, in een Cayenne, X5, Touareg is voor het cardan een volsyntheet vereist, Volvo vereist voor een cardan van b.v. de XC90 ook een speciale volsyntheet.
Meestal hebben die cardan olien een viscositeit van 75W90 en behoren ook die periodiek vervangen te worden...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Volgens mij zijn dat inderdaad de juiste woorden die datgene zeggen wat er feitelijk wordt bedoeld.Bover schreef:Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ben wel blij dat ik niet zo'n molecuultje ben
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ha ha gewoon als molecuul onder in de bak blijven zitten:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
V70/2.4D/2003 schreef:Volgens mij zijn dat inderdaad de juiste woorden die datgene zeggen wat er feitelijk wordt bedoeld.Bover schreef:Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
Zo kan je het bijna inderdaad zeggen, maar er zitten ook lagers in een bak, buiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...
De basis olie speelt een belangrijke rol als drager van de additieven, die individueel een taak hebben.
Daarom noemt men dat een additievenpakket.. en spreekt men over het " bouwen" van olie.
Die lagers moeten ook weer smering hebben van een andere soort, daar spelen afschuif weerstanden weer een rol.
En... additieven verdwijnen na verloop van tijd, zoals de vitamines uit groentes na lang koken etc etc...
Ik probeer het voor de lezer met wat beeldspraak begrijpelijk te houden.
En Ben, jij bent te echt groot voor een molecuul
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
O.K. you lost me. Het gaat mij nu allemaal te zweverig wordenbuiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik ben geen chemicus of natuurkundige , maar
Volgens mij bestaat olie voor een belangrijk deel uit lange molucuulketens die beschadigd kunnen raken door grote drukken (zoals tussen tandwielen). Ik vind het niet zo raar om dat "vermalen" te noemen.
Verandering in een nieuw element krijg je als je een atoom vermorzelt (splitst), zoals bv in Borsele gebeurt. Een nieuw element kun je ook krijgen door twee atomen aan elkaar te lijmen (fusie). De zon is hier goed in.
Volgens mij bestaat olie voor een belangrijk deel uit lange molucuulketens die beschadigd kunnen raken door grote drukken (zoals tussen tandwielen). Ik vind het niet zo raar om dat "vermalen" te noemen.
Verandering in een nieuw element krijg je als je een atoom vermorzelt (splitst), zoals bv in Borsele gebeurt. Een nieuw element kun je ook krijgen door twee atomen aan elkaar te lijmen (fusie). De zon is hier goed in.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Wat een gezever zeg.
Een jaar terug begon hier de hype van powerflush.
Er zijn zelfs hele dagen voor georganiseerd.
Een jaar later was er de twijfel over of dit nu wel zo goed was en of de olie wel geschikt was.
Je moet toch ergens je poen mee verdienen denk ik dan !
Het gros draait gewoon zjjn kilometers zonder problemen.
Als je om de paar jaar een keertje ruikt aan je pijlstok zit je toch goed !
Een jaar terug begon hier de hype van powerflush.
Er zijn zelfs hele dagen voor georganiseerd.
Een jaar later was er de twijfel over of dit nu wel zo goed was en of de olie wel geschikt was.
Je moet toch ergens je poen mee verdienen denk ik dan !
Het gros draait gewoon zjjn kilometers zonder problemen.
Als je om de paar jaar een keertje ruikt aan je pijlstok zit je toch goed !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Ook hier bied google zoals zovaak uitkomstV70/2.4D/2003 schreef:O.K. you lost me. Het gaat mij nu allemaal te zweverig wordenbuiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tandwiel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Planeetwielmechanisme
Je hoeft tegenwoordig niet meer gestudeerd te hebben om mee te kunnen praten, weten hoe google werkt is meestal voldoende
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@ Rossi:
Bel eens naar Ganzeboom Almelo en Thomassen Lunteren. Die bedrijven leven van ATF bakken die in de soep gelopen zijn. En z.g. eeuwige olie is verandert is koffiedrap. Ik mocht eens zien wat daar dan uitkomt.
Zal wel kunnen kloppen dat vaak goed gaat. Ligt ook aan de kilometers en belasting.
In Nederland sluit de gemiddelde mens wel 3 verzekeringen af als die de grens overgaat.
Maar een verzekering op de goede werking van je automaat door te verversen staat niet op program en voldoet "een keertje ruiken aan de peilstok""?
Ik ben geen techneut, maar mijn achterneef in Canada vertelt mij dat Volvo bakken , of eigelijk de meeste automaten, gewoon elke 75.000km in de garage geflusht worden. :?
Ik snap dat verschil niet. Is daar technisch wat anders in de daar afgeleverde volvo's? :?
Bel eens naar Ganzeboom Almelo en Thomassen Lunteren. Die bedrijven leven van ATF bakken die in de soep gelopen zijn. En z.g. eeuwige olie is verandert is koffiedrap. Ik mocht eens zien wat daar dan uitkomt.
Zal wel kunnen kloppen dat vaak goed gaat. Ligt ook aan de kilometers en belasting.
In Nederland sluit de gemiddelde mens wel 3 verzekeringen af als die de grens overgaat.
Maar een verzekering op de goede werking van je automaat door te verversen staat niet op program en voldoet "een keertje ruiken aan de peilstok""?
Ik ben geen techneut, maar mijn achterneef in Canada vertelt mij dat Volvo bakken , of eigelijk de meeste automaten, gewoon elke 75.000km in de garage geflusht worden. :?
Ik snap dat verschil niet. Is daar technisch wat anders in de daar afgeleverde volvo's? :?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
exact, de Amerikanen zijn er meer begonnen, en de Canadezen doen natuurlijk gewoon mee.
Ik Duitsland is men er ook achter gekomen dat al die BMW's , Audi's Mercedessen toch wel snel hun automaten uitwoonden.
Ook daar hoefde je niets te verversen, nou daar zijn ze achter gekomen met de CVT/DSG/7G bakken, daar kwam niets dan ellende uit, en natuurlijk doet BMW nog steeds long life stickers op de pannen.
Als het leven van een automaatbak door de fabrikant op 2 ton gezet wordt....
Tja...
Ik Duitsland is men er ook achter gekomen dat al die BMW's , Audi's Mercedessen toch wel snel hun automaten uitwoonden.
Ook daar hoefde je niets te verversen, nou daar zijn ze achter gekomen met de CVT/DSG/7G bakken, daar kwam niets dan ellende uit, en natuurlijk doet BMW nog steeds long life stickers op de pannen.
Als het leven van een automaatbak door de fabrikant op 2 ton gezet wordt....
Tja...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20711
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dit topic begint een beetje om te buigen naar een verkooppraatje in plaats van zinvolle informatie hoe je de automaat kunt beschermen tegen ouderdom.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
mwah, meer het wegpoetsen van eventuele achterdocht en het wijzen op het behoud van de bak.
En daar komt ie weer, de verstokte handbak-rijder: één van de redenen waarom ik niet ga voor een GT maar een handbak. Ik lees te veel zaken over ellende en meerkosten qua onderhoud. Daar kan het gemak niet tegenop.
En daar komt ie weer, de verstokte handbak-rijder: één van de redenen waarom ik niet ga voor een GT maar een handbak. Ik lees te veel zaken over ellende en meerkosten qua onderhoud. Daar kan het gemak niet tegenop.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
tja, als jij dat zo wilt zien , en geen informatieve info daar uit kunt filtreren is dat jouw zaak.Msuidgeest schreef:Dit topic begint een beetje om te buigen naar een verkooppraatje in plaats van zinvolle informatie hoe je de automaat kunt beschermen tegen ouderdom.
Of je dat dan zo moet gaan ventileren draagt ook niet bij, denk je ook niet?
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
TPRPowerflush, +1 (Sorry Mark, hij heeft een punt)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Er zijn inmiddels drie flush-boeren sponsor, die proberen hun product te verkopen op het forum (en daar krijgen ze wel heel veel vrijheid in) en er zijn klanten die hun investering van 350+ eu verdedigen. Dit is een zinloze thread geworden.
Oh ja, ik heb een achterneef en die rijdt al 450.000km probleemloos met z'n GT-bak. En nu komt er vast iemand met de broer van z'n vroegere buurman die al na 60k problemen kreeg met z'n bak en waar een powerflush alles oploste.
Oh ja, ik heb een achterneef en die rijdt al 450.000km probleemloos met z'n GT-bak. En nu komt er vast iemand met de broer van z'n vroegere buurman die al na 60k problemen kreeg met z'n bak en waar een powerflush alles oploste.