Schokken bij kleine veranderingen gaspedaal
Geplaatst: 17.07.2012 - 15:09
Mijn S60 (MY2001 - 2.4 170 pk - LPi) heeft inmiddels 350.000 km achter de trekhaak. Zo af en toe erger ik me aan enkele 'kleinigheden' en raadpleeg ik dit forum om te kijken of het typisch S60 is, typisch LPI of écht een storing/probleem.
Al langere tijd valt me op dat filerijden geen prettige bezigheid is, de auto reageert erg schokkerig op kleine veranderingen in gaspedaalstand; voor alle duidelijkheid: het betreft hier een HANDGESCHAKELDE auto. Lekker rollen in de 2e versnelling is er eigenlijk niet bij.... :? Op gas lijkt het iets erger te zijn dan op benzine, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ook soepel optrekken vanuit stilstand en overschakelen vind ik lastig, maar dat kan ook aan mijn motoriek liggen
In de loop van de jaren (ik heb de auto nu 7,5 jaar en bijna 200 dkm) heb ik al het e.e.a. (laten) vervangen:
- ETM (2009, 270 dkm, is nu gele sticker)
- Kleppen gesteld (2011, 310 dkm)
- bovenste motorsteun (2x)
- versnellingsbaksteun (veel speling)
- voorste motorsteun (was lek)
- rubbers van zwarte dwarsbalk bovenste motorophanging
Schoonmaken van de ETM heeft niet geholpen.
Ik verdenk zelf de overige motorsteunen:
- De motorsteun achter-onder. Maar hoe is die te controleren?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Al langere tijd valt me op dat filerijden geen prettige bezigheid is, de auto reageert erg schokkerig op kleine veranderingen in gaspedaalstand; voor alle duidelijkheid: het betreft hier een HANDGESCHAKELDE auto. Lekker rollen in de 2e versnelling is er eigenlijk niet bij.... :? Op gas lijkt het iets erger te zijn dan op benzine, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ook soepel optrekken vanuit stilstand en overschakelen vind ik lastig, maar dat kan ook aan mijn motoriek liggen

In de loop van de jaren (ik heb de auto nu 7,5 jaar en bijna 200 dkm) heb ik al het e.e.a. (laten) vervangen:
- ETM (2009, 270 dkm, is nu gele sticker)
- Kleppen gesteld (2011, 310 dkm)
- bovenste motorsteun (2x)
- versnellingsbaksteun (veel speling)
- voorste motorsteun (was lek)
- rubbers van zwarte dwarsbalk bovenste motorophanging
Schoonmaken van de ETM heeft niet geholpen.
Ik verdenk zelf de overige motorsteunen:
- De motorsteun achter-onder. Maar hoe is die te controleren?
Wat zou het anders kunnen zijn?