Pagina 1 van 8

Service 2.0 is gebakken lucht ?

Geplaatst: 14.07.2012 - 12:28
door Janhertogh
De spotjes vliegen weer om de oren. Vakantiechecks op duizend essentiele punten, onderhoudsbeurten voor weinig, aircobeurten vanaf 70 euro. De merkdealers zitten om werk verlegen bijvoorbeeld bij Audi, Volkswagen en Renault die onderhoudsbeurten vanaf 250 euro aanbieden inclusief vervangend vervoer.

De merkdealers van Volvo doen hier niet aan. Hier moeten we kennelijk blij zijn met de meerwaarde van service 2.0. Een kleine beurt ( filtertjes, olie en jawel, een 2.0 update) koste mij 520 euro. Het meerwerk zoals het uitlijnen van de banden, een kleine storing en remblokjes vervangen voor, koste mij nog eens 400 euro. Als klap op de vuurpijl moest ik ook nog 73,26 betalen voor vervangend vervoer. Kortom duizend euro voor een kleine beurt, tot daaraan toe...

Mijn punt zit hem in het volgende. Het uitlijnen van de banden is niet of zeer slecht uitgevoerd (auto trekt nog steeds naar rechts) de andere storing is niet verholpen en de after sales lijkt volkomen autistisch. Als particulier ervaar ik dit als prutswerk, en dat van een grote volvogarage. Als Volvo zo trots is op service 2.0 (meer kwaliteit denk je ergens anders niet te kunnen inkopen) en de kwaliteit van de service is zo abominabel, verwacht ik niet dat Volvo service 2.0 nog een lang leven is beschoren tov de concurrentie.

Ik zal nog sterk overwegen om bij een andere merkdealer mijn Volvo in onderhoud te doen, anders voel ik mij sterk genoodzaakt een overstapje te wagen naar een goede universele garage die gewoon goede technische dienstverlening levert in plaats van marketing.

Kortom service 2.0 van volvo is dure gebakken lucht.

Geplaatst: 14.07.2012 - 12:59
door BlackcurrantV70
Ben je bij een Belgische dealer geweest ?

In Belgie is er namelijk nog geen service 2.0

Denk je nu echt dat je bij een Officiele Audi dealer voor 250 euro een onderhoudsbeurt kan laten doen ?

Ik rij nu al ongeveer 4 jaar Volvo, V70, C70 en nu XC60 en ik heb nog nooit meer dan 500 euro betaald voor een beurt, inclusief een 120.000km beurt van de V70, waarbij ook remblokken vervangen zijn.

Geplaatst: 14.07.2012 - 13:23
door Janhertogh
Nee, een Nederlandse dealer. Uiteraard zal een officiële Audidealer ook de hoofdprijs vragen echter loopt audi niet te koketteren met een duur nietszeggend marketingpraatje over service 2.0. De door jou genoemde prijs is niet haalbaar bij een officiële Volvo garage in Ned. Betreft het een universele?

Geplaatst: 14.07.2012 - 13:35
door BlackcurrantV70
Nee, officiele Volvo dealer, waar ik sinds het begin ga, voor mij alleen officiele dealers, geen "specialisten" dat bordje kan iedereen op zijn garagepoort hangen....

Geplaatst: 14.07.2012 - 14:07
door Janhertogh
Dan heb je inderdaad geen service 2.0

Re: Service 2.0 is gebakken lucht

Geplaatst: 14.07.2012 - 18:47
door Schorpioen
Janhertogh schreef:De merkdealers van Volvo doen hier niet aan.
-Een kleine beurt ( filtertjes, olie en jawel, een 2.0 update) koste mij 520 euro.
-Het meerwerk zoals het uitlijnen van de banden, een kleine storing en remblokjes vervangen voor, koste mij nog eens 400 euro.
- Als klap op de vuurpijl moest ik ook nog 73,26 betalen voor vervangend vervoer. Kortom duizend euro voor een kleine beurt, tot daaraan toe...
Je geeft aan dat en klein beurt bij de Volvo dealer € 1000,00 zou kosten.
Kleine beurt kostte je € 520,00
Daarbij had je extra reparatie's die niet tot de standaard beurt horen. Namelijk het uitlijnen van de auto en het vervangen van de remblokken.
Uitgevoerd voor € 400,00
Vervangend vervoer is ook iets wat niet tot de standaard kleine beurt hoort.
Het is een extra waar je gebruik van wenst te maken. Dit hoeft niet.
Dat ze een bedrag rekenen voor het vervangend vervoer is terecht.
De ene dealer doet het wel de andere niet.
Iets gratis bij een beurt? Vergeet het maar.
Bij andere merken een onderhoudsbeurt voor € 250,00 ?
Kan, alleen niet opkijken van extra werk wat berekend gaat worden.
Addertje onder het gras heet dat.

Geplaatst: 14.07.2012 - 18:58
door Paul
Ik rij nu 5 jaar Volvo en moet ook zeggen dat ik nooit meer geld heb uitgegeven voor een beurt dan 500 euro.

Geplaatst: 14.07.2012 - 19:16
door Volvoman
V70 kleine beurt (2.0, bij de merkdealer): 320 euro (excl verv vervoer, 30 euro)

Geplaatst: 14.07.2012 - 19:19
door Ben
En als je bij aankoop bedingt dat je gratis vervangend vervoer wilt, is dat doorgaans ook geen probleem.
Ik stel voor dat TS een vraagteken achter de titel zet.

Geplaatst: 14.07.2012 - 19:37
door V480-S60
Bij mijn dealer is dat al zo. (Gratis vervangend vervoer). Zelfs voor mijn 480. Die ik al meer dan 10 jaar rij!

Geplaatst: 14.07.2012 - 21:13
door Janhertogh
Goed te zien dat er ook andere berichten zijn. Mijn laatste ervaring was helaas een minder positieve bij een zeer grote officiële Volvodealer. Mijn ergernis omvat vooral dat een sub premium merk als Volvo zulke slechte kwaliteit uit de werkplaats laat komen. En dan nog denkt daar flinke bedragen voor te vragen. Een andere ergernis is dat service 2.0 veel lucht verkoopt. Lees hier wat voor vanzelfsprekends je allemaal 'extra' krijgt bij Volvo service 2.0 http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx

Met als toppunt een service adviseur met korte lijnen. Nou niet dus. Mijn serviceadviseur had het verstand van een autistische vaatdoek. Type 'we hebben de auto uitgelezen en niets gevonden, dan zal er ook wel niets aan de hand zijn' En wie betaalt dat? Volvo zou er goed aan doen die korte lijn in ieder geval weg te snijden en gewoon weer no nonsens service aan te bieden met goede technische onderlegde mensen. Dan betaal ik graag 500 euro voor een goed uitgevoerd beurtje. Op naar een andere kleine dealer dus. Heeft iemand tips in de regio Den Haag of Rotterdam?

Geplaatst: 14.07.2012 - 21:25
door Schorpioen
Garage George De Bruijn in Honselersdijk.
Is in het verleden officieel Volvo dealer geweest.
Heeft nog steeds veel Volvo's in onderhoud.

Geplaatst: 14.07.2012 - 23:33
door evert65
extra' krijgt bij Volvo service 2.0
valt wel een beetje tegen
is service een afdeling of een mentalteit bij je huidige garage ?
succes met zoeken van een ander, maar als de wagen nog steeds naar rechts trekt gewoon terug gaan , en laat een monteur rijden met je wagen of doe een second opinion bij een andere officiele volvo dealer

Geplaatst: 15.07.2012 - 07:42
door BlackSapphire
Beurten < € 500 euro... Da's voor mij lang geleden, maar goed, ik rijd dan ook een Volvo uit 2004.

En natuurlijk is Service 2.0 puur een marketingpraatje. Zo werkt dat nu eenmaal. En elk merk doet wel het zijne om iets moois aan te praten, waarvan je achteraf denkt "wat heb ik nu...?"

Ik zit elk jaar weer te dubben: zal ik naar een goede universele garage gaan of toch bij Volvo blijven? Tot nu toe sloeg de weegschaal steeds door naar Volvo vanwege het vertrouwde 'gevoel'. Tja, dat is ook weer zo postmodern als wat. Ik ben blijkbaar gevoelig voor marketing. Volgend jaar zien we weer verder.

Geplaatst: 15.07.2012 - 13:27
door ovlov058
Software van volvo is met stip één van de duurste ter wereld, kan Microsoft en Apple alleen maar van dromen.

Geplaatst: 15.07.2012 - 13:44
door BlackSapphire
Het aantal afnemers van die software is dan ook beduidend kleiner, wat de prijs weer doet stijgen.

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:11
door Gast
2 weken geleden 30.000 km beurt voor de V60D5 AWD GT.
Alles geupdate, Sensus 3.0.
Ik heb er even op gewacht, omdat ik toch nog vakantie had.
Keurig netjes kaartje aan de versnellingshandle met uitleg van service 2.0 + doosje pepermuntjes.
Kosten: EUR 368,01. Dus wel degelijk beneden de EUR 500,--

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:17
door Janhertogh
Natuurlijk! Volvo zal best wat investeren in software. Zouden ze die extra investeringen in de kwaliteit van producten en dienstverlening steken dan hadden wij als Volvo rijders daar ook nog iets aan. Nog aardig om te lezen hoe uniek de software van Volvo wel niet is http://www.autokompas.nl/nieuwverkoop/i ... acht-bovag

Een commercial met als Pay off: 'Kies voor de kwaliteit van Renault' klinkt bijna geloofwaardiger. En zo worden we allemaal in het ootje genomen. Kortom, Volvo is niet de enige die software updates toepast in hun auto's. Ik vind het dan ook geen onderscheidende propositie en zou dus eerder kiezen voor een 'eerlijke' campagne ipv een campagne die de wereldwijde rocket science claimt.

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:21
door Ben
Ben je een beetje boos Jan?
Je hebt nu 7 berichten geplaatst waarvan 5 negatief.

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:24
door VolvoXC70
:-#