Mijn ervaring met Powerflush
Geplaatst: 10.07.2012 - 08:22
Naar aanleiding van aanbevelingen op het forum ben ik gister naar Varioclean geweest, een bedrijf in Varsseveld dat de Powerflushmethode van Gery Slot gebruikt.
Mijn probleem waren voornamelijk flares tussen de 2e en 3e versnelling en de 3e en 4e versnelling. Als ik rustig wegreed en de automaat wilde gaan schakelen tussen ongeveer 1500 en 2200 toeren, ging eerst m'n toerental behoorlijk omhoog. Niet soepel dus, en dat zorgde zondag zelfs voor overstuur in m'n voorwielaangedreven S60. (Ging langzaam een bocht in, accelereerde, automaat schoot iets door, vermogen viel weg, achterkant brak uit.)
Afijn, gister dus naar Varioclean om te laten flushen. Allereerst: ik werd ontvangen door 3 zeer behulpzame en vriendelijke mensen. Zie je bij garages ook niet altijd, dus daar begon het pluspunt al.
Eerst werd een stuk met m'n auto gereden, waaruit de diagnose volgde dat wellicht het kleppenhuis van de automaat vervangen moet worden (ca. 800 euro). Soms is de kans dat Powerflush werkt in te schatten op 90%, bij mij was dat 60%. Toch besloten om te laten flushen - nieuwe olie moet er toch sowieso in.
Het apparaat - inmiddels hier wel bekend - werd aangesloten, en een enorme lading zwarte olie kwam uit de automaat. Na een half uur flushen kwam er rode olie uit en was dus de volledige bak gevuld met goede olie (inclusief additieven).
Ik dacht dat hiermee de zaak was afgedaan, maar niets bleek minder waar. Eerst kreeg ik nog een update van de TCM-software, daarna werd ie opnieuw ingeleerd.
Toen dat gedaan was, heeft de monteur van dienst echt buitenproportioneel veel tijd voor mij genomen, waarvoor héél veel dank. Hij heeft - voor mij kosteloos - een uur lang over het industrieterrein gereden om de automaat weer normaal te 'leren' schakelen. Handmatig verzette ie constant de versnelling tussen 2 en 3, steeds 50 of 100 toeren hoger dan de vorige keer en net zo lang tot de flares uitbleven. Uiteindelijk was het resultaat nog niet helemaal bevredigend, maar één ding was duidelijk: de automaat was aan het 'leren'. Er zat verandering en dús verbetering in.
Mijn taak is nu om dat 'leren schakelen' verder door te voeren door 'm rustig te laten wennen aan zijn nieuwe programma. Wonder boven wonder deed ie het op de terugweg al een stuk beter, en ook vanmorgen naar m'n werk heb ik niet 1 keer last gehad.
De aankomende 500 kilometer worden cruciaal, of ik toch het kleppenhuis moet vervangen of dat dit genoeg was zal nu gaan blijken.
Het feit alleen al dat er heel grote verbetering is opgetreden, deed mij besluiten hier toch een topic aan te wijden. Als je problemen hebt met je automaatbak, laat je dan geen revisie van 4000 euro aanpraten, maar ga eerst eens langs bij een bedrijf als Varioclean dat de methode van Gery Slot gebruikt.
Mijn probleem waren voornamelijk flares tussen de 2e en 3e versnelling en de 3e en 4e versnelling. Als ik rustig wegreed en de automaat wilde gaan schakelen tussen ongeveer 1500 en 2200 toeren, ging eerst m'n toerental behoorlijk omhoog. Niet soepel dus, en dat zorgde zondag zelfs voor overstuur in m'n voorwielaangedreven S60. (Ging langzaam een bocht in, accelereerde, automaat schoot iets door, vermogen viel weg, achterkant brak uit.)
Afijn, gister dus naar Varioclean om te laten flushen. Allereerst: ik werd ontvangen door 3 zeer behulpzame en vriendelijke mensen. Zie je bij garages ook niet altijd, dus daar begon het pluspunt al.
Eerst werd een stuk met m'n auto gereden, waaruit de diagnose volgde dat wellicht het kleppenhuis van de automaat vervangen moet worden (ca. 800 euro). Soms is de kans dat Powerflush werkt in te schatten op 90%, bij mij was dat 60%. Toch besloten om te laten flushen - nieuwe olie moet er toch sowieso in.
Het apparaat - inmiddels hier wel bekend - werd aangesloten, en een enorme lading zwarte olie kwam uit de automaat. Na een half uur flushen kwam er rode olie uit en was dus de volledige bak gevuld met goede olie (inclusief additieven).
Ik dacht dat hiermee de zaak was afgedaan, maar niets bleek minder waar. Eerst kreeg ik nog een update van de TCM-software, daarna werd ie opnieuw ingeleerd.
Toen dat gedaan was, heeft de monteur van dienst echt buitenproportioneel veel tijd voor mij genomen, waarvoor héél veel dank. Hij heeft - voor mij kosteloos - een uur lang over het industrieterrein gereden om de automaat weer normaal te 'leren' schakelen. Handmatig verzette ie constant de versnelling tussen 2 en 3, steeds 50 of 100 toeren hoger dan de vorige keer en net zo lang tot de flares uitbleven. Uiteindelijk was het resultaat nog niet helemaal bevredigend, maar één ding was duidelijk: de automaat was aan het 'leren'. Er zat verandering en dús verbetering in.
Mijn taak is nu om dat 'leren schakelen' verder door te voeren door 'm rustig te laten wennen aan zijn nieuwe programma. Wonder boven wonder deed ie het op de terugweg al een stuk beter, en ook vanmorgen naar m'n werk heb ik niet 1 keer last gehad.
De aankomende 500 kilometer worden cruciaal, of ik toch het kleppenhuis moet vervangen of dat dit genoeg was zal nu gaan blijken.
Het feit alleen al dat er heel grote verbetering is opgetreden, deed mij besluiten hier toch een topic aan te wijden. Als je problemen hebt met je automaatbak, laat je dan geen revisie van 4000 euro aanpraten, maar ga eerst eens langs bij een bedrijf als Varioclean dat de methode van Gery Slot gebruikt.