ingevoerde tweedehandwagens te vertrouwen?
Geplaatst: 12.07.2012 - 20:07
Ik wil nu eindelijk eens die felbegeerde Volvo na 30 jaar rondrijden met Ford en Peugeot... na enkele weken bij dealers rondgezien te hebben kom ik gisteren op een Volvo V50 1.6D2 Business Edition van 04/2011 met 23500 km voor de zeer gunstige prijs van 17.000€ De wagen ziet er picobello uit met meerdere opties maar... hij is ingevoerd uit Italië...
Net dit baart me zorgen ook al omdat het een autohandelaar is en geen echte Volvodealer. Ik krijg wel nog 9mnd standaardgarantie (tot 04/2013) en daar de wagen nog 1ste onderhoud moet krijgen ook de gratis reisbijstand (die geldig is bij iedere nieuwe onderhoudsbeurt van de wagen in Belgie) Het onderhoud zal gebeuren door een Volvo dealer uit de buurt van de autohandelaar. Verder bevestigd Volvo mij tevens dat ik zelfs nog de Extended Protection kan ingaan (afkopen tot 3jaar extra garantie)
Alleen... ik vertrouw de lage prijs niet want gelijkaardige auto's staan in België tot 4500€ duurder. Volgens Volvo hoofdinvoerder zou ik voor de bijstand ook eerst naar Italië moeten bellen mocht ik ooit defect staan omdat de wagen oorspronkelijk Italiaans werd ingevoerd.
Heeft iemand ervaring met uit Italië ingevoerde wagens? Naar het schijnt wordt er nogal wat gefoefeld met de kilometers... Wat met de administratie? Gaat alles lot of Italiaanse adertjes onder het gras?
Net dit baart me zorgen ook al omdat het een autohandelaar is en geen echte Volvodealer. Ik krijg wel nog 9mnd standaardgarantie (tot 04/2013) en daar de wagen nog 1ste onderhoud moet krijgen ook de gratis reisbijstand (die geldig is bij iedere nieuwe onderhoudsbeurt van de wagen in Belgie) Het onderhoud zal gebeuren door een Volvo dealer uit de buurt van de autohandelaar. Verder bevestigd Volvo mij tevens dat ik zelfs nog de Extended Protection kan ingaan (afkopen tot 3jaar extra garantie)
Alleen... ik vertrouw de lage prijs niet want gelijkaardige auto's staan in België tot 4500€ duurder. Volgens Volvo hoofdinvoerder zou ik voor de bijstand ook eerst naar Italië moeten bellen mocht ik ooit defect staan omdat de wagen oorspronkelijk Italiaans werd ingevoerd.
Heeft iemand ervaring met uit Italië ingevoerde wagens? Naar het schijnt wordt er nogal wat gefoefeld met de kilometers... Wat met de administratie? Gaat alles lot of Italiaanse adertjes onder het gras?