Mijn ervaring met Powerflush

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

TPR redt gemiddeld 4 Volvo's per week met de Powerflush, en dat zijn dan wagens die amper meer te rijden zijn en eigenlijk de diagnose van een revisie hebben gekregen.
Door goed te Powerflushen met reiniger, en te spoelen/vullen met een zeer goede volsyntheet van Motul met de JWS3309 specificaties maak je een dergelijke bak weer goed schakelend en rijdbaar.
Natuurlijk na de adaptieve waardes te resetten en weer opnieuw in te leren.
Het gaat dan altijd om wagens met ruim 2, 2,5 ton op de teller waar de eerste olie nog in zat.

Hoe je het ook draait of keert, langer doorrijden dan 80.000 km met de originele olie is het noodlot tarten, vaak gaat het goed, maar soms ook niet.

( we krijgen alles binnen, Cayennes, A8-en, Touaregs, heel veel Mercedes, Audi, BMW , VW, Opel, Saab noem maar op )

Al die wagens hebben schakel problemen, en alles lossen we op, kijk maar eens op onze advertentie op Marktplaats, de feedback liegt er niet om denk ik.
( ook te zien via onze link hieronder )

Mijn S80 heb ik inmiddels al 3 keer een Powerflush gegeven, en mn V70 krijgt binnenkort een tweede...

En een Powerflush is altijd maar een fractie van de kosten van een revisie.. vergeet niet dat een originele Volvo ruilbak 4000,- excl BTW kost, en dan moet hij er nog ingezet worden ook..

De keus is aan de eigenaar, niets aan doen, of periodiek onderhoud....
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

”moleculen vermalen tussen de tandwielen" Serieus?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20711
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Die zin kwam ik ook tegen en heb er even om gelachen.

Moleculen vermalen niet tussen tandwielen. Als een molecuul uit elkaar valt heb je ineens een ander element en daar is nogal wat kracht en warmte voor nodig.
Overigens is de verhouding "molecuul" en "ruimte tussen tandwielen" dusdanig groot dat het helemaal niet kan vermalen.

Waarschijnlijk bedoelt TPR iets anders met deze opmerking maar kon niet de juiste benamingen vinden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

natuurlijk, ATF is ook gebouwd op Hypoide bestendigheid.
ATF heeft het heel moeilijk, moet ant schuim, antifrictie, reinigings, smerings, viscositeits bewaarders in zich hebben, om maar een paar vereisten te noemen...


Waarom denk je dan dat er speciale stuubekrachtingings olie ies, hydrauliek, cardan olie, tandkast olie, tussenbak olie, motor olie , vrachtwagen olie, motorfiets olie , 2 takt olie, race olie etc?

Die olie is op moleculair niveau zo gebouwd dat bijvoorbeeld cardanolie, waarbij 2 tandwielen die haaks op elkaar staan en onder zware belasting krachten overbrengen, dat ze zo heet worden dat ze zicht aan elkaar vast willen gaan lassen.
Daarvoor is speciale cardanolie ontwikkeld in diverse gradaties GL2. GL3, GL4, GL5 etc, natuurlijk is ook in dat geval een volsyntheet het beste ...
Voorbeeld, in een Cayenne, X5, Touareg is voor het cardan een volsyntheet vereist, Volvo vereist voor een cardan van b.v. de XC90 ook een speciale volsyntheet.
Meestal hebben die cardan olien een viscositeit van 75W90 en behoren ook die periodiek vervangen te worden...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Bover schreef:Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
Volgens mij zijn dat inderdaad de juiste woorden die datgene zeggen wat er feitelijk wordt bedoeld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik ben wel blij dat ik niet zo'n molecuultje ben ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ha ha gewoon als molecuul onder in de bak blijven zitten:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:
Bover schreef:Volgens mij zeg je met de" moleculen vermalen" dat de homogeniteit ( dikte en smeerbereik) van de olie afneemt.
Volgens mij zijn dat inderdaad de juiste woorden die datgene zeggen wat er feitelijk wordt bedoeld.

Zo kan je het bijna inderdaad zeggen, maar er zitten ook lagers in een bak, buiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...

De basis olie speelt een belangrijke rol als drager van de additieven, die individueel een taak hebben.
Daarom noemt men dat een additievenpakket.. en spreekt men over het " bouwen" van olie.

Die lagers moeten ook weer smering hebben van een andere soort, daar spelen afschuif weerstanden weer een rol.

En... additieven verdwijnen na verloop van tijd, zoals de vitamines uit groentes na lang koken etc etc...

Ik probeer het voor de lezer met wat beeldspraak begrijpelijk te houden.

En Ben, jij bent te echt groot voor een molecuul :)
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

buiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...
O.K. you lost me. Het gaat mij nu allemaal te zweverig worden :D :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Ik ben geen chemicus of natuurkundige ;) , maar

Volgens mij bestaat olie voor een belangrijk deel uit lange molucuulketens die beschadigd kunnen raken door grote drukken (zoals tussen tandwielen). Ik vind het niet zo raar om dat "vermalen" te noemen.

Verandering in een nieuw element krijg je als je een atoom vermorzelt (splitst), zoals bv in Borsele gebeurt. Een nieuw element kun je ook krijgen door twee atomen aan elkaar te lijmen (fusie). De zon is hier goed in.
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Wat een gezever zeg.
Een jaar terug begon hier de hype van powerflush.
Er zijn zelfs hele dagen voor georganiseerd.
Een jaar later was er de twijfel over of dit nu wel zo goed was en of de olie wel geschikt was.
Je moet toch ergens je poen mee verdienen denk ik dan !

Het gros draait gewoon zjjn kilometers zonder problemen.
Als je om de paar jaar een keertje ruikt aan je pijlstok zit je toch goed !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:
buiten de vele tandwielen al dan niet planetair of hypoide...
O.K. you lost me. Het gaat mij nu allemaal te zweverig worden :D :wink:
Ook hier bied google zoals zovaak uitkomst :-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tandwiel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Planeetwielmechanisme

Je hoeft tegenwoordig niet meer gestudeerd te hebben om mee te kunnen praten, weten hoe google werkt is meestal voldoende :-)
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@ Rossi:
Bel eens naar Ganzeboom Almelo en Thomassen Lunteren. Die bedrijven leven van ATF bakken die in de soep gelopen zijn. En z.g. eeuwige olie is verandert is koffiedrap. Ik mocht eens zien wat daar dan uitkomt.
Zal wel kunnen kloppen dat vaak goed gaat. Ligt ook aan de kilometers en belasting. :)

In Nederland sluit de gemiddelde mens wel 3 verzekeringen af als die de grens overgaat. :(
Maar een verzekering op de goede werking van je automaat door te verversen staat niet op program en voldoet "een keertje ruiken aan de peilstok""? :cry:

Ik ben geen techneut, maar mijn achterneef in Canada vertelt mij dat Volvo bakken , of eigelijk de meeste automaten, gewoon elke 75.000km in de garage geflusht worden. :?

Ik snap dat verschil niet. Is daar technisch wat anders in de daar afgeleverde volvo's? :?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

exact, de Amerikanen zijn er meer begonnen, en de Canadezen doen natuurlijk gewoon mee.
Ik Duitsland is men er ook achter gekomen dat al die BMW's , Audi's Mercedessen toch wel snel hun automaten uitwoonden.
Ook daar hoefde je niets te verversen, nou daar zijn ze achter gekomen met de CVT/DSG/7G bakken, daar kwam niets dan ellende uit, en natuurlijk doet BMW nog steeds long life stickers op de pannen.
Als het leven van een automaatbak door de fabrikant op 2 ton gezet wordt....
Tja...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20711
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dit topic begint een beetje om te buigen naar een verkooppraatje in plaats van zinvolle informatie hoe je de automaat kunt beschermen tegen ouderdom.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

mwah, meer het wegpoetsen van eventuele achterdocht en het wijzen op het behoud van de bak.
En daar komt ie weer, de verstokte handbak-rijder: één van de redenen waarom ik niet ga voor een GT maar een handbak. Ik lees te veel zaken over ellende en meerkosten qua onderhoud. Daar kan het gemak niet tegenop.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Msuidgeest schreef:Dit topic begint een beetje om te buigen naar een verkooppraatje in plaats van zinvolle informatie hoe je de automaat kunt beschermen tegen ouderdom.
tja, als jij dat zo wilt zien , en geen informatieve info daar uit kunt filtreren is dat jouw zaak.
Of je dat dan zo moet gaan ventileren draagt ook niet bij, denk je ook niet?
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

TPRPowerflush, +1 (Sorry Mark, hij heeft een punt)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Er zijn inmiddels drie flush-boeren sponsor, die proberen hun product te verkopen op het forum (en daar krijgen ze wel heel veel vrijheid in) en er zijn klanten die hun investering van 350+ eu verdedigen. Dit is een zinloze thread geworden.

Oh ja, ik heb een achterneef en die rijdt al 450.000km probleemloos met z'n GT-bak. En nu komt er vast iemand met de broer van z'n vroegere buurman die al na 60k problemen kreeg met z'n bak en waar een powerflush alles oploste.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”